|
Motivace a odměňování pracovníků ve vybrané společnosti
Večeřová, Nikola ; MBA, Tomáš Junek, (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na motivaci a odměňování pracovníků ve vybraném podniku. Zabývá se analýzou motivačního a odměňovacího systému společnosti Lidl Česká republika, v. o. s. Cílem je navrhnout změny a doporučení na zlepšení situace podniku do budoucna. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů motivace, přehled základních motivačních teorií, odměňování a zaměstnanecké benefity. Praktická část obsahuje charakteristiku a představení vybrané společnosti, analýzu a zhodnocení současného systému. V závěru práce je na základě zjištěných výsledků provedeno shrnutí, jsou zde uvedeny návrhy a doporučení.
|
| |
|
Studie služeb pro neziskovou organizaci v oblasti vysokoškolských studentů
Navarová, Veronika ; Tesař, Rostislv (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na studii služeb ve vybrané neziskové organizaci. Práce má čtyři hlavní části. Představení vybrané neziskové organizace, teoretická východiska práce, analýza současného stavu a návrhy na zlepšení. V první části je představena vybraná nezisková organizace. V teoretické části jsou rozebrány neziskové organizace, služby, marketing služeb a procesní řízení. V analytické části jsou popsány služby, mezinárodní procesy a vyhodnocen marketingový výzkum spokojenosti zákazníků pomocí SWOT analýzy. V poslední části jsou navrženy možnosti zlepšení kvality poskytovaných služeb, procesů v organizaci a navýšení spokojenosti jejich zákazníků.
|
|
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Zůna, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a volnočasovými aktivitami žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část popisuje a definuje základní pojmy vztažené k práci, jako je volný čas, výchova ve volném čase, zařízení pro zájmové vzdělávání a charakteristika dětí středního školního věku. Poslední kapitola je pak věnovaná stručnému popisu a charakteristice zájmového vzdělávání ve Slaném. Výzkumná část zpracovává dotazníkové šetření provedené u žáků šestých a sedmých ročníků ZŠ ve Slaném. Hlavními cíli bylo zjistit, jak žáci tráví svůj volný čas, jaké zájmové aktivity a kroužky ve svém volném čase preferují a zdali panuje s nabídkou zájmových aktivit ve Slaném spokojenost či nikoli. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a údaje, které z výzkumu vyplývají, odráží aktuální situaci. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola
|
|
Výživa při ulcerózní kolitidě
PAVELKA, Filip
Tato bakalářská práce se zabývá výživou při ulcerózní kolitidě. Cílem práce bylo zjistit, jak strava odpovídá nutriční a energetické potřebě nemocných, zjistit, jaké potraviny pacientům nejčastěji způsobují problémy a zjistit, jaké potraviny jsou v relapsu dobře tolerovány a vyhledávány. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá onemocněním ulcerózní kolitida, jeho definicí, klinickým obrazem, léčbou či např. výživou. Část o výživě se zabývá jejími nejdůležitějšími složkami, významnými potravinami, nutrienty, a také doporučovanými a zmiňovanými dietami. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části byla kvantitativní metodou získána data pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Výzkumný soubor tvořilo 179 respondentů s ulcerózní kolitidou, kteří v dotaznících mimo jiné uváděli, jaké potraviny konzumují v různých fázích nemoci. V druhé části výzkumu byly hodnoceny dvoutýdenní jídelníčky od 4 respondentů. Tyto jídelníčky byly vyhodnoceny s pomocí aplikace Nutriservis a výsledky byly srovnány s doporučenými hodnotami příjmu energie a živin jednotlivých respondentů, vypočítaných na základě výšky, váhy, věku a pohlaví. Z dat získaných pomocí dotazníků vyplývá, že problémy pacientům nejčastěji způsobují v relapsu např. luštěniny, mák či tučné maso. V remisi způsobují problémy nejčastěji např. mák, luštěniny či ořechy. Naopak dobře tolerováno je v relapsu např. libové maso, mořské ryby, vejce či brambory. Z vyhodnocených jídelníčků respondentů vyplývá, že žádný respondent v průměrných hodnotách z celých dvou týdnů nedosáhl vypočítaných hodnot energie a základních živin, které jsem určil na základě výpočtů. Nejvíce deficitní živinou byly sacharidy, u kterých bylo 52 deficitních dnů z celkových 56.
