Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Osobnostní typy, životní styl a duševní hygiena ve vybrané organizaci
PROCHÁZKA, Jan
Tato diplomová práce se zaměřuje na osobnostní typy, životní styl a duševní hygienu zaměstnanců vybrané organizace. Cílem práce je na základě analýzy osobnostních typů, životního stylu a duševní hygieny optimalizovat výkonnost organizace prostřednictvím sebepoznání, poznání druhých, zlepšení životního stylu a optimalizace duševní hygieny zaměstnanců. Základem literární rešerše jsou knihy a odborné články českých i zahraničních autorů věnované osobnostní typologii, psychologii, životnímu stylu, duševní hygieně i vlastnímu sebeřízení. V praktické části jsou uvedena data z dotazníkového šetření. Tyto data slouží k analýze podniku a tvorbě následných doporučení. Výsledkem práce je přehled aktuální situace vybrané organizace vzhledem k osobnostní typologii, úrovni životního stylu a duševní hygieny a několik návrhů i doporučení pro zaměstnance týkajících se zdravé výživy, pohybu, spánku, relaxace a duševní hygieny. Výsledná doporučení i znalosti osobnostní typologie však mohou být přínosné i pro jiné organizace a jejich zaměstnance.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky se zaměřením na vzdělávací okruh Závislosti, vztahy a práce s daty na 2. stupni základních škol
HRNEČKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá tematickým okruhem Závislostmi, vztahy a prací s daty, který patří do Matematiky a jejích aplikací v Rámcovém vzdělávacím programu. Tento okruh je nedílnou součástí matematiky, ale i běžného života. V běžném životě se totiž setkáváme s různými situacemi, kde poznáváme a zjišťujeme různé typy závislostí či změn, které se dají popsat matematickými modely. Práce je rozdělena na tři části. V první části je v teoretické rovině seznámení s okruhem Závislosti, vztahy a práce s daty, dále pohovoření o tvorbě a využití pracovních listů ve vyučování. Druhou část tvoří pracovní listy, které jsou opatřené řešením. Poslední část se zabývá ověřením pracovních listů v praxi.
Parody of money: Techno-social imaginaries of Bitcoin and their contradictions
Tremčinský, Martin ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; de Faria, Inês Domingues Figueira (oponent) ; Faustino, Sandra (oponent)
Disertační práce analyzuje bitcoin jako sociotechnický fenomén se zaměřením na jeho převládající sociotechnické imaginace a zkoumání těchto imaginací do jejich protichůdných důsledků. Na základě etnografického výzkumu provedeného v českých a slovenských bitcoinových komunitách a na základě příslušných teorií bitcoinu Lany Swartz a Nigela Dodda byly identifikovány čtyři imaginace: komodita, vztah, ideologie a peníze. Každá z těchto imaginací je prozkoumána ve vlastní kapitole. Bitcoin nahlížený jako komodita zkoumá proces těžby bitcoinů optikou marxistické pracovní teorie hodnoty v kombinaci s Negriho teorií socializovaného pracovníka. Kapitola zkoumá, jak těžba bitcoinů reprodukuje třídní antagonismy mezi těžaři a investory a zároveň vytváří nový způsob výroby založený na kontrole prostřednictvím práce. Druhá kapitola se zaměřuje na bitcoin jako vztah zkoumaný optikou teorie příbuzenství a vědění formulovaných Marilyn Strathern. Kapitola zkoumá konkrétní analogie bitcoinu a příbuzenství a to, jak tyto analogie slouží k rozvoji osob bez sociálních vztahů a sociálních vztahů bez osob. Následující kapitola analyzuje Bitcoin jako ideologii s využitím teorie nemateriální práce vyvinutých italskými autonomisty. Zaměřuje se na symbolickou práci prováděnou s cílem očistit Bitcoiny od státu. Toto čištění...
Občané o vztazích ČR s některými zeměmi – listopad/prosinec 2021
Hanzlová, Radka
V listopadu a prosinci roku 2021 položilo CVVM respondentům otázku, jak hodnotí vztahy ČR s některými zeměmi. Hodnocení vztahů k okolním státům CVVM srovnatelným způsobem sleduje již od roku 2000, od roku 2008 je výběr doplňován i o některé další státy významné v globálním kontextu. Jak už se zhruba od poloviny minulého desetiletí stalo dobrou tradicí, výrazně nejpříznivěji ze všech okolních, jakož i jiných zemí, jsou hodnoceny vzájemné vztahy České republiky se Slovenskem, kdy je jako dobré hodnotí 94 % dotázaných. V aktuálním výzkumu se k němu velmi výrazně přiblížilo Rakousko, u kterého pozitivní hodnocení dosahuje 91 %.Také u většiny dalších sledovaných zemí, které byly do aktuálního výzkumu zařazeny, převážilo kladné hodnocení jejich vzájemných vztahů s Českou republikou nad tím negativním, vyjma vztahů ČR s Čínou a Ruskem, u kterých naopak převážilo hodnocení negativní.
