Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uživatelská specifikace deskové manažerské hry Factories
Doležal, Jan ; Pavlíček, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Václav (oponent)
V této bakalářské práci bych se chtěl zabývat postupem tvorby deskových her a analýzou současných trendů v této oblasti. Téma deskové hry jsem si zvolil hlavně kvůli tomu, že hraní těchto her zdokonaluje logické a taktické myšlení. Také je to unikátní prostředek pro zlepšování mezilidské komunikace napříč generacemi. Dále bych se chtěl zabývat metodami interakčního designu, které následně využiji pro vývoj vlastní deskové hry. Deskové hry hráli již naši předkové a tak mají bohatou historii a i proto považuji za důležité zabývat se jejich historií i ve své práci. V praktické části se zabývám UI specifikací deskové hry, která obsahuje motivaci, definici cíle, persony, případy užití (use case), scénáře a dále logické a grafické návrhy. Závěrem se zabývám kvantitativním, ale také kvalitativním testováním pomocí dotazníku. Cílem mého dotazníku bylo zjištění přínosných informací od potenciálních hráčů deskových her.
Vícekriteriální optimalizace podniku pomocí trendu
Tesařová, Lenka ; Válková, Hana (oponent) ; Dohnal, Mirko (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou makroekonomického, tržního a interního prostředí podniků, za účelem prozkoumání vhodnosti období k založení nové společnosti nebo investování financí do již existujícího ekonomického subjektu. K tomuto účelu je využito kvalitativního modelování, díky kterému je možné predikovat budoucí vývoj jednotlivých faktorů, které ovlivňují rentabilitu společností. Výběr proměnných je totožný s těmi, které se analyzují v rámci procesu ratingového hodnocení.
Rozpoznávání obličejů ve videosekvencích
Malach, Tobiáš ; Průša,, Zdeněk (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh, realizaci a testování systému pro rozpoznávání obličeje ve video sekvencích pořízených z kamerových systémů. Po studiu metod pro rozpoznávání obličeje bylo navrženo využití Local Binary Pattern Histograms (LBPH) příznaků a video klasifikátoru Nearest Neighbor (NN). Byla zkoumána diskriminační síla LBPH příznaků a na základě Fisherova diskriminačního poměru a vzájemné korelace byly hledány informativní příznaky. Tvorba vzorů byla realizována metodou těžiště clusteru, která měla z několika navržených metod nejlepší vliv na rozpoznávací schopnost algoritmu. Za účelem testování byl vytvořen softwarový nástroj, který obsahuje všechny dílčí algoritmy a umožňuje efektivní provádění testů celého systému. Pro trénování a testování systému byla sestavena video databáze, IFaViD na které byly vlastnosti systému ověřeny.
Simulace a vyhodnocení scénářů nasazení služeb reálného času do sítí UMTS v prostředí Opnet Modeler
Klimeš, Roman ; Molnár, Karol (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice mobilní sítě 3. generace nazývané UMTS (Universal Mobile Telecommunications System). Zkoumá parametry ovlivňující chování její přístupové části UTRAN (UMTS Terrestrial Radio Access Network), kde je nutné zajistit potřebnou kvalitu služeb QoS (Quality of Services). Cílem práce je tedy simulace a vyhodnocení scénářů nasazení služeb reálného času i služeb přenosu dat na pozadí do mobilních sítí UMTS v prostředí Opnet Modeler. V první části je krátký úvod do teorie této technologie. Jsou zde popsány požadavky a cíle, kmitočtový plán, architektura sítě i zajištění kvality služeb v síti UMTS. Praktickou úlohou bylo sestavení modelu sítě UMTS v prostředí OPNET Modeler, nastavení jednotlivých prvků pro správnou funkčnost sítě a konfigurace parametrů pro podporu kvality služeb na všech mobilních stanicích pro dané aplikace. V poslední fázi bylo potřeba porovnat statistiky simulovaného modelu bez podpory QoS a modelu s podporou QoS. V programu OPNET Modeler jsem si ověřil své znalosti a předpokládané výsledky simulací byly potvrzeny. Posledním úkolem bylo vytvořit laboratorní úlohu na základě získaných zkušeností.
