Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pomoc dětem s emočními poruchami při vyučování
Glajchová, Petra ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
ANOTACE: V této diplomové práci, která má deskriptivní a analytický charakter, jsem vymezila emoční poruchy se všemi možnými projevy, postihla sociální kontext úzkostného dítěte, neboť tento atribut je u těchto dětí velmi klíčový a má zásadní konsekvence ve výchovně- vzdělávacím procesu. Dále jsem rozpracovala donedávna opomíjené téma emoční inteligence, kterému je nyní na poli vědy a zkoumání věnována velká pozornost. Klíčovou částí této diplomové práce je analýza motivačních procesů neurotického dítěte v rámci edukačního procesu a nutný pedagogický a výchovný přístup, které u takto laděných dětí vyžaduje specifické zacházení. Bazální součástí emočního života dítěte je rovněž výchova rodinná, která nejen že úzce předchází období edukace dítěte a tvoří jakýsi její pilíř, ale je i přirozeným kontinuem období prenatálního. V závěru práce jsem postihla škálu terapeutické pomoci včetně alternativních cest nápravy emočních problémů, jelikož v současné době lze s emočními poruchami efektivně pracovat i bez farmakologické terapie a jejich náprava může být poměrně a trvalá. KLÍČOVÁ SLOVA: emoční porucha úzkost napětí sebepojetí rodinná výchova výchovné styly školní prostředí způsoby práce a pomoci ve škole osobnost a kompetence učitele alternativní školy vnitřní faktory dítěte psychoterapeutická pomoc
Náhradní rodinná péče - Význam a přínos pěstounské výchovy
Válečková, Pavla ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce je zaměřena na vyhodnocení a ověření kritérií úspěšnosti pěstounské péče na základě vlastní zkušenosti. Postihuje celkový trend vývoje dítěte v kontextu rodiny a širší společnosti. Nosným tématem této studie je především přiblížení významu a předností pěstounské péče, čili objasnění tolik diskutované otázky problematiky výchovy dětí v prostředí náhradní rodiny z hlediska celospolečenského měřítka. Pro dosažení požadovaného výsledku zde byly použity nejen vlastní poznatky a zkušenosti, které jsou zpracovány v jednotlivých kasuistikách, ale též závěry z odborných vyšetření pedagogicko-psychologické poradny a speciálně-pedagogického centra. Diplomová práce byla zpracována na základě osobního dlouholetého pozorování a studia chování dětí v pěstounské péči, která se uskutečňovala a uskutečňuje přímo v rodině autorky diplomové práce. Celkem byl použit vzorek 8 dětí, které postupem času byly přijaty do rodiny autorky, přičemž se jednalo jak o děti různého pohlaví, různého etnického původu, různého zdravotního stavu a v neposlední řadě i o jednotlivce i sourozenecké skupiny. U všech těchto dětí bylo možné přímo v praxi sledovat jejich vývoj a pokroky, které činily od přijetí do pěstounské rodiny až do současnosti, kdy některé již vzhledem k věku rodiny opustily a jiné v rodině i nadále...
Rodiče, stát a mateřská škola
Mašková, Pavla ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce je zaměřena na propojené vztahy mezi rodiči, státem a mateřskou školou. Ústředním bodem pro zkoumání těchto vztahů je dítě předškolního věku a jeho potřeby, na které se zájem těchto institucí obrací. Teoretická část se těmito institucemi zabývá podrobněji, zkoumá vzájemné vztahy mezi nimi s ohledem na potřeby dítěte předškolního věku. Popisuje fungování jednotlivých komplexů. V otázce rodičů a rodiny se zaměřuje na její charakteristiku a současná očekávání rodičů. Dále jsou zde zpracovány otázky státního zajištění předškolní výchovy, zřizování a financování mateřských škol, popisuje historický vývoj mateřské školy jako instituce. Práce se zabývá i charakteristikou dítěte předškolního věku a některými modely potřeb. Empirická část diplomové práce vychází z hypotéz, které jsou zaměřeny na znalost potřeb a přehled o potřebách dítěte předškolního věku ze strany učitelek a rodičů dětí. Dále z hypotéz orientovaných na uspokojování potřeb dítěte v mateřské škole s ohledem na individualitu jedince a na to, zda vyhlášky spojené s mateřskou školou jsou v souladu s potřebami dětí. Získané výsledky výzkumného šetření práce porovnává se skutečnou situací předškolní výchovy. Klíčová slova: dítě předškolního věku, rodiče, mateřská škola, potřeby dítěte předškolního věku, stát,...
Sexuální výchova v kurikulu a současné edukační realitě na 2. stupni základních škol
Venderová, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Tématem bakalářské práce je sexuální výchova. Práce analyzuje její vývoj v České republice a popisuje situaci ve vybraných zahraničních zemích (Norsko, Švédsko, Dánsko, Francie, Velká Británie, Německo, Polsko, Itálie, Bulharsko, Chorvatsko, Švýcarsko, Nizozemí, Japonsko, Indie, Keňa, Mexiko). Zabývá se implementací sexuální výchovy do vzdělávacích programu: Základní škola, Obecná škola, Národní škola a do rámcového vzdělávacího programu a analyzuje "Doporučení MŠMT CR k výuce sexuální výchovy". Praktickou část představuje výzkum, který je zaměřen na výuku, metody a zkušenosti učitelů sexuální výchovy na 2. stupni základních škol.
