Název:
Vliv fitness influencerů na self body image - fenomén fitness kultury u mladých žen a mužů
Překlad názvu:
Fitness influencers on Instagram and their impact on the self body image - the phenomenon of fitness culture among young women and men
Autoři:
Skaunicová, Dunia ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Vliv fitness influencerů na self body image - fenomén fitness kultury u mladých žen a mužů pojednává o fenoménu fitness influencerů na Instagramu, kteří svým obsahem působí na jeho uživatele v oblasti vnímání body image, sebevnímání a sebepojetí. Záměrem práce je teoreticky představit influencer marketing na Instagramu v oblasti fitness u influencerů a téma body image ve vnímání uživatelů a zhodnotit psychologické aspekty těchto témat, která se týkají mladých lidí ve věku mezi 20-30 lety, kteří aktivně cvičí. Jako metodologie byla zvolena analýza hloubkových rozhovorů s dvanácti respondenty. Po sběru dat jsou rozhovory následně pomocí otevřeného kódování a vlastního kategorického systému tematicky analyzovány. Práce si klade za cíl zjistit, proč jednotliví uživatelé Instagramu konzumují vybraný obsah a jak ho vnímají. Vnímání je provázáno s genderovou optikou, kdy je zkoumáno, zda uživatelé sledují a vnímají obsah s ohledem na gender influencerů a případně proč. Dalším cílem práce je představit v prezentaci témat výsledky výzkumu, tedy témata, která se ukázala být pro respondenty důležitá. Byly zkoumány postoje, vnímání a pocity respondentů z pravidelně odebíraného obsahu na Instagramu a jejich přístup k tomuto obsahu. Velký důraz byl kladen na zjištění týkající se motivů...This diploma thesis titled: 'The influence of fitness influencers on the self-body image - the phenomenon of fitness culture amongst young women and men' deals with the phenomenon of fitness influencers on Instagram, whose content may affect its users' body image perception, self-perception, and self-conception. This thesis aims to theoretically introduce Instagram influencer marketing in the fitness field, with the focus on body image perception amongst their users and the evaluation of its psychological aspects. The sample contains people who actively exercise in the 20-30 age range. The analysis of in-depth interviews with 12 respondents was chosen as the methodology. After data collection, the interviews are subsequently thematically analysed using open coding and a categorical system. This thesis aims to find out why individual Instagram users consume selected content and how they perceive it. Perception is linked to gender optics, which examines whether users monitor and perceive content concerning gender influencers and, if so, why? Gender comparison compares different motives for tracking profiles and simultaneously reveals overlap in the perception of profiles by users within gender stereotypes. Another goal of this thesis is to present the results of the topics which showed the importance...
Klíčová slova:
fitness; gender; genderové stereotypy; influencer; Instagram; kvalitativní výzkum; sebepřijetí; fitness; gender; gender stereotypes; influencer; Instagram; qualitative research; self acceptence