Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebepřijetí a jeho role v partnerských vztazích
Rolederová, Iva ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Diplomová práce "Sebepřijetí a jeho role v partnerských vztazích" zkoumá roli sebepřijetí jedince v partnerských vztazích, respektive souvislost mezi sebepřijetím a stylem citové vazby v dospělosti. Sebepřijetí je popsáno v kontextu přístupu zaměřeného na člověka (PCA) a racionálně emoční behaviorální terapie (REBT). Jsou zde představeny metody měření sebepřijetí a sebepřijetí v souvislosti se sebehodnocením, sebesoucitem, všímavostí, osobní pohodou a duševním zdravím. Dále byly popsány partnerské vztahy, citová vazba v dospělosti a jejich propojení se sebepřijetím. Pro empirický kvantitativní výzkum bylo využito českého překladu dotazníků Unconditional Positive Self-Regard Scale (UPSRS), Unconditional Self-Acceptance Questionnaire (USAQ) a Experience in Close Relationships - Relationship Structures (ECR-RS) na výzkumném vzorku 155 respondentů české populace. Výsledky ukazují negativní korelaci Úzkostnosti a částečnou negativní korelaci Vyhýbavostí v citové vazbě se sebepřijetím jedince. Signifikantně vyšší úroveň sebepřijetí se ukázala u jedinců s jistým stylem citové vazby, oproti jedincům s ustrašeným a zaujatým stylem citové vazby. Na základě empirických zjištění byla navržena podobnost konceptu sebepřijetí s modelem sebe v citové vazbě a sebepřijetí bylo navrženo jako potenciální linie...
Prezentace ženské krásy na Instagramu z pohledu "beauty" influencerek
Floriánová, Eliška ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Oukropec, Jindřich (oponent)
Tématem bakalářské práce je "Prezentace ženské krásy na Instagramu z pohledu "beauty" influencerek". Ambicí práce je s využitím kvalitativních metod zjistit, jak ženskou krásu a ženské tělo vnímají a na sociální síti Instagram prezentují samotné influencerky. Teoretická část práce popisuje, jaké vlivy může mít užívání sociálních sítí na dospělé ženy a mladé dívky, přičemž se věnuje především negativním vlivům, nalézt v ní můžeme fakta o tom, jak se kvůli častému sdílení ženských těl na Instagramu zvyšuje u ženy možnost rozvinutí poruchy příjmu potravy. Dále je zde zmíněná skutečnost narůstajícího počtu chirurgických zákroků obličeje, které rovněž souvisí s častým prohlížením upravených fotografií. Teoretická část práce se věnuje také principům fungování Instagramu, jeho funkcím a dalších aplikací pro úpravu fotek. Zmíněné jsou významné české i zahraniční profily, které se zaměřují na zdravé uvažování o ženském těle a motivují uživatelky Instagramu k vlastnímu sebepřijetí. Metodologická část definuje použitou metodu, tedy e-mailové rozhovory, kterých se účastnily vybrané české influencerky, jež se na svých profilech ženské kráse věnují. Analýze jsou pak podrobeny některé z jejich příspěvků i s komentáři. To vše má přispět k hlubšímu pochopení, co je dnes na sociální síti Instagram považováno za...
Vliv obsahu odebíraného prostřednictvím Instagramu na sebepřijetí a sebeprezentaci
Petráková, Kristýna ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu sociální sítě Instagram na sebepřijetí a sebeprezentaci teenagerů. V teoretické části práce jsou představeny koncepty, které jsou spojovány se sociálními sítěmi. Mezi tyto koncepty patří především prosuming, participativní kultura a Web 2.0. Dále jsou představeny hlavní přístupy k vlivu sociálních sítí na teenagery. Uvádím do kontextu sociálních sítí pojmy, které jsou předmětem výzkumu diplomové práce. Práce seznamuje s prezentací identity na sociálních sítích, se sebereflexí plynoucí z odebíraného obsahu a s marketingovým využitím instagramových influencerů. Hlavní cíle práce, které jsou definované v tezi, jsou tyto tři: Jakým způsobem na participantky výzkumu působí obsah, který na Instagramu odebírají, zda reflektují přijímaný obsah ve své vlastní prezentaci na Instagramu a finálně též jakým způsobem na participantky působí reklamní aktivity instagramových influencerů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na dívky ve věku šestnácti let. Jedná se o mírný odklon od teze, která počítala se zkoumáním širší skupiny teenagerů. Pro co nejlepší možnou diskuzi dat jsem se rozhodla pro jednotnější skupinu participantů výzkumu. Metodou získávání dat je rozhovor pomocí návodu a přístup k analýze vychází ze zakotvené teorie (grounded theory). Jako doplňková metoda pro ověření...