Využití prvků herecké výchovy v práci s amatérským souborem
Loosová, Jana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací prvků herecké výchovy v práci s dospělým amatérským souborem. Je koncipována jako deník, který zachycuje více jak roční období tvůrčí práce konkrétního souboru od námětu po realizaci autorského divadelního tvaru. Tomuto procesu je přizpůsoben výběr a specifikace hereckých průpravných technik a cvičení.
Téma knihy jako inspirace pro autorskou inscenaci
Arnsteinová, Sára ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
V této diplomové práci se prostřednictvím analýzy vlastního autorského představení Gog snažím popsat, jak probíhal proces zkoušení představení inspirovaného stejnojmenným literárním textem. V úvodní kapitole se snažím nastínit podobnosti práce na filmovém scénáři, jak o něm mluví Jean-Claude Carri?re ve své knize Vyprávět příběh, a práce na představení, pokud k inscenaci přistupujeme autorsky, jsme dva, jsme režiséři, herci, dramaturgové, a inspirujeme se literární předlohou. V dalších kapitolách mluvím o tématu a formě knihy Gog, a následně podrobně popisuji, co nás v knize nejvíce zaujalo a jaké hlavní téma jsme z knihy vybrali pro naši inscenaci. V hlavní části této práce podrobně popisuji proces zkoušení jednotlivých pasáží představení a rozebírám témata, která se zde objevují. Uvádím průběžně úryvky z knihy Gog, z jednotlivých stěžejních kapitol a zpětně popisuji, jak se text a téma odrazilo ve způsobu práce a ve vybraných vyjadřovacích prostředcích. Podrobně popisuji naše hledání. Mluvím o tom, jak jsme přistupovali k práci na pohybu, slově, animaci a projekci, které se jakožto vyjadřovací prostředky v představení objevují. Poté se snažím zamyslet nad rovnováhou a uspořádáním složek v představení. Poslední podkapitola je věnována složkám představení, jako je scénografie, kostým a hudba. V další kapitole se věnuji vyprávění, jakožto podstatnému faktoru komunikace a sdílení, nejen v divadle. Zamýšlím se nad tím, jakými formami je možné vyprávění vést. Vzhledem k tomu, že v naší tvorbě byla důležitým faktorem literární předloha, v další podkapitole se věnuji tématu srovnání možností a vlastností literárního díla a divadla. V předposlední kapitole, která má tři podkapitoly, se věnuji podrobně tématu tvorby, a to následovně: Zamýšlím nad spoluprací ve dvojici, nad zkušenostmi nabitými z procesu, a nad nepsanými pravidly, které z toho vyvozuji, opírajíc se stále o knihu Jeana-Clauda Carri?ra. V další podkapitole mluvím podrobněji o procesu práce na představení, a vyměňování si rolí herce a režiséra. V následné podkapitole se zmiňuji o důležitosti oka zvenčí pro celý proces práce na představení a uvádím zde příklady, jak nám rady zvenčí suplovaly roli dramaturga. V poslední podkapitole rozebírám otázku stylu v autorské tvorbě a zkouším zde o vlastním názoru na styl hovořit. V závěru práce se zmiňuji o svém náhledu na představení jako entitu, která žije svým vlastním životem, a zamýšlím se nad tím, kam bych chtěla dále směřovat. Oceňuji svobodu v tvorbě a podotýkám, že to vše s sebou nese zároveň velkou zodpovědnost.
