Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Československý (český) rozhlas a kulturní inovace
Trubačová, Lenka ; Hubáček, Ondřej (oponent) ; Šisler, Vít (oponent)
Tato práce nazvaná Československý (český) rozhlas a kulturní inovace je pojatá jako kulturologická studie vývoje rozhlasu v letech 1923 - 1999. Rozvoj rozhlasu je interpretovaný jako proces kulturní změny. Cílem práce je postihnout šíření inovace rozhlasového vysílání a fáze této kulturní změny. Rigorózní práce je rozvržena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část vychází z vymezení problematiky, zabývá se teorií kultury, médií a charakteristikami rozhlasové komunikace. Zvláštní pozornost je věnována popisu podmínek ovlivňujících vznik a rozvoj rozhlasu. Těžištěm práce je deskripce vývoje rozhlasu v Československu a v České republice. Druhá část práce spočívá v analyzování dat a pramenů, převážně sekundární a historické analýze údajů o rozhlase. Soustředí se na kulturologickou interpretaci výsledků, shrnutí významu kulturní inovace pro vývoj československého a českého rozhlasu. Zabývá se také změnami jeho funkcí.
Digitalizace televizního a rozhlasového vysílání v České republice
Endris, Petr ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Mašek, Karel (oponent)
Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled procesu digitalizace televizního a rozhlasového vysílání v České republice. V úvodu jsou vysvětleny základní pojmy. V druhé kapitole je pojednáno o televizi jako novém médiu a o funkci médií ve společnosti. Třetí kapitola je věnována standardům a specifikacím digitálních zařízení. Jsou zde popsány televizní normy, rozdíl mezi HDTV a SDTV. Jsou také popsány možnosti příjmu vysílání v HD kvalitě a interaktivní služby. Čtvrtá kapitola je věnována institucionálnímu zabezpečení digitalizace - konkrétně Českému telekomunikačnímu úřadu, Radě pro rozhlasové a televizní vysílání a Národní koordinační skupině. V páté kapitole je vysvětlen samotný průběh digitalizace televizního a rozhlasového vysílání [Autorský abstrakt]. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Potenciál private equity fondů na českém mediálním trhu
Dolejš, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Ekonomické souvislosti tvorby mediálního obsahu v poslední době nabývají na významu, a jejich důležitost akcentovala zejména probíhající ekonomická recese, která způsobila pokles reklamních výdajů firem. Tím se snížily příjmy mediálních společností, které jsou nuceny upravit vlastní obchodní model. Mediální společnosti ke své činnosti potřebují stejně jako ostatní firmy zdroje financování umožňující už samotné založení firmy, růst nebo restrukturalizaci. Kromě tradičního financování formou bankovních úvěrů lze získat kapitál také od private equity fondů, které se na rozdíl od bank aktivně podílejí na činnosti firmy a kromě peněz do ní přinášejí i potřebné know-how. Cílem této práce je popsat fungování private equity fondů a na základě analýzy mediálního trhu diskutovat nejvhodnější příležitosti mediálních firem pro využití financování skrze private equity fondy. Dílčím cílem práce je také analyzovat dopad působení private equity fondu na mediální firmu a mediální trh.
Právní úprava rozhlasového a televizního vysílání v České republice
Šebek, Marcel ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Práce Právní úprava rozhlasového a televizního vysílání v České republice se zabývá rozborem a popisem relevantních právních předpisů z oblasti rozhlasového a televizního vysílání v ČR, s bližším rozpracováním jednotlivých hlavních právních institutů a subjektů. Po teoretickoprávním uvedení problematiky práce se krátce věnuje právnímu systému České republiky a následně též Evropské unie. Jádro práce tvoří ústřední tématika, tedy právní úprava rozhlasového a televizního vysílání v ČR. Úvod této části je věnován krátkému historickému resumé. Po něm již následují kapitoly, popisující konkrétní právní předpisy. Samostatné kapitoly jsou zde věnovány Zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání, Zákonu o České televizi, Kodexu České televize, Zákonu o Českém rozhlasu, Kodexu Českého rozhlasu a Zákonu o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Ve své závěrečné části se práce věnuje také některým vzdáleněji souvisejícím právním předpisům a jejich ustanovením. Jednotlivé kapitoly zde popisují relevantní právní instituty Zákona o regulaci reklamy, Etického kodexu Rady pro reklamu, Zákona o ochraně spotřebitele, Obchodního zákoníku a Občanského zákoníku.
Specifika rozhlasového vysílání pro posluchače ve věkové kategorii 30 až 50 let.
