Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etnografická studie role-playingu ve World of Warcraft
Dušek, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá téměř neprobádaný fenomén role-playingu odehrávajícímu se v žánru videoher MMORPG a soustřeďuje se konkrétně na role-playing ve hře World of Warcraft (WoW). Jejím předpokladem je, že ačkoliv se hráči tohoto žánru z drtivé většiny zaměřují na aspekty gameplaye hry, role-playing v MMORPG existuje a probíhá jako činnost okrajové kultury hráčů. Cílem práce je tento fenomén ve WoW prozkoumat, zjistit, jak role- playing ve hře probíhá, a jakou umělou skutečnost účastníci role-playingu ve virtuálním světě hry vytvářejí. Cílem je také tento fenomén vymezit jako formu role-playingu. Teoretická část práce je rozdělena do tří segmentů. První segment se zabývá samotným role- playingem a žánrem role-playingových her (RPG), který je nadřazen podžánru MMORPG. Druhý segment se ponořuje do známých poznatků o problematice role-playingu v MMORPG a třetí popisuje zkoumanou hru WoW. Pro naplnění cílů práce a zodpovězení výzkumných otázek jsou ve výzkumné části využity etnografické postupy, kterými sám autor práce proniká do virtuálního prostředí role-playingu ve WoW a aktivně se účastní dění, které dále popisuje a analyzuje. Na základě analýzy terénních poznámek a dalšího materiálu získaného zúčastněným pozorováním autor objevuje typologii role-playingu ve WoW spolu s velkým množstvím...
Role plaiyng v online počítačových hrách
Mikoláš, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Autor se v textu zabývá speciálním žánrem počítačových her, kterým jsou tzv. MMORPG hry, navržené pro simultánní hraní velkého počtu lidí. Zaměřuje se na role- playing, tedy činnost, ve které hráči přijímají smyšlenou roli přisouzenou jimi vytvořeným avatarem. Mimo popisu avataru práce obsahuje taktéž obecný popis her a onlinových her a charakteristiku umělých světů a guild. Základní myšlenkou práce je, že role-playing není homogenní záležitostí a nabývá různých forem dle toho, jaké herní zaměření si daná guilda/server zvolila. Pro podpoření této myšlenky byla nasbírána data v prostředí hry World of Warcraft. Autor vytvořil vlastní avatar, s jehož pomocí sledoval činnost ostatních, pořizujíc přitom "terénní poznámky" a záznamy chatování mezi hráči. Komparace dat pořízených ve dvou odlišně zaměřených guildách pomohla vytvořit základní definice a vlastnosti role- playingu v onlinových hrách.
Hráči Live Action Role-Playing Games v ČR ve světle teorií aktivního publika
Heller, Jakub ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce představuje fenomén larpu, snaží se popsat a nastínit jeho základní charakteristické vlastnosti a seznámit s jeho strukturou. Cílem této práce je vymezit larp ve společnosti ostatních médií, popsat specifický vztah tohoto média a jeho publika a zároveň zasadit larpovou komunitu do kontextu teorií aktivního publika. Pro lepší pochopení tohoto média se má práce také snaží objasnit pojmy jako role-playing, imerze, nebo diegéze a jejich úlohu v prostředí tohoto fenoménu.
Mezi výzkumníkem a účastníkem: nároky na metody a techniky sociologického výzkumu
Buchtík, Martin ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Tížik, Miroslav (oponent) ; Ryšavý, Dan (oponent)
Mezi výzkumníkem a účastníkem: nároky na metody a techniky sociologického výzkumu. Abstrakt Disertační práce se věnuje designu metod a technik výzkumu, které zprostředkovávají vztah mezi výzkumníkem a účastníkem výzkumu (např. rozhovory, dotazníková šetření atp.). Jejím hlavním cílem je uceleně nahlédnout výzkumnou praxi a posoudit ji řadou kritérií a myšlenkových testů. Práce diskutuje 24 nároků, které může výzkumník na tyto metody klást. Text vychází z revize umírněného neopozitivistického přístupu, specificky pak z Carnapova rozdělení vědeckého a běžného poznání. To je v představeném pojetí výzkumu jako dosahování vysvětlení rozšířeno o koncepty konceptuálních prostorů a sociálních reprezentací, v nichž jsou nároky na metody ukotveny. Role pojetí výzkumu jako způsobu dosahování vysvětlení klade důraz na (1.) identifikaci teoretických východisek vědeckého modelu, včetně jeho metodologických předpokladů, a na straně druhé na samotný (2.) přístup ke zkoumání běžného poznání jako sociální reprezentace a ne pouhého postoje. (3.) Je zde zdůrazněna role pevných bodů, které umožňují překlad mezi běžným a vědeckým poznáním. V textu je pozornost soustředěna na postup konstruování výzkumného designu ve všech jeho fázích a na teoretická a konceptuální východiska a klade důraz na specifické aspekty spolupráce s...
