Název:
Uživatelská specifikace deskové manažerské hry Factories
Překlad názvu:
Factories managerial game UI Specification
Autoři:
Doležal, Jan ; Pavlíček, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Václav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V této bakalářské práci bych se chtěl zabývat postupem tvorby deskových her a analýzou současných trendů v této oblasti. Téma deskové hry jsem si zvolil hlavně kvůli tomu, že hraní těchto her zdokonaluje logické a taktické myšlení. Také je to unikátní prostředek pro zlepšování mezilidské komunikace napříč generacemi. Dále bych se chtěl zabývat metodami interakčního designu, které následně využiji pro vývoj vlastní deskové hry. Deskové hry hráli již naši předkové a tak mají bohatou historii a i proto považuji za důležité zabývat se jejich historií i ve své práci.
V praktické části se zabývám UI specifikací deskové hry, která obsahuje motivaci, definici cíle, persony, případy užití (use case), scénáře a dále logické a grafické návrhy. Závěrem se zabývám kvantitativním, ale také kvalitativním testováním pomocí dotazníku. Cílem mého dotazníku bylo zjištění přínosných informací od potenciálních hráčů deskových her.
This bachelor thesis deals with the procedure of creating a board games and an analysis of current trends in this area. I chose board game theme mainly due to the fact that playing these games improve logical and tactícal thinking. It is also unique tool for improving interpersonal communication across generations. I also want to examine methods of interaction design, which I am going to use later for creating my own board game. Board games were played by our ancestors and thus have a rich history and also because of that I consider it is important to deal with their history in my thesis.
The practical part deals with the UI specification of the board game, which includes motivation, goal definitions, personas, use cases, scenarios as well as logical and graphic designs. In conclusion I deal with the quantitative, but also qualitative testing using questionnaire survey. The aim of my survey was to determine the beneficial information from potential players of board games.
Klíčová slova:
Deskové hry; Factories; Interakční design; Manažerské hry; Papírové prototypování; Persony; Případ užití; Scénář; Uživatelská specifikace