Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání stáří u pečujícího personálu domova pro seniory
Němečková, Marta ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Bakalářská práce "Vnímání stáří u pečujícího personálu domova pro seniory" se zabývá zmapováním postojů ke stáří napříč týmy pečujících osob v domovech pro seniory a u studentů, kteří se na výkon povolání pracovníka v sociálních službách teprve připravují. Cílem práce je detabuizace problematiky postojů ke stáří u pracovníků v sociálních službách a komparace s postoji ke stáří u studentů pečovatelství. Teoretická část práce vymezuje pečující personál v domově pro seniory, a objasňuje pojmy vnímání a postoje. Dále se věnuje stáří obecně, postavením seniorů ve společnosti a pobytovými službami. V empirické části jsou prezentovány a diskutovány vlastní výsledky kvantitativního výzkumu ve vztahu ke stanoveným hypotézám. Metodou výzkumného šetření je česká verze standardizovaného dotazníku Postoje ke stáří WHOQOL-AAQ, doplněná o dotazník demografických údajů vlastní konstrukce. Dotazník byl distribuován pečujícímu personálu ve dvou pražských domovech pro seniory a v Dívčí škole mezi studenty pečovatelství. Výsledky: Do výzkumu je zahrnuto 112 řádně vyplněných dotazníků. Daty je podpořen s věkem vzrůstající kladný vztah studentů pečovatelství ke stáří, a dále zjištění, že pozitivnější vztah ke stáří mají profesionální pečující oproti studentům pečovatelství. Závěrem jsou zmíněny silné a slabé stránky...
Výhody a nevýhody péče o seniory v domácím prostředí
SMRŽOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na výhody a nevýhody péče o seniory v domácím prostředí. První kapitola obsahuje charakteristiku stárnutí a stáří, změny ve stáří, charakteristiku rodiny a domácí péče. Druhá kapitola obsahuje pomoc prostřednictvím sociálních služeb a finančních prostředků a ve třetí kapitole jsou obsaženy výhody a nevýhody péče o seniory v domácím prostředí.
Význam individuálního plánování a jeho vliv na aktivizaci v domovech pro seniory
Tumlířová, Karolina ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce s názvem Individuální plánování a jeho vliv na aktivizaci v domovech pro seniory je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část ve svém úvodu pojednává o stáří a změnách a problémech, které ho mohou doprovázet. Dále se věnuje potřebám seniorů a základním zásadám komunikace se starými lidmi. Druhá kapitola je zaměřena na domovy pro seniory jako sociální službu. Třetí kapitola popisuje význam a proces individuálního plánování. Poslední kapitola teoretické části obsahuje informace o aktivizaci osob v domovech pro seniory, jejích možnostech a důležitosti. Praktická část ukazuje využití individuálních plánů a biografických listů klientů domova pro seniory v praxi. Obsahuje kazuistiky seniorů a ukázky dokumentace. Cílem práce je propojit teorii s praktickými poznatky, popsat význam individuálního plánování a jeho spojení se všemi prvky péče a popsat pozitivní vliv aktivizace a individuálního přístupu v práci se seniory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osobnostní odolnost seniorů účastnících se vzdělávání na univerzitách třetího věku
Škvorová, Klára ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Populace stárne. Prognózy předpovídají v budoucnu nárůst počtu lidí ve věkové kategorii 65+. Je proto potřeba uvažovat o zapojování seniorů do společenského dění a podpoře jejich soběstačnosti do vysokého věku. Jednou z cest je i vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vzdělávání v rámci univerzit třetího věku a zkoumá jej z nového pohledu. Zaměřuje se na hardiness (osobnostní odolnost) jako složku osobnosti, která pomáhá jedinci lépe zvládat zátěžové situace. Šetření v práci zjišťuje, zda senioři navštěvující univerzity třetího věku mají vyšší úroveň hardiness než senioři, kteří je nenavštěvují, a zda též pozitivněji vnímají své zdraví a smysluplnost svého života. Práce též zkoumá, zda úroveň hardiness závisí na pohlaví, výši dosaženého formálního vzdělání a zda souvisí s vnímanou sociální oporou. Výsledky šetření ukazují, že pohlaví nevytváří diferenci v úrovni hardiness a senioři studující na univerzitách třetího věku vnímají pozitivněji své zdraví a svůj život jako smysluplnější oproti seniorům, kteří na univerzitách třetího věku nestudují. Nebyl prokázán rozdíl ve výši úrovně hardiness mezi oběma skupinami, závislost na výši dosaženého vzdělání a souvislost s vnímanou sociální oporou. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, hardiness, odolnost, senior, vzdělávání, U3V, univerzita třetího věku