Role plaiyng v online počítačových hrách
Mikoláš, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Autor se v textu zabývá speciálním žánrem počítačových her, kterým jsou tzv. MMORPG hry, navržené pro simultánní hraní velkého počtu lidí. Zaměřuje se na role- playing, tedy činnost, ve které hráči přijímají smyšlenou roli přisouzenou jimi vytvořeným avatarem. Mimo popisu avataru práce obsahuje taktéž obecný popis her a onlinových her a charakteristiku umělých světů a guild. Základní myšlenkou práce je, že role-playing není homogenní záležitostí a nabývá různých forem dle toho, jaké herní zaměření si daná guilda/server zvolila. Pro podpoření této myšlenky byla nasbírána data v prostředí hry World of Warcraft. Autor vytvořil vlastní avatar, s jehož pomocí sledoval činnost ostatních, pořizujíc přitom "terénní poznámky" a záznamy chatování mezi hráči. Komparace dat pořízených ve dvou odlišně zaměřených guildách pomohla vytvořit základní definice a vlastnosti role- playingu v onlinových hrách.
Hráči Live Action Role-Playing Games v ČR ve světle teorií aktivního publika
Heller, Jakub ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce představuje fenomén larpu, snaží se popsat a nastínit jeho základní charakteristické vlastnosti a seznámit s jeho strukturou. Cílem této práce je vymezit larp ve společnosti ostatních médií, popsat specifický vztah tohoto média a jeho publika a zároveň zasadit larpovou komunitu do kontextu teorií aktivního publika. Pro lepší pochopení tohoto média se má práce také snaží objasnit pojmy jako role-playing, imerze, nebo diegéze a jejich úlohu v prostředí tohoto fenoménu.
Hráč a divák - dvě perspektivy, jeden aktér?
Buchtík, Martin
Cílem příspěvku je nahlédnout z perspektivy sociologa na diferenci mezi divákem a hráčem, respektive popsat, jak je tato diference (de)konstruována z pozice hráče a jak souvisí s bojem o uznání jeho statusu oproti statusu diváka.
Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele
NOTA, Josef
Disertační práce s názvem Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele je zaměřena na specifika a možnosti psychosomaticky orientované disciplíny Dialogické jednání s vnitřním partnerem v přípravě budoucích učitelů. Tato disciplína je pedagogikou toho, jak zkoumat v experimentálních podmínkách fenomén samomluvy. Východiskem pro naznačený přístup je zaměření na osobnost studenta učitelství a kultivace jeho sebereflexe cílem je získání profesní role se zachováním autorského přístupu a autenticity v jednání. Cílem disertační práce je hlubší porozumění pedagogice psychosomatických disciplín na půdě Katedry pedagogiky a psychologie, což je pro mou asistentskou zkušenost zásadní. Výchozím bodem práce je hledání východisek pro osobnostně orientovanou přípravu budoucích učitelů a nahlížení na její specifika optikou i jiných, osobnostně orientovaných programů. V další části je disciplína Dialogické jednání popisována ze studentské a posléze asistentské výzkumné pozice a hledány opěrné body pro objevování tzv. psychosomatické kondice. Po zacílení na specifika psychosomatické přípravy budoucích učitelů na Katedře pedagogiky a psychologie Jihočeské univerzity je pozornost věnována otázkám po možnostech exportování Dialogického jednání. Z důvodů dosud neuchopené metodologie analýzy videozáznamů z disciplíny bylo dále nutností popsat základní východiska pro další výzkumnou práci. Empirická část je věnována vytváření typologií ze studentských písemných sebereflexí. Cílem je formulace asistentské zkušenosti. Interpretace výsledků vede k závěrům po nutnosti diferencovat písemné pedagogické sebereflexe od písemných pedagogických reflexí, běžně popisovaných jako zpětná vazba.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.