Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí178 - 187dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Oblíbené a neoblíbené pohádkové postavy u dětí předškolního věku v MŠ
TUŠOVÁ, Petra
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jaké pohádkové postavy děti v mateřské škole upřednostňují a které naopak nemají v oblibě. Zajímala jsem se o vlastnosti pohádkových postav, které se dětem líbí, nebo jsou jim nesympatické, co je k jejich výběru motivuje a jaké k tomu uvádějí důvody. Teoretická část objasňuje téma dítěte předškolního věku prostřednictvím vývojových teorií (Freuda, Piageta a Eriksona). Zabývá se teoriemi pohádek (Bettelheima, Junga, von Franz), postoji, předsudky a stereotypy dětí. Metodologická část vymezuje základní pojmy vztahující se k dané problematice (kvalitativní výzkum, zakotvená teorie, metoda rozhovoru a pozorování). V praktické části provedené metodou kvalitativního výzkumu jsou zaznamenána pozorování dětí při hře a během rozhovorů o pohádkách. V bakalářské práci jsou rovněž zaznamenány části rozhovorů o pohádkových postavách. V závěru práce pak shrnuji nalezené oblíbené a neoblíbené pohádkové postavy a vlastnosti, o kterých děti rozhodly, že jsou jim sympatické a o kterých nikoliv.
Školní a mimoškolní aspekty rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ
MUŽÍKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda a jak je rozvíjeno a budováno čtenářství žáků středního školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. Teorie vysvětluje hlavní pojmy vztahující se ke čtenářství, uvádí psychologickou charakteristiku období pubescence a podává informace o působení školního a mimoškolního prostředí na dítě a jeho vztah k četbě. Empirická část, jež je stěžejní částí práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků 2. stupně základní školy, které je zaměřeno na budování a podporu dětského čtenářství především ze strany rodiny a školy. Není vynechán ani pohled na vlastní vztah žáků k vybraným titulům určeným pro děti a mládež. Obsahem závěru této části je konfrontace výsledků výzkumného šetření s výzkumem dětského čtenářství a také podněty pro podporu čtenářství žáků základní školy, na níž bylo šetření realizováno.
Realizace čtenářských dílen na ZŠ
TISCHLEROVÁ, Barbora
Předkládaná diplomová práce se zaměřila na zařazení metody čtenářská dílna do výuky v hodinách českého jazyka a literatury na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou, jejíž hlavní cíl je vymezení základních pojmů souvisejících s tématem. Součástí teorie je tedy vymezení definice čtenářská dílna, čtenářská gramotnost a popis Výzvy č. 56, která se mimo jiné zaměřila na podporu rozvoje čtenářství na českých školách. V této části jsou také charakterizovány jednotlivé výukové metody zaměřující se na rozvoj čtenářství a český i mezinárodní výzkumy zjišťující úroveň čtenářské gramotnosti u žáků. Praktická část se snaží několika kvalitativními výzkumy zhodnotit přípravu a realizaci projektu Výzva č. 56 na jedné základní škole. Byly provedené rozhovory s pedagogy a paní ředitelkou, z nichž vyplynuly klady a zápory čtenářských dílen. Prostřednictvím přímého pozorování metody při hodinách českého jazyka a literatury byly zaznamenány reakce žáků na četbu a práci s textem. Součástí praktické části je také charakteristika materiálů, které v rámci projektu na základní škole vznikly. Cílem těchto výzkumů je zjistit, jak na tuto metodu reagují učitelé i žáci, zda přinesla do vyučování nový rozměr vzdělávání a zda bude i nadále v hodinách praktikována.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Bělunková, Barbora ; Boháč, Ivo (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
V navržené budově se nachází funkce bydlení, kavárny, knihovny se studovnami a pronajímatelné prostory. V budově je navrženo 5 malometrážních bytů. Dům je složen ze tří části. Železobetonový trakt ve tvaru L . Konzoly,které jsou vetknuté do nosného traktu. Skleněná fasáda,která vyplňuje prostor kolem konzol.Na stavbě jsou použity materialy železobeton,ocel,sklo a plech.
