Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Expertní potenciál akademických hnutí
Vrobel, Vojtěch ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
V posledních letech se celý západní sv t potýká s ekonomickými potí emi, které, a u jsou zp sobené ímkoliv, logicky vyvolávají reakce vládních initel a jiných tv rc politických rozhodnutí, a to v mnoha oblastech ve ejné politiky. Tyto p ijímaná i navrhovaná opat ení se ale v dy nesetkávají s pochopením a souhlasem ve ejnosti, co vede ke vzniku aktivistických protestních organizací. Práv n kolika z nich se zabývá tato práce. Jsou to konkrétn t i iniciativy, Vzd lání není zbo í!; ProAlt; Za svobodné vysoké koly, které protestovali v letech 2010-2012 proti chystané reform sektoru terciárního vzd lávání v R reprezentované dv ma v cnými zám ry zákon O vysokých kolách a O finan ní pomoci student m. Práce zkoumá jejich Policy analytical capacity, p i em jako hlavní výchozí bod vyu ívá práce a my lenky Michaela Howletta ze Simon Fraser University v Kanad . Jde o explorativní p ípadovou n-studii, která je zalo ená na polostrukturovaných rozhovorech s p edními aktivními leny jednotlivých organizací. Mimo prací Howlettových jsou zde vyu ity i ideje Ond eje Císa e o aktivismu ve st ední Evrop . Práce tedy zkoumá nejen to, jak jsou dané organizace vybaveny expertn a tedy jak analyzují a formulují politiku, ale i jak fungují v rámci ostatních obdobných iniciativ a hnutí.
Expertní potenciál akademických hnutí
Vrobel, Vojtěch ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
V posledních letech se celý západní sv t potýká s ekonomickými potí emi, které, a u jsou zp sobené ímkoliv, logicky vyvolávají reakce vládních initel a jiných tv rc politických rozhodnutí, a to v mnoha oblastech ve ejné politiky. Tyto p ijímaná i navrhovaná opat ení se ale v dy nesetkávají s pochopením a souhlasem ve ejnosti, co vede ke vzniku aktivistických protestních organizací. Práv n kolika z nich se zabývá tato práce. Jsou to konkrétn t i iniciativy, Vzd lání není zbo í!; ProAlt; Za svobodné vysoké koly, které protestovali v letech 2010-2012 proti chystané reform sektoru terciárního vzd lávání v R reprezentované dv ma v cnými zám ry zákon O vysokých kolách a O finan ní pomoci student m. Práce zkoumá jejich Policy analytical capacity, p i em jako hlavní výchozí bod vyu ívá práce a my lenky Michaela Howletta ze Simon Fraser University v Kanad . Jde o explorativní p ípadovou n-studii, která je zalo ená na polostrukturovaných rozhovorech s p edními aktivními leny jednotlivých organizací. Mimo prací Howlettových jsou zde vyu ity i ideje Ond eje Císa e o aktivismu ve st ední Evrop . Práce tedy zkoumá nejen to, jak jsou dané organizace vybaveny expertn a tedy jak analyzují a formulují politiku, ale i jak fungují v rámci ostatních obdobných iniciativ a hnutí.
SOUČASNÝ SYSTÉM TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ČR: ČAS NA ZMĚNU
Jánská, Barbora ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Lidský kapitál je důležitým prvkem tvořícím konkurenční výhody jednotlivých států. Klíčovou roli pro zvyšování lidského kapitálu má terciární vzdělávání. Cílem diplomové práce je analýza systému terciárního vzdělávání v České republice, která je završena návrhem na jeho změnu. Testována je hypotéza optimálního zaměření terciárního vzdělávání a nutnost vhodné reformy. V diplomové práci je předložen vývoj terciárního vzdělávání v ČR a vyhodnocení jeho současného stavu, které jsem provedla pomocí vlastních ukazatelů a s využitím statistických údajů z databáze OECD, ČSÚ a Národního ústavu odborného vzdělávání. Pro zjištění problémů českého terciárního vzdělávání jsem provedla SWOT analýzu vytvořenou na základě mezinárodní komparace terciárního vzdělávání ČR a vybraných států (USA, Německo, Čína). V závěrečné části práce jsem posoudila vybrané problémové oblasti v kontextu s relevantními reformními názory na jejich řešení a uvedla vlastní návrhy a doporučení na změny systému terciárního vzdělávání získané pomocí kauzální analýzy.
Analýza vývoje vysokoškolského vzdělávání v České republice
Všetečková, Jana ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Vostrovská, Zdenka (oponent)
Abstrakt Česká republika potřebuje ucelenou koncepci reformy vysokých škol. Ambicí naší země je patřit ve vysokoškolském vzdělávání k evropské špičce a být tak celosvětově konkurenceschopní. Práce analyzuje vývoj vysokého školství v České republice od roku 1918 do současnosti a popisuje i vývoj ovlivněný evropskou integrací. Cílem této práce je zhodnotit stav českého vysokého školství a jeho chystanou reformu. Analýza je zaměřena na počty studentů v jednotlivých úrovních VŠ, na obory, v kterých se studenti vzdělávají, a v neposlední řadě na výdaje poskytované státem na terciární vzdělávání. Tyto hodnoty budou porovnávány s vybranými státy OECD. V závěru práce je provedeno zhodnocení silných a slabých stránek, příležitostí i hrozeb českého vysokoškolského systému a předkládaného věcného záměru zákona o vysokých školách, které jsem provedla metodou SWOT analýzy. Současná právní úprava z roku 1998 už v mnoha ohledech neodráží stav a problémy českého vysokého školství. Není schopna zabránit velkému růstu vysokoškoláků, snižování kvality a podfinancování celého vysokoškolského systému.
Je systém odloženého školného v České republice správnou volbou?
Venglařová, Simona ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Šustrová, Denisa (oponent)
V souvislosti s potřebou provedení reformy terciárního vzdělávání v České republice, vláda přijala opatření, díky kterému získá více prostředků pro financování veřejného vysokého školství. Tímto opatřením je zavedení systému tzv. odloženého školného. Systém finanční spoluúčasti bude uveden v účinnost v akademickém roce 2013/2014. Podle dostupných zdrojů dosud není koncepce systému odloženého školného blíže specifikována. Dá se předpokládat, že po zavedení školného se mohou vyskytnout určité komplikace s efektivností určitých složek tohoto opatření. Cílem této bakalářské práce je identifikace problémů a potenciálních nedostatků, které by se mohly objevit. Dalším cílem bude návrh určitých opatření, která budou minimalizovat tato negativa, či je zcela odstraní. Teoretická část práce bude věnována systémům školného, které mohou být aplikovány na české veřejné vysoké školství, v kontextu reformy terciárního vzdělávání. V praktické části budou určeny metodou SWOT analýzy silné a slabé stránky systému a zároveň i hrozby a příležitosti spjaté s tímto systémem. Závěrem práce bude shrnutí získaných poznatků a navrhnutí efektivních opatření, která sníží případné nedostatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.