Subjektivně vnímaná kvalita života klientů Seniorského domu Písek
KOVÁŘOVÁ, Nikola
Tématem této bakalářské práce je Subjektivně vnímaná kvalita života klientů Seniorského domu Písek. V seniorském věku je kvalitní život velice důležitý. Většinou se kvalita života začíná odvíjet od připravenosti na vlastní stáří. Důležitým faktorem je míra autonomie a rozsáhlost změn, které s sebou stáří přináší. Zásadní roli hraje také zdravotní stav, který může seniora omezovat. Teoretická část je zaměřena na kvalitu života a faktory, které ji ovlivňují. Dále jsou v práci zmíněny pojmy jako stáří a stárnutí, členění stáří, či změny ve stáří, ať už se jedná o změny fyzické, psychické nebo sociální. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit, jak vnímají kvalitu života klienti Seniorského domu Písek. Výzkum byl realizován pomocí metody SEIQoL a jako doplňková metoda byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Respondenti byli vybráni záměrným výběrem, v tomto případě tři muži a pět žen v různém věku, žijící v Seniorském domě Písek a s rozdílnou délkou pobytu. Z výzkumu vyplývá, že většina klientů má stejné nebo hodně podobné životní cíle či hodnoty, se kterými jsou ve většině případů spokojeni. Index kvality života byl u šesti respondentů vyšší než 70%. Dílčím cílem bylo zjistit, v kterém z životních cílů mají senioři nejnižší pocit naplnění a z jakých důvodů. Z rozhovorů jsem zjistila, v kterém z životních cílů vnímají nejnižší pocit naplnění jednotliví respondenti, ale tyto výpovědi se lišily u každého respondenta. U každého seniora jsou životní cíle individuální, proto se na tuto otázku nedá jednoznačně odpovědět.
Osobnostní odolnost seniorů účastnících se vzdělávání na univerzitách třetího věku
Škvorová, Klára ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Populace stárne. Prognózy předpovídají v budoucnu nárůst počtu lidí ve věkové kategorii 65+. Je proto potřeba uvažovat o zapojování seniorů do společenského dění a podpoře jejich soběstačnosti do vysokého věku. Jednou z cest je i vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vzdělávání v rámci univerzit třetího věku a zkoumá jej z nového pohledu. Zaměřuje se na hardiness (osobnostní odolnost) jako složku osobnosti, která pomáhá jedinci lépe zvládat zátěžové situace. Šetření v práci zjišťuje, zda senioři navštěvující univerzity třetího věku mají vyšší úroveň hardiness než senioři, kteří je nenavštěvují, a zda též pozitivněji vnímají své zdraví a smysluplnost svého života. Práce též zkoumá, zda úroveň hardiness závisí na pohlaví, výši dosaženého formálního vzdělání a zda souvisí s vnímanou sociální oporou. Výsledky šetření ukazují, že pohlaví nevytváří diferenci v úrovni hardiness a senioři studující na univerzitách třetího věku vnímají pozitivněji své zdraví a svůj život jako smysluplnější oproti seniorům, kteří na univerzitách třetího věku nestudují. Nebyl prokázán rozdíl ve výši úrovně hardiness mezi oběma skupinami, závislost na výši dosaženého vzdělání a souvislost s vnímanou sociální oporou. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, hardiness, odolnost, senior, vzdělávání, U3V, univerzita třetího věku
Význam individuálního plánování a jeho vliv na aktivizaci v domovech pro seniory
Tumlířová, Karolina ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce s názvem Individuální plánování a jeho vliv na aktivizaci v domovech pro seniory je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část ve svém úvodu pojednává o stáří a změnách a problémech, které ho mohou doprovázet. Dále se věnuje potřebám seniorů a základním zásadám komunikace se starými lidmi. Druhá kapitola je zaměřena na domovy pro seniory jako sociální službu. Třetí kapitola popisuje význam a proces individuálního plánování. Poslední kapitola teoretické části obsahuje informace o aktivizaci osob v domovech pro seniory, jejích možnostech a důležitosti. Praktická část ukazuje využití individuálních plánů a biografických listů klientů domova pro seniory v praxi. Obsahuje kazuistiky seniorů a ukázky dokumentace. Cílem práce je propojit teorii s praktickými poznatky, popsat význam individuálního plánování a jeho spojení se všemi prvky péče a popsat pozitivní vliv aktivizace a individuálního přístupu v práci se seniory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.