Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Energy Recovery from Exhaust Gases in an Electric-assisted Turbocharger for Hybrid Vehicles
Calábek, Daniel ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The content of this diploma thesis was the suitability of using a turbocharger with an associated motor-generator for selected types of hybrid vehicles and the subsequent analysis of energy flows for a given engine application. The approach presented in the work includes a thermodynamic model of the engine in the GT-SUITE program in which the possibilities of energy flows when changing the size of the turbine and compressor wheel of a turbocharger are investigated. The approach is applied to a turbocharger with a variable geometry which is associated with motor-generator for a delivery vehicle, where it is possible to recover energy from the turbocharger at different engine loads. At the same time, the possibilities of reducing fuel consumption at certain operating points of the engine were identified.
Návrh větrání obytných prostor
Břenek, Václav ; Charvát, Pavel (oponent) ; Pech, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh větracího systému s rekuperací pro zvolený byt v panelovém domě. Úvodní kapitola je zaměřena na rešerši rekuperačních jednotek a jejich částí. V druhé kapitole je stanoveno potřebné množství větracího vzduchu a jsou vybrány tři větrací jednotky. V třetí kapitole je pro vybrané jednotky navržena trasa vzduchovodů, která je podrobena kontrolnímu výpočtu tlakových ztrát. V poslední kapitole jsou porovnány náklady na realizaci a provoz vybraných jednotek.
Moderní zážehové motory značky BMW
Šroba, Roman ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá modernými zážihovými motormi BMW. Vytvára prehľad o súčasných konštrukčných riešeniach automobilky vyskytujúcich sa v benzínových motoroch. Práca je zameraná na tri hlavné oblasti. Prvá časť popisuje najnovšie a netradičné technológie používané v súčasných zážihových motoroch BMW. Druhá časť je zameraná na konštrukčné riešenia v konkrétnych agregátoch, ich zhodnotenie a prípadné porovnanie so súdobou konkurenciou. V poslednej časti sú popísané hybridné vozidlá a reakcia automobilky na emisné normy s hlavným zameraním na využitie odpadného tepla automobilu.
Alternativní a hybridní pohony automobilů
Trněný, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními palivy pro spalovací motory, hybridními pohony automobilů a v neposlední řadě také elektromobily. Vytváří přehled v současné době používaných alternativních technologií pohonů automobilu.
Větrání nízkoenergetických rodinných domů
Kubisz, Pavel ; Fišer, Jan (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na rozdělení a vysvětlení současných trendů větrání nízkoenergetických domů. Jelikož má větrání nemalý podíl na celkové tepelné ztrátě, je zde uveden také praktický příklad výpočtu, jak závisí celková tepelná ztráta na tepelné ztrátě větráním a prostupem konstrukcí. V závěru je ukázáno v jakých případech je vhodné, či nevhodné, použít větrání se zpětným získáváním tepla.
Větrání a chlazení bytu v panelovém domě
Uřičář, Filip ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem větrání a chlazení podstřešního bytu v panelovém domě, postaveném v 80. letech 20. století, a skládá se z pěti hlavních částí. V první hlavní části je uvedena rešerše současného stavu poznání v oblasti větrání a chlazení obytných prostor, ve druhé je podrobně popsán řešený byt, ve třetí jsou provedeny výpočty pro optimální návrh větrání a chlazení, ve čtvrté se nachází navrhovaná řešení a následně bylo provedeno zhodnocení navrhovaných řešení s celkovým shrnutím. Návrh větrání a chlazení bytu byl proveden dle projekčních postupů, za dodržení platných norem, optimalizován k dosažení žádaného efektu a s ohledem na požadavky majitele bytové jednotky. Jako řešení bylo navrženo větrání bytu větrací jednotkou Jablotron Futura a tři varianty chlazení bytu. Po vyhodnocení všech variant chlazení bylo jako nejvhodnější označeno chlazení systémem multisplit od firmy Sinclair.
Návrh zdroje tepla pro domovní vytápění
Janata, Petr ; Brázdil, Marian (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh tepelného zdroje do rodinného domu. První kapitola popisuje dostupné zdroje tepla používané k domovnímu vytápění. Jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. Na základě tepelných ztrát objektu je vybráno sedm variant, které jsou ekonomicky porovnány.
Studie potenciálu integrovaného řešení jednotky „waste-to-energy“
Freisleben, Vít ; Turek, Vojtěch (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem technologických úprav stávající průmyslové jednotky „waste-to-energy“, která slouží k termickému zpracování procesních odplynů obsahujících VOC a CO za vzniku spalin. Hlavním cílem návrhu takových úprav stávající jednotky je zlepšení jejích provozních parametrů s ohledem na ekonomii, ekologii a efektivitu využití tepelné energie. V první části práce byl popsán stávající provoz se všemi významnými procesními parametry. Dále byla identifikována všechna klíčová zařízení sloužící ke zpracování odplynů nebo k využití odpadního tepla. V hlavní části práce je uvedena řada konkrétních úprav stávající jednotky zahrnujících technologii tepelné intenzifikace stávajících výměníků tepla, dále návrh nových a účinnějších výměníků tepla a nakonec zavedení technologie katalytické oxidace za účelem katalytického rozkladu polutantů obsažených v odplynech. Výstupem práce je technické, ekonomické a ekologické srovnání navržených technologických úprav se stávajícím provozem.
Automobilové soutěže a používaná technika včetně seriálu WRC
Novák, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled současného stavu techniky používané v automobilových soutěžích se zaměřením na seriál WRC. Práce je rozdělena do pěti částí. V první části jsou uvedeny soudobé automobilové soutěže a federace FIA. Druhá část je zaměřená na specifikaci vozů WRC. Třetí část seznamuje se způsobem organizace šampionátu WRC. Jsou představeny posádky se svými týmy, jejich výsledky v šampionátu a v poháru konstruktérů. Největší pozornost je věnována čtvrté a páté části, které jsou zaměřeny na soudobou techniku používanou ve WRC a vývojové trendy v této oblasti. Jsou zde uvedeny způsoby virtuálního navrhování, počítačové simulace a testování.V závěru práce jsou zmíněny příklady vývoje vozů WRC a řešení převzaté na sériové vozy z techniky WRC.
Cars Electric Drivetrain
Guráň, Radoslav ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
This bachelor`s thesis is a specialized research, focused on electric drive units of personal vehicles. The thesis is divided into seven main parts. The first part deals with alternative fuels. The second part divides electric drive units into various sections and describes the history of an electric vehicle. The third section focuses on electric vehicles with a battery and analyzes electric motors and energetic power banks. The fourth and fifth part of the thesis focuses on electric vehicles with fuel cells and vehicles with a hybrid drive. The sixth chapter is devoted to the developing trends. The last section discusses the ecology of vehicles with an electric drive.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.