Pozitivní rodičovství - výchova bez používání trestů
NEUHÖFEROVÁ, Lenka
Práce se zabývá popisem fenoménu výchovy bez trestů a samotným Pozitivním rodičovstvím, jež se danou výchovou zabývá. Vymezuje základní pojmy a definice potřebné pro pochopení daného tématu. Popisuje základní styly rodinné výchovy a vymezuje nevhodné výchovné metody. Odpovídá na otázku proč je užití direktivních metod ve výchově neefektivní. Popisuje další výchovné styly zabývající se výchovou bez užití trestů. Také se zabývá problémem výchovy bez trestů ve vztahu k psychologii morálního vývoje dítěte a k etické otázce problému. Práce je přínosem pro vychovatele a rodiče, jelikož předkládá popis a shrnutí základních výchovných metod bez užití trestů, od kterých se v dnešní společnosti stále více upouští a je tedy důležité vědět, jak ve výchově postupovat bez trestání.
Volný čas dětí a rodinné prostředí
UHLÍŘOVÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma ?Volný čas dětí a rodinné prostředí? je zaměřena na problematiku volného času dětí, hlavně na jeho využití jak z pohledu dětí samotných, tak i z pohledu jejich rodičů. V teoretické části věnuji pozornost funkcím volného času zpracovaných formou otázek týkajících se výchovy, která se v této problematice prolíná společně s rodinnou atmosférou. Analyzuji, jak rodiče mohou zasahovat kladně i negativně do využívání volného času svých dětí. Dále propracovávám funkci rodiny a zároveň funkci rodinného prostředí na rozvoj dětí, hlavně jejich zájmů a schopností. Zaměřuji se i na volnočasovou aktivitu mimo vyučování a na rozdělení pedagogů, kteří se této oblasti volného času věnují. Nedílnou součástí bakalářské práce je i výsledek negativního dopadu na děti ve volném čase, popsání důsledků, jež mohou nastat, a měli bychom se jim snažit zamezit. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření: analýzu názorů rodičů, jejichž profesní zaměření není pedagogického směru, rodičů kde alespoň jeden z nich je pedagogem a rozbor odpovědí dětí samotných. Výzkumným cílem mé práce je analyzovat celkový pohled na volný čas dětí. Jakým způsobem volný čas děti využívají, jak jsou vedení ze strany rodičů, do jaké míry je jejich volný čas ovlivněn různými faktory a jak dalece jsou jejich představy, přání zohledňovány.
Osobnost dítěte v kontextu rodiny a školy
NOVÁKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá současnými problémy individualizace vzdělávání a s ní spojeným rozvíjením osobnosti dětí předškolního věku. Teoretická část definuje výzkumné prostředí současné rodiny a současné mateřské školy, objasňuje pojmy {\clqq}individualizace vzdělávání`` a {\clqq}osobnostní pojetí dítěte`` a vyvozuje zásady pro optimální osobnostní rozvoj. Praktická část se zaměřuje na sledování nároků na dítě ze strany současných rodin a školy a tyto porovnává s výše uvedenými zásadami.
Adaptace dítěte v mateřské škole
ŠMÍDOVÁ, Linda
Cílem mé práce je poukázat na význam adaptačního období dítěte v mateřské škole, v souvislosti s významem působení rodiny a součinnosti mezi rodinou a mateřskou školou. V teoretické části jsem se zaměřila na popis faktorů ovlivňujících adaptaci dítěte v mateřské škole, pozornost věnuji především rodinné výchově a vztahu mezi matkou a dítětem. V praktické části jsem vypracovala případovou studii adaptačního období dvou až čtyř dětí ze své třídy, která zahrnuje pozorování dítěte, popis zvolených adaptačních prostředků a strategií, spolupráci s rodinou, v časovém období od zápisu dítěte do MŠ (jaro 2010) do ledna 2011. V rámci praktické části bakalářské práce bylo rovněž provedeno a zaznamenáno pomocí dotazníků pro rodiče, jakým způsobem probíhá v praxi adaptační proces dětí v mateřské škole. Je totiž důležité, aby se v teoretickém pojetí předškolní výchovy vycházelo především z praxe.
Starost biskupů o pastoraci dětí a mládeže v době totality
KOPELENT, Jiří
Práce se zabývá vyhledáním pokynů biskupů v pastýřských listech pražské a olomoucké arcidiecéze od roku 1948 - 1989. Po krátkém nastínění situace církve v době totality od roku 1948 do roku 1989, kdy pastorace dětí a mládeže byla velmi ztížena, jsou vypsány pokyny biskupů. Pokyny jsou rozděleny do šesti témat. První téma hovoří o vzniku nových kněžských povoláních. Druhé téma je o náboženské a rodinné výchově. Třetí téma je o výuce náboženství. Čtvrté téma je o křtu a biřmování. Páté téma je o přípravě na svatou zpověď a svaté přijímání. A šesté téma je o trávení prázdnin.
Vliv sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole
BROŽÍKOVÁ, Lenka
BROŽÍKOVÁ, L. Vliv sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole. České Budějovice 2007. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce Mgr. I. Čejková. Práce se zabývá vlivem sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole. Je zde popsán sociální vývoj dítěte do období nástupu do školy. V práci je dále věnována pozornost školní zralosti a připravenosti pro nástup do školy. Část práce se zabývá rodinou jako první sociální skupinou, která dítě ovlivňuje, stejně jako další sociální skupiny mimo rodinu, mající vliv na sociální dovednosti dítěte. Práce se zabývá také samotným nástupem dítěte do školy a tomu, jak je dítě ve své adaptaci ovlivněno osobností učitele, jeho komunikací s dítětem a rodinou dítěte. V této kapitole je popsán i vliv školních úspěchů či neúspěchů na samotnou adaptaci dítěte ve škole. Škola je pro dítě startem do života a proto je důležité, jak se dítě adaptuje na prostředí, kde bude v budoucnu trávit svůj čas a které ho připraví na další život, jak profesní, tak soukromý.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.