Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora sebeobeobslužných dovedností u dětí s poruchou autistického spektra prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy
Bergmannová, Klára ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou učení sebeobslužných dovedností u dětí s poruchou autistického spektra prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy. Teoretická část práce předkládá legislativní rámec vzdělávání v České republice se zaměřením na speciálně pedagogické poradenství a poskytování podpůrných opatření ve vzdělávání. Dále jsou charakterizovány poruchy autistického spektra a vymezena základní teoretická východiska aplikované behaviorální analýzy. Empirická část diplomové práce je dělena na dvě části, přičemž první z nich si klade za cíl předložit teoretická východiska problematiky nácviku používání toalety, zpracovaná převážně ze zahraniční literatury, a dále zahraniční studie uskutečněné na dané téma. Druhá část empirické části práce obsahuje případovou studii dvou dětí s poruchou autistického spektra. Při zpracování empirické části diplomové práce byly využity techniky: analýza prostudované literatury, přehledové zahraniční studie, analýza dokumentů a případová studie. Informanty případové studie byly dvě děti s poruchou autistického spektra, které nácvik používání toalety prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy absolvovaly. Případová studie vychází z dat z behaviorální intervence zaměřené na nácvik používání toalety. Na základě analýzy dat případové studie...
Přístupy k žákovi s poruchami učení a chování na druhém stupni základní školy z pohledu asistenta pedagoga
Bergmannová, Klára ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem práce je charakteristika přístupů k žákovi se specifickými poruchami učení a chování na druhém stupni v rámci běžné třídy základní školy. V teoretické části práce je charakterizován systém školství v České republice a legislativní rámec základního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále je ze skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami vymezena skupina žáků se specifickými poruchami učení a chování. Blíže je charakterizována podpora, která je těmto žákům poskytována a stručně vymezena náplň práce asistenta pedagoga. Vzhledem k tomu, že se specifické poruchy učení často pojí s dalšími obtížemi, je blíže popsán syndrom ADD/ADHD a v poslední části je specifikována osobnost žáka. Cílem bakalářské práce je zpracovat a charakterizovat přístupy k žákovi, kterému byla diagnostikována specifická porucha učení - dysgrafie a porucha chování na bázi ADHD z osobních zkušeností z pozice asistenta pedagoga. Pro výzkumné šetření byla zvolena metoda sběru dat zúčastněné pozorování a polostrukturovaný rozhovor, který byl realizován s třídním učitelem třídy, ve které je žák vzděláván a se samotným informantem výzkumného šetření. Základní technikou byla zvolena případová studie. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení, ADD, ADHD, asistent pedagoga, podpůrné opatření

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.