Třídnické hodiny jako součást školní strategie podporující pohodu a pocit bezpečí žáků na základní škole.
Hypšová, Nikola ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost správně vedených třídnických hodin, z hlediska jejich vlivu na budování dobrých vztahů ve třídě a vytvoření příjemného prostředí na základní škole. Věnuje se jejich funkci, důležitosti a přínosu pro jednotlivce, potažmo pro celý kolektiv, včetně třídního učitele. Obsah této práce se také například zabývá správným sestavením třídnických pravidel, která přispívají k vytvoření důvěrné a pohodové atmosféry ve třídním kolektivu, v němž se žáci nebojí promluvit a spolupracovat. Dále práce objasňuje, proč a jakým způsobem by měly být třídnické hodiny uskutečňovány a jaká témata jsou vhodná zařazovat do jejich tematických plánů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda třídnické hodiny přispívají k vytvoření bezpečného a pohodového prostředí na Základní škole Zdice u Berouna. K ověření tohoto cíle využiji kvalitativní metody, a to strukturované pozorování žákovských kolektivů při třídnických hodinách a strukturované rozhovory. Obě kvalitativní metody proběhnout na půdě ZŠ Zdice. Rozhovory povedu s učiteli, kteří konají pravidelné třídnické hodiny a s vybranými žáky, s nimiž jejich učitelé tyto hodiny praktikují. Pro učitele i pro žáky jsou vytvořeny dvě odlišné sady otázek. V závěru práce vytvořím návrhy třídnických hodin, jejichž témata budou vycházet ze zjištěných...
Kůň a jeho jezdec: ustavování aktérů interakce
Ožanová, Sarah ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vztah koně a člověka. Snaží se odpovědět na otázku, jak se v rámci tohoto vztahu a vzájemné interakce kůň a člověk ustavují jakožto aktéři, tedy jako aktivní subjektivity, schopné do tohoto vztahu zasahovat. Text se rovněž snaží analyzovat, jak do tohoto vztahu zasahují další mimo-lidští aktéři, tedy různé věcné objekty, které jsou součástí stáje, nebo literatura, která o koních a lidech pojednává. Na tento problém je pohlíženo optikou několika teoreticko-metodologických směrů (mnohodruhové etnografie, antropologie života či antropologie nad rámec lidského Eduarda Kohna, výzkumu companion species Donny Haraway a zvláště symetrické antropologie a teorie sítí-aktérů Bruna Latoura), které rozšiřují svůj pohled za rámec lidského a do okruhu svého zájmu zahrnují také zvířata, věcné objekty a další mimo-lidské entity. Výzkum byl proveden na základě zúčastněného pozorování ve vybrané stáji a rozhovorů s lidskými členy stáje. Analýza takto získaných informací ukazuje, že podmínky vztahu mezi koněm a člověkem jsou převážně určovány člověkem. Ten rovněž vymezuje koni prostor, v rámci kterého může kůň do vzájemného vztahu částečně (a pravděpodobně nezáměrně) zasahovat, a to svými reakcemi. Věcní aktéři do tohoto vztahu vstupují jakožto subjekty, na které je člověkem delegován...
Vztahy mezi obcemi jako zřizovateli škol a managementem těchto škol, zejména v oblasti financování
Sirotková, Martina ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku úrovně vzájemných vztahů mezi obcemi jako zřizovateli základních škol a mateřských škol a managementem těchto škol, zejména v oblasti financování. Zabývá se interakcí v rovině základní, vyplývající z právních předpisů, i v rovině fakultativní - nadstandardní. Pojednává o právech a povinnostech dotýkajících se finančního řízení ředitelů škol, opírá se o související manažerské funkce a kompetence nejvyššího managementu škol. Vychází z teoretických podkladů, z praktických poznatků a z výzkumu dané problematiky. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda lze vzájemné vztahy obcí a jimi zřizovaných základních škol a mateřských škol ve Středočeském kraji, okrese Kutná Hora v oblasti financování a souvisejících oblastech hodnotit jako adekvátní či nikoli. Kvantitativním výzkumným šetřením jsou vztahy analyzovány a zjištěné skutečnosti poukazují na neadekvátní interakci ve zkoumané oblasti. Upozorňují na oboustranné rezervy a nedostatečné aktivity při budování odpovídajících vztahů v oblasti financování, jejich příčiny a důsledky, zejména pro management škol. V závěru práce zdůrazňuje, jak úzce je oblast financování spjata se strategickým řízením škol i obcí, jak může ovlivňovat soulad požadavků na poskytování vzdělávání se zájmy občanů obcí. KLÍČOVÁ SLOVA:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.