Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role plaiyng v online počítačových hrách
Mikoláš, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Autor se v textu zabývá speciálním žánrem počítačových her, kterým jsou tzv. MMORPG hry, navržené pro simultánní hraní velkého počtu lidí. Zaměřuje se na role- playing, tedy činnost, ve které hráči přijímají smyšlenou roli přisouzenou jimi vytvořeným avatarem. Mimo popisu avataru práce obsahuje taktéž obecný popis her a onlinových her a charakteristiku umělých světů a guild. Základní myšlenkou práce je, že role-playing není homogenní záležitostí a nabývá různých forem dle toho, jaké herní zaměření si daná guilda/server zvolila. Pro podpoření této myšlenky byla nasbírána data v prostředí hry World of Warcraft. Autor vytvořil vlastní avatar, s jehož pomocí sledoval činnost ostatních, pořizujíc přitom "terénní poznámky" a záznamy chatování mezi hráči. Komparace dat pořízených ve dvou odlišně zaměřených guildách pomohla vytvořit základní definice a vlastnosti role- playingu v onlinových hrách.
Ženy v motoristickém sportu - dekorace? Konkurence?
Mikoláš, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rovnosti pohlaví v motorsportu. Řeší dva stěžejní úkoly - prvním je popis a zdůvodnění současného postavení závodnic v motorsportu, (jsou považovány za jeho regulérní součást a konkurenci pro závodníky, nebo se jedná o dekorativní anomální prvek?) který představuje jedno z mála smíšených sportovních odvětví. Druhý cíl spočívá v rozhodnutí dilematu, zda je třeba udržet smíšené motoristické kategorie, či by pomohlo etablování oddělených kategorií, které by mohly přilákat větší počet žen. Text se skládá ze dvou částí - mapovací sekce předkládá teoretické vysvětlení současné situace (mimo jiné pomocí teorie optických skel kultury). Následuje empirická část, která se skládá z rozhovorů vedených s experty a špičkovými českými závodnicemi. Závěry práce spojují poznatky teoretické i empirické části. Zásadním výsledkem je potřeba zachování smíšených soutěží, avšak s odstraněním sociokulturních bariér znesnadňujících začátky žen v motoristickém sportu.
Role plaiyng v online počítačových hrách
Mikoláš, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Autor se v textu zabývá speciálním žánrem počítačových her, kterým jsou tzv. MMORPG hry, navržené pro simultánní hraní velkého počtu lidí. Zaměřuje se na role- playing, tedy činnost, ve které hráči přijímají smyšlenou roli přisouzenou jimi vytvořeným avatarem. Mimo popisu avataru práce obsahuje taktéž obecný popis her a onlinových her a charakteristiku umělých světů a guild. Základní myšlenkou práce je, že role-playing není homogenní záležitostí a nabývá různých forem dle toho, jaké herní zaměření si daná guilda/server zvolila. Pro podpoření této myšlenky byla nasbírána data v prostředí hry World of Warcraft. Autor vytvořil vlastní avatar, s jehož pomocí sledoval činnost ostatních, pořizujíc přitom "terénní poznámky" a záznamy chatování mezi hráči. Komparace dat pořízených ve dvou odlišně zaměřených guildách pomohla vytvořit základní definice a vlastnosti role- playingu v onlinových hrách.

Viz též: podobná jména autorů
2 Mikoláš, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.