|
|
Vliv psychických stavů na výkon v lukostřelbě
Kobzová, Tereza ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Vliv psychických stavů na výkon v lukostřelbě Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je vymezit základní psychické stavy, které mohou sportovní výkon v lukostřelbě ovlivnit a následně ověřit jejich souvislost pomocí použitého dotazníku, který je předkládán střelcům před soutěží a ihned po jejím skončení, aby mohl být porovnán jich vývoj. Následně se analyzují získaná data a určí se, jakým směrem psychické stavy ovlivňují výkon a případně se naleznou stavy, které jsou pro sportovní výkon přínosné a které naopak nikam nevedou a pouze střelci zhoršují jeho výkon Metody: Pro výzkumné šetření je využita dotazníková metoda SUPSO, kterou vytvořil pan Mikšík v roce 2004. Tato metoda se zaměřuje na zkoumání a popis aktuálního psychického stavu člověka. Dotazník SUPSO je aplikován na lukostřelce z šesti lukostřeleckých klubů v České republice. Výsledky: Použitý dotazník SUPSO je po aplikaci na lukostřeleckou skupinu vyhodnocen. Ze získaných dat je popsán psychický stav všech jedinců zkoumané skupiny. Jsou zajištěny i dosažené sportovní výsledky na Mistrovství České republiky a je objevena souvislost mezi aktuálním psychickým stavem a sportovním výkonem. Klíčová slova: psychické stavy, sportovní výkon, dotazník.
|
|
Motivace a odměňování pracovníků ve vybrané společnosti
Večeřová, Nikola ; MBA, Tomáš Junek, (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na motivaci a odměňování pracovníků ve vybraném podniku. Zabývá se analýzou motivačního a odměňovacího systému společnosti Lidl Česká republika, v. o. s. Cílem je navrhnout změny a doporučení na zlepšení situace podniku do budoucna. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů motivace, přehled základních motivačních teorií, odměňování a zaměstnanecké benefity. Praktická část obsahuje charakteristiku a představení vybrané společnosti, analýzu a zhodnocení současného systému. V závěru práce je na základě zjištěných výsledků provedeno shrnutí, jsou zde uvedeny návrhy a doporučení.
|
|
Studie služeb pro neziskovou organizaci v oblasti vysokoškolských studentů
Navarová, Veronika ; Tesař, Rostislv (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na studii služeb ve vybrané neziskové organizaci. Práce má čtyři hlavní části. Představení vybrané neziskové organizace, teoretická východiska práce, analýza současného stavu a návrhy na zlepšení. V první části je představena vybraná nezisková organizace. V teoretické části jsou rozebrány neziskové organizace, služby, marketing služeb a procesní řízení. V analytické části jsou popsány služby, mezinárodní procesy a vyhodnocen marketingový výzkum spokojenosti zákazníků pomocí SWOT analýzy. V poslední části jsou navrženy možnosti zlepšení kvality poskytovaných služeb, procesů v organizaci a navýšení spokojenosti jejich zákazníků.
|
|
The current position of drill in ELT
Hájková, Jana ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent)
v českém jazyce Cíl práce: Autorka má za úkol v diplomové práci popsat současné využívání drilu při výuce anglického jazyka a zhodnotit recepci drilu v jazykové škole, která má dril jako hlavní nástroj výuky. Dril je tradiční technika, která prošla největším rozvojem v době audio-lingvní metody a postupně, v období komunikativních přístupů k výuce, ztrácela na popularitě. Dril však zdaleka není zapomenut, setkáváme se s ním jak v některých nových učebnicích, tak v jazykových učebnách. V teoretické části je dril definován a budou popsány jeho podoby. Dále je nastíněno využití drilu v různých metodách a budou popsány důvody, které vedly k jeho úpadku. Teoretická část: Práce si klade za cíl odpovědět na řadu otázek: Proč učitelé využívají dril? Jaká jsou úskalí? A co naopak vyhovuje studentům? Proč se někteří hlásí do jazykové školy, kde se vyučuje téměř výhradně drilem a jaké jsou jejich výsledky a zkušenosti? Praktická část: Autorka popisuje vlastní výzkum, který je založen na dotazníkovém šetření v jazykové škole využívající dril jako hlavní techniku. Následně autorka popíše, jakou roli hraje dril v moderních učebnicích, jaké tam má podoby a jaká jej provázejí metodická doporučení. Závěr: V závěru autorka vyhodnocuje, je-li z dnešního pohledu dril platnou technikou a jakými pravidly by se měli...
|
| |