Drobná, Šárka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rozhlasovém vysílání v České republice, které je zaměřeno na skupinu posluchačů ve věku od 30 do 50 let. Zabývá se zejména veřejnoprávními a soukromými stanicemi s celostátním pokrytím. Dále zjišťuje, jaké formáty stanic a pořadů ve vysílání pro cílovou skupinu dominují a co od vysílání očekávají sami posluchači cílové skupiny. Práce je rozdělena do kapitol a podkapitol. První kapitola je zaměřena na vývoj veřejnoprávního a soukromého rozhlasového vysílání po roce 1989. Je zde popsán proces demonopolizace Československého rozhlasu a vzniku konkurenčního prostředí privátních stanic, dále zánik Československého rozhlasu a vznik Českého rozhlasu, který nyní funguje jako veřejnoprávní instituce. Druhá kapitola se věnuje počátkům prvních soukromých rozhlasových stanic s celostátním významem. Třetí kapitola popisuje formáty, které se v rozhlasovém vysílání vyskytují v současné době, a to jak formáty rozhlasových stanic, tak formáty pořadů. Ve čtvrté kapitole je stručně charakterizován program tří nejoblíbenějších stanic cílové skupiny. V poslední kapitole práce je shrnutí výzkumné části. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno, jaké jsou ve vysílání rozhlasových stanic poslechové preference lidí v produktivním věku, kterým stanicím dávají přednost a jakou náplň vysílání...
Vývoj rozhlasového vysílání jako kulturní změna
Trubačová, Lenka ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Prokop, Michal (oponent)
Diplomová práce Vývoj rozhlasového vysílání jako kulturní změna je pojatá jako kulturologická srovnávací studie vývoje rozhlasu v Československu a ve Spojených státech amerických chápaného jako kulturní změna (vznik a transformace kulturního prvku). Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a analytickou. Teoretická část vychází z vymezení problematiky, dále se zabývá dějinami médií ve světě. Těžištěm teoretické části je popis vývoje československého a amerického rozhlasového vysílání. Analytická část spočívá ve vlastní analýze empirických dat, převážně sekundární analýze dostupných údajů o vývoji rozhlasu. Soustředí se také na kulturologickou interpretaci či reinterpretaci výsledků. Závěrečná kapitola se zabývá komparací vývoje rozhlasu v Československu a USA.
Historie a současnost Rádia Beat
Kondisová, Andrea ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Práce se zabývá historickým vývojem první classic rockové stanice v České republice - Rádia Beat. Stanice zahájila vysílání 1. ledna 2002 a už v prvních letech své existence dokázala, že i v české mediální krajině lze vybudovat (i přes úzkou profilaci) silné rockové rádio. Původně pražská stanice se v průběhu let rozšířila na téměř celé území České republiky a dnes je možné ho naladit na více než padesáti frekvencích ve všech regionech. V současnosti vyniká Beat mimo jiné tím, že ve svém vysílání nabízí každý večer specializované hudebně publicistické pořady. Práce je prvním uceleným portrétem stanice. Zaměřuje se kromě vývoje programu rovněž na personální strukturu Beatu, jeho propagaci a zázemí a zejména na komunikaci s posluchačskou skupinou. Její součástí je rovněž stručný popis toho, jak funguje Beat dnes (tedy v roce 2016) po stránce programové skladby, rozhlasové moderace nebo personální struktury. Práce poskytuje rovněž stručné teoretické pozadí k vývoji classic rockového formátu a jeho počátcích v České republice. Podrobně je v textu analyzován složený pořad Hard & Heavy (zejména po stránce mluveného projevu moderátorů), který se orientuje na extrémní hudební styly a ve vysílání Beatu se vyskytuje téměř od počátku jeho existence.
Izolace
Richtr, Pavel ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Filip, Stanislav (vedoucí práce)
Interaktivní Fm vysílačka, Interaktivní Instalace - Radioart. Nezavyslé rozhlasové vysílání, na třech stanicích. Obsahem je generovaný zvuk vytvořený analogovou syntézou, ovlivňovaný okolnímy vlivy počasí - déšť, vítr, Sluneční svit, teplota.
Marketingová strategie Rock Rádia
Hetešová, Zuzana ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Vít, Vojtěch (oponent)
Cílem této bakalářské práce je kritické zhodnocení marketingové strategie Rock Rádia, posouzení její úspěšnosti v současnosti a navržení jistých změn pro budoucí činnost rozhlasové rodiny Rock Rádií v oblasti marketingu. V první části práce jsou definovány základní marketingové a rozhlasové termíny pro lepší porozumění praktické části, ve které je posuzována adekvátnost a úspěšnost marketingových aktivit Rock Rádia.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.