Název:
Je systém odloženého školného v České republice správnou volbou?
Překlad názvu:
The system of deferred tuitions fees in Czech republic the right choice?
Autoři:
Venglařová, Simona ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Šustrová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V souvislosti s potřebou provedení reformy terciárního vzdělávání v České republice, vláda přijala opatření, díky kterému získá více prostředků pro financování veřejného vysokého školství. Tímto opatřením je zavedení systému tzv. odloženého školného. Systém finanční spoluúčasti bude uveden v účinnost v akademickém roce 2013/2014. Podle dostupných zdrojů dosud není koncepce systému odloženého školného blíže specifikována. Dá se předpokládat, že po zavedení školného se mohou vyskytnout určité komplikace s efektivností určitých složek tohoto opatření. Cílem této bakalářské práce je identifikace problémů a potenciálních nedostatků, které by se mohly objevit. Dalším cílem bude návrh určitých opatření, která budou minimalizovat tato negativa, či je zcela odstraní. Teoretická část práce bude věnována systémům školného, které mohou být aplikovány na české veřejné vysoké školství, v kontextu reformy terciárního vzdělávání. V praktické části budou určeny metodou SWOT analýzy silné a slabé stránky systému a zároveň i hrozby a příležitosti spjaté s tímto systémem. Závěrem práce bude shrnutí získaných poznatků a navrhnutí efektivních opatření, která sníží případné nedostatky.In connection with the need to reform tertiary education in the Czech Republic, the government has taken measures through which it obtains more resources for financing public higher education. This measure is called a system of deferred tuition. The financial participation will be put into effect in the academic year 2013/2014. According to available sources is not yet the concept of deferred tuition more specifically. It is assumed that after the introduction of tuition fees there may be some complications with the efficiency of certain components of this measure. The aim of this thesis is to identify problems and potential weaknesses that could occur. Another aim will be to design specific measures that will minimize these negatives or completely removed. The theoretical part will be devoted to systems of tuition that can be applied to the Czech public higher education in the context of tertiary education reform. The practical part will be determined by the SWOT analysis of strengths and weaknesses of the system as well as threats and opportunities associated with this system. The conclusion summarizes obtained facts and devising effective measures to reduce the problem.
Klíčová slova:
financování vzdělávání; odložené školné; reforma terciárního vzdělávání; veřejné vysoké školství; školné; deferred tuitions; education financing; public higher education; tertiary education reform; tuition
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23710