Návrh diagnostické soustavy pro malý dopravní letoun
Harasim, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Díky tlaku leteckých společností a provozovatelů letadel na snížení provozních nákladů, jsou do systémů letadel intalovány diagnostické soustavy, kterými lze sledovat opotřebení jednotlivých funkčních prvků. Díky tomuto sledování lze ušetřit nejen finanční prostředky vynaložené na údržbu, ale zejména to vede ke zvyšování bezpečnosti celkového provozu letadel. Úkolem práce je navrhnout diagnostickou soustavu pro malý dopravní letoun. K takovému návrhu je potřeba správného pochopení funkcí částí jednotlivých systémů letounu. Část práce je věnována postupu výběru vhodných diagnostických parametrů, v další části se zabývám vhodnými možnostmi jejich snímání. V celkovém shrnutí uvádím diagnostické parametry které jsem zvolil ke snímání a doporučené způsoby jejich měření.
Paměťová média pro archivaci dat
Šicner, Jakub ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Lambertová, Petra (vedoucí práce)
V této práci je popsána problematika správného archivování dat v závislosti na použitém paměťovém médiu. Jsou zde popsány jednotlivé nosiče informací a jejich vlastnosti, které jsou dány konstrukcí a způsobem čtení a zápisu informace. Tato část je rozdělena na dvě hlavní a to podle způsobu zápisu informace na paměťové médium. Poslední část se zabývá architekturou diskových polí a jejich základními úrovněmi. V závislosti na principu činnosti diskového pole jsou zde probrány výhody, nevýhody a použití jednotlivých úrovní a jejich charakteristika.
Prozatimní konstelace 2015
Kadlčák, Šimon ; Vítková,, Lenka (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Autorská kniha Boční pohled na zatmění Slunce je pokusem o artikulaci vlastní tvůrčí metodologie. Prosté slovní deklamace, úryvky opsané z knížek a konceptuální skici lze chápat jako heslovitý doplněk mojí práce posledních několika let. Pokud však náhodou čtenář nic z této práce nezná, měla by kniha fungovat jako autonomní poetický konvolut.
Porovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPU
KUČEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce pojednává o rozdílech ve čtení anglického textu u žáků s dyslexií a bez ní, přičemž se soustřeďuje na aspekty rychlosti, chybovosti a na kvalitu chyb. Cílem práce je kvantitativně srovnat rychlost a chybovost čtení v angličtině u dyslektických a intaktních žáků a nalézt mezi nimi souvislosti. Dále se práce zaměřuje na typ chyb, kterých se dyslektici při četbě v angličtině dopouštějí - ty jsou zkoumány kvalitativně. V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska specifických poruch učení, je pojednáno o dyslexii a jejím vlivu na osvojování anglického jazyka a následně jsou navrženy možnosti reedukace dyslexie ve výuce anglického jazyka. V praktické části jsou pomocí zkoušek čtení v anglickém a českém jazyce zjišťovány rychlost a chybovost, které jsou dále porovnávány u dyslektické a srovnávací skupiny. Výsledky práce jsou využitelné jak pro pedagogicko-psychologickou diagnostiku, tak pro výuku angličtiny u žáků s dyslexií.
Doporučená četba na druhém stupni základní školy
SMEJKALOVÁ, Andrea
Cílem diplomové práce na téma Doporučená četba na druhém stupni základní školy je zmapovat současný stav doporučené četby a práce s ní na základních školách v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou rozpracovány a charakterizovány základní pojmy vztahující se k této problematice. Je tedy zaměřena na definici čtenáře, čtenářské gramotnosti, četby, čtení, čtenářství, poté je vymezena doporučená a mimočítanková četba. Dále jsou v této části zaznamenány metody, které slouží k rozvoji čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury. V praktické části je naznačen základní výzkum, který byl k této problematice uskutečněn prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s 26 učiteli různých škol. Cílem výzkumu je zjistit, jaký je současný stav doporučené četby na druhém stupni základních škol, zda ji učitelé zadávají, případně jak s ní nadále pracují a využít těchto poznatků pro svoji vlastní pedagogickou praxi.
Rozdíly ve vybraných osobnostních charakteristikách studentů prezenční a kombinované formy studia
Pěnčík, Jan ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá rozdíly ve vybraných osobnostních charakteristikách mezi studenty prezenční a kombinované formy studia. V teoretické části je představena problematika osobnosti obecně, v praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována existence takových rozdílů a dále provedena analýza možných dopadů na studijní výsledky. Nakonec jsou formulována konkrétní doporučení pro prevenci vzniku případných problémů pramenících z této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí178 - 187dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.