Vliv fitness influencerů na self body image - fenomén fitness kultury u mladých žen a mužů
Skaunicová, Dunia ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce s názvem Vliv fitness influencerů na self body image - fenomén fitness kultury u mladých žen a mužů pojednává o fenoménu fitness influencerů na Instagramu, kteří svým obsahem působí na jeho uživatele v oblasti vnímání body image, sebevnímání a sebepojetí. Záměrem práce je teoreticky představit influencer marketing na Instagramu v oblasti fitness u influencerů a téma body image ve vnímání uživatelů a zhodnotit psychologické aspekty těchto témat, která se týkají mladých lidí ve věku mezi 20-30 lety, kteří aktivně cvičí. Jako metodologie byla zvolena analýza hloubkových rozhovorů s dvanácti respondenty. Po sběru dat jsou rozhovory následně pomocí otevřeného kódování a vlastního kategorického systému tematicky analyzovány. Práce si klade za cíl zjistit, proč jednotliví uživatelé Instagramu konzumují vybraný obsah a jak ho vnímají. Vnímání je provázáno s genderovou optikou, kdy je zkoumáno, zda uživatelé sledují a vnímají obsah s ohledem na gender influencerů a případně proč. Dalším cílem práce je představit v prezentaci témat výsledky výzkumu, tedy témata, která se ukázala být pro respondenty důležitá. Byly zkoumány postoje, vnímání a pocity respondentů z pravidelně odebíraného obsahu na Instagramu a jejich přístup k tomuto obsahu. Velký důraz byl kladen na zjištění týkající se motivů...
Homosexualita jako součást identity
VONÁŠKOVÁ, Nikola
Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část vypracuje autorka na základě analýzy odborné literatury (včetně literatury zahraniční a časopisecké). Obsahem bude pohled na problematiku homosexuality v širokém psychologickém kontextu. Praktická část práce bude prezentací kvalitativního výzkumu, v rámci kterého se bude autorka zabývat těmito momenty: kontext uvědomění si vlastní homosexuality; homosexualita jako součástí identity člověka; otázka sebepřijetí v kontextu homosexuální orientace; vliv okolí (nejbližší rodina, přátelé, stejně orientovaní), a to jak v pozitivním, tak i negativním významu; vliv homosexuality na život (osobní, profesní) a jeho proměny v různých obdobích; otázka partnerství, popřípadě další. Metodou sběru dat budou hloubkové rozhovory. Předpokládaný vzorek respondentů se pohybovat kolem počtu šesti jedinců, získaných metodou snow ball. Otevřená je otázka, zda nebudou realizovány hloubkové rozhovory i s rodiči, popřípadě sourozenci či přáteli respondentů. Rozhovory budou dále zpracovány metodou otevřeného kódování s následnou kategorizací. Dále bude použite metoda vyložení karet.
Vliv obsahu odebíraného prostřednictvím Instagramu na sebepřijetí a sebeprezentaci
Petráková, Kristýna ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu sociální sítě Instagram na sebepřijetí a sebeprezentaci teenagerů. V teoretické části práce jsou představeny koncepty, které jsou spojovány se sociálními sítěmi. Mezi tyto koncepty patří především prosuming, participativní kultura a Web 2.0. Dále jsou představeny hlavní přístupy k vlivu sociálních sítí na teenagery. Uvádím do kontextu sociálních sítí pojmy, které jsou předmětem výzkumu diplomové práce. Práce seznamuje s prezentací identity na sociálních sítích, se sebereflexí plynoucí z odebíraného obsahu a s marketingovým využitím instagramových influencerů. Hlavní cíle práce, které jsou definované v tezi, jsou tyto tři: Jakým způsobem na participantky výzkumu působí obsah, který na Instagramu odebírají, zda reflektují přijímaný obsah ve své vlastní prezentaci na Instagramu a finálně též jakým způsobem na participantky působí reklamní aktivity instagramových influencerů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na dívky ve věku šestnácti let. Jedná se o mírný odklon od teze, která počítala se zkoumáním širší skupiny teenagerů. Pro co nejlepší možnou diskuzi dat jsem se rozhodla pro jednotnější skupinu participantů výzkumu. Metodou získávání dat je rozhovor pomocí návodu a přístup k analýze vychází ze zakotvené teorie (grounded theory). Jako doplňková metoda pro ověření...
Sebepřijetí a jeho role v partnerských vztazích
Rolederová, Iva ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Diplomová práce "Sebepřijetí a jeho role v partnerských vztazích" zkoumá roli sebepřijetí jedince v partnerských vztazích, respektive souvislost mezi sebepřijetím a stylem citové vazby v dospělosti. Sebepřijetí je popsáno v kontextu přístupu zaměřeného na člověka (PCA) a racionálně emoční behaviorální terapie (REBT). Jsou zde představeny metody měření sebepřijetí a sebepřijetí v souvislosti se sebehodnocením, sebesoucitem, všímavostí, osobní pohodou a duševním zdravím. Dále byly popsány partnerské vztahy, citová vazba v dospělosti a jejich propojení se sebepřijetím. Pro empirický kvantitativní výzkum bylo využito českého překladu dotazníků Unconditional Positive Self-Regard Scale (UPSRS), Unconditional Self-Acceptance Questionnaire (USAQ) a Experience in Close Relationships - Relationship Structures (ECR-RS) na výzkumném vzorku 155 respondentů české populace. Výsledky ukazují negativní korelaci Úzkostnosti a částečnou negativní korelaci Vyhýbavostí v citové vazbě se sebepřijetím jedince. Signifikantně vyšší úroveň sebepřijetí se ukázala u jedinců s jistým stylem citové vazby, oproti jedincům s ustrašeným a zaujatým stylem citové vazby. Na základě empirických zjištění byla navržena podobnost konceptu sebepřijetí s modelem sebe v citové vazbě a sebepřijetí bylo navrženo jako potenciální linie...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.