Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora sebeobeobslužných dovedností u dětí s poruchou autistického spektra prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy
Bergmannová, Klára ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou učení sebeobslužných dovedností u dětí s poruchou autistického spektra prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy. Teoretická část práce předkládá legislativní rámec vzdělávání v České republice se zaměřením na speciálně pedagogické poradenství a poskytování podpůrných opatření ve vzdělávání. Dále jsou charakterizovány poruchy autistického spektra a vymezena základní teoretická východiska aplikované behaviorální analýzy. Empirická část diplomové práce je dělena na dvě části, přičemž první z nich si klade za cíl předložit teoretická východiska problematiky nácviku používání toalety, zpracovaná převážně ze zahraniční literatury, a dále zahraniční studie uskutečněné na dané téma. Druhá část empirické části práce obsahuje případovou studii dvou dětí s poruchou autistického spektra. Při zpracování empirické části diplomové práce byly využity techniky: analýza prostudované literatury, přehledové zahraniční studie, analýza dokumentů a případová studie. Informanty případové studie byly dvě děti s poruchou autistického spektra, které nácvik používání toalety prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy absolvovaly. Případová studie vychází z dat z behaviorální intervence zaměřené na nácvik používání toalety. Na základě analýzy dat případové studie...
Motorická imitace jako předpoklad sebeobsluhy u dětí s poruchami autistického spektra
Prucková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z hlediska jejich etiologie a diagnostických kritérií. Teoretická část dále pojednává o vývoji terminologie poruch a historické koncepci péče o jedince s autismem. Jsou zde popsány jednotlivé kategorie postižení a jejich projevy. Další kapitola popisuje specifika sebeobslužných dovedností u dětí s autismem a charakterizuje motorický vývoj dítěte předškolního věku se zaměřením na motorickou imitaci, jako jednu z dílčích pohybových schopností. V rámci výzkumného šetření práce analyzuje míru vlivu motorické imitace na rozvoj sebeobslužných dovedností u dětí s autismem. Zaměřuje se na zhodnocení vývojové úrovně respondentů v oblasti sebeobsluhy a její rozvoj v závislosti na intenzivním imitačním tréninku. Stanovení aktuální vývojové úrovně umožňuje lehčí orientaci v rámci sebeobslužných dovedností, které lze s dítětem procvičovat. Jejich výčet je umístěn v příloze. Dále výzkum objasňuje, jaké techniky byly při nácviku motorické imitace nejúspěšnější. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, motorický vývoj, motorická imitace, sebeobslužné dovednosti
Motorická imitace jako předpoklad sebeobsluhy u dětí s poruchami autistického spektra
Prucková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z hlediska jejich etiologie a diagnostických kritérií. Teoretická část dále pojednává o vývoji terminologie poruch a historické koncepci péče o jedince s autismem. Jsou zde popsány jednotlivé kategorie postižení a jejich projevy. Další kapitola popisuje specifika sebeobslužných dovedností u dětí s autismem a charakterizuje motorický vývoj dítěte předškolního věku se zaměřením na motorickou imitaci, jako jednu z dílčích pohybových schopností. V rámci výzkumného šetření práce analyzuje míru vlivu motorické imitace na rozvoj sebeobslužných dovedností u dětí s autismem. Zaměřuje se na zhodnocení vývojové úrovně respondentů v oblasti sebeobsluhy a její rozvoj v závislosti na intenzivním imitačním tréninku. Stanovení aktuální vývojové úrovně umožňuje lehčí orientaci v rámci sebeobslužných dovedností, které lze s dítětem procvičovat. Jejich výčet je umístěn v příloze. Dále výzkum objasňuje, jaké techniky byly při nácviku motorické imitace nejúspěšnější. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, motorický vývoj, motorická imitace, sebeobslužné dovednosti
Rozsah komplexní péče dítěte s kombinovaným postižením ve vzdělávacím procesu
Tomková, Barbora ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Předkládaná práce se zabývá komplexní péčí o dítě s kombinovaným postižením ve vzdělávacím procesu. Teoretická část se věnuje charakteristice kombinovaného postižení a jeho pojetím z pohledu školství. Dále vzděláváním dětí s kombinovaným postižením, zejména pak oblastí stravovacích návyků a sebeobsluhy. Popisuje nejběžnější obtíže v rámci těchto témat a následně také možnosti intervence. Praktická část práce sleduje dovednosti žáků s kombinovaným postižením v těchto klíčových oblastech.
Úroveň sebeobslužných dovedností u klientů chráněného bydlení v Domově PETRA Mačkov
VOŘÍŠKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá úrovní sebeobslužných dovedností u lidí s mentálním postižením, kteří využívají pobytovou sociální službu chráněné bydlení. Je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část charakterizuje lidi s mentálním postižením a jejich sebeobslužné dovednosti. Dále se věnuje sociální práci a systému sociálních služeb pro lidi s mentálním postižením a konkrétně popisuje sociální službu chráněné bydlení. Praktická část je zaměřena na výzkum daného problému v konkrétní organizaci zaměřené na poskytování pobytových sociálních služeb pro lidi s mentálním postižením, v Domově PETRA Mačkov. Cílem výzkumu je zjištění úrovně sebeobslužných dovedností u klientů chráněného bydlení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.