Dramatické hry s dětmi mladšího školního věku
BLAŽKOVÁ, Zdeňka
V teoretické části se bude studentka zabývat vymezením teoretických pojmů týkajících se dramatické hry a dramatické výchovy jako takové. Rovněž budou popsány zvláštnosti dané věkové skupiny z hlediska vývojové psychologie. Budou popsány konkrétní možnosti rozvoje osobnosti dítěte, schopnosti se samostatně vyjadřovat a projevovat, ať už pohybem či verbálně při činnostech dramatických. Bude zdůrazněna role učitele (učitelky), který děti podporuje a povzbuzuje, přijímá všechny jejich projevy a nekritizuje. V praktické části se bude studentka zabývat pozorováním skupiny dětí mladšího školního věku při dramatických činnostech. Studentka bude vést dramatický kroužek, kde budou děti rozvíjet své dramatické dovednosti. Některé z nácvičných hodin si bude natáčet na videokameru a bude tak pozorovat změny a zlepšení v dramatickém projevu. Zaměří se na rozdílnost projevu dětí ve skupině. Například na nejvíce extrovertního žáka a naopak introvertního žáka ve skupině.
Divadelní představení jako součást cizojazyčné výuky
MASOPUSTOVÁ, Jana
Diplomová práce je věnována využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje propojení výuky anglického jazyka a dramatické výchovy, dále představuje konkrétní metody a techniky, které je možné v hodinách anglického jazyka využít, a v závěru popisuje základní principy nácviku divadelního představení ve školách. Praktická část je zastoupena vlastním návrhem původní divadelní hry v anglickém jazyce pro žáky druhého stupně ZŠ a následnou reflexí nácviku představení podle tohoto scénáře, který byl prováděn se skupinou žáků druhého stupně ZŠ Kubatova v Českých Budějovicích.
Návrh systému hodnocení politik mezi jednotlivými systémy uživatelských informací ve vazbě na efektivní využití výsledků na rozhodovací a informační chování podle modelů a principů UR
CENIA, česká informační agentura životního prostředí ; Doubrava, Pavel
Základním cílem projektu je vytvoření ucelené metodické a institucionální základny pro tvorbu scénářů stavu a vývoje životního prostředí včetně faktorů životní prostředí ovlivňujících. Součástí projektu je návrh systému projekčních, predikčních a prognostických nástrojů, který bude založen zejména na matematických modelech a expertních systémech. Byly sepsány existující nástroje, které umožňují modelování různých scénářů vývoje životního prostředí. Byla připravena testovací verze optimalizačního modelu pro nakládání s komunálním odpadem.
Návrh systému hodnocení politik mezi jednotlivými systémy uživatelských informací ve vazbě na efektivní využití výsledků na rozhodovací a informační chování podle modelů a principů udržitelného rozvoje včetně testování a prezentace nástrojů znalostní báze životního prostředí
Ing. Lubomír Nondek, CSc. ; CENIA, česká informační agentura životního prostředí ; Bartoš, Lubomír ; Rollerová, Miluše ; Kodetová, Alžběta ; Cikánková, Jarmila ; Fereš, Jaroslav ; Valta, Jiří ; Kobližková, Edita ; Helová, Simona ; Matoušková, Leona ; Mertl, Jan ; Olivová, Lenka ; Pokorný, Jan ; Doubrava, Pavel ; Nondek, Lubomír
Zpráva popisuje výstupy projektu, jehož cílem bylo navržení ucelené metodické a institucionální základny, která bude vytvářet podklady pro rozhodování, přípravu strategických materiálů a umožní vypracovávat scénáře vývoje životního prostředí. Součástí projektu je návrh hodnocení vytvořených koncepčních materiálů. V rámci projektu byl vypracován přehled standardních technik rozhodování, ověřena aplikovatelnost metody analýzy obalu dat (DEA) a testovány analýzy časových řad. Byl připraven návrh na propojení práce expertů při přípravě pravidelně vydávaných zpráv o stavu životního prostředí a při práci na tvorbě výhledů a scénářů. Byl vypracován návrh na vytvoření pracovní skupiny a koordinačního centra GAINS CENIA pro analýzu scénářů politiky životního prostředí a jeho propojení se souvisejícími aktivitami. Byly zkoumány modely GAINS a LCA model IWM-2. Zpráva obsahuje podrobnější popis výsledků v jednotlivých přílohách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.