Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh odpružení terénního motocyklu s elektrickým pohonem
Hlaváč, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem odpružení na elektrický terénní motocykl. Cílem je určit optimální tlumící síly a tuhosti pružin pro motocykl o daných parametrech pro různé hmotnosti jezdců. Byly změřeny vstupní parametry jako tuhost a tlumení pneumatiky, tlumení vidlic a tlumiče používaných na motocyklu stejného typu. Pomocí nich byly vytvořeny tlumící síly pro pokrytí většího rozsahu poměrného útlumu. Dále byly tyto síly a tuhosti pružin testovány při přejezdu nerovností ve vytvořených čtvrtinových a polovičním modelu pro vyhodnocení změny nastavení podvozku na komfort jezdce a jízdní bezpečnost. Z provedených simulací je následně určena optimální tlumící síla a tuhost pružin pro elektrický terénní motocykl.
Dynamická analýza kmitání s více stupni volnosti
Schulmeister, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou kmitání s více stupni volnosti a ukázkou chování dynamického systému s dvěma stupni volnosti na různé vstupní signály pro účely výuky dynamiky. V práci je popsán obecný postup sestavení pohybových rovnic Lagrangeovou metodou a jejich další analýza. Jako modelový příklad systému se dvěma stupni volnosti je vybrán čtvrtinový model automobilu, na kterém jsou ukázány odezvy na různé vstupní signály. Modely jsou vytvořeny v programu MATLAB/SIMULINK.
Diagnostika stavu tlumiče za jízdy vozidla
Vaněk, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová páce se zabývá analýzou vlivu opotřebení tlumiče na jízdní dynamiku vozidla. Dále byl vytvořen čtvrtinový model automobilu v softwaru Simulink, kde byl vytvořen postup pro vyhodnocování stavu tlumiče za jízdy vozidla. Tento postup byl následně validován na reálně naměřených datech z automobilu Hummer H3.
Vliv charakteristik tlumiče na jízdní dynamiku
Nguyen, Michal ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá skúmaním charakteristík tlmiča a vplyvom jednotlivých parametrov na dynamiku jazdy automobilu, predovšetkým za využitia výpočetného programu Matlab Simulink.
Experimentální identifikace profilu vozovky
Baroš, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá především návrhem metodiky hodnocení nerovností vozovky, které ovlivňují jízdní vlastnosti automobilu a jízdní komfort. V úvodní teoretické části jsou probrány nejpoužívanější postupy a metody používané pro analýzu drsnosti vozovky ve světě. V rámci této diplomové práce bylo provedeno experimentální měření, při kterém byla získána data použitá při návrhu vlastní metodiky a zařízení pro analýzu profilu vozovky.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.
Testování vozidla na čtyřkanálovém vertikálním simulátoru vozovky
Egorov, Artemii ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Daná diplomová práce se zabývá metodikou testování vertikální dynamiky závodního vozidla formule student na čtyřkanálovém simulátoru vozovku (4 Post). Je soustředěná především na přehled samotné metodiky testování, použitých budících signálů a postupů, potřebných pro správné provedení měření. Další část je věnována metodice vyhodnocení dat z testování s cílem nalezení nejvhodnějšího nastavení tlumení a odpružení vozidla pro jednotlivé závodní disciplíny. Poslední část je věnována vytvoření matematických modelů. Byl vytvořen čtvrtinový model vozidla a multibody model vozidla v softwaru ADAMS Car. Stejně jak i základní vstupní parametry, pro přesnější definování tlumící charakteristiky tlumiče a tuhosti pneumatiky bylo provedeno měření na stavech, aby odpovídali dané charakteristiky co nejpřesněji reálnému vozidlu. Následně výstupy z matematických modelů byly porovnány s měřením, provedeným na simulátoru vozovky s cílem posouzení vhodnosti využití pro simulací.
Využití Hamiltonových rovnic při řešení kmitání soustavy s více stupni volnosti
Sikora, Ondřej ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Tato prace se v uvodní teoreticke časti zabyva rešerši Hamiltonovske mechaniky ve srovnani s Lagrangeovskym přistupem. Na zakladě těchto metod jsou odvozeny pohybove rovnice čtvrtinoveho modelu automobilu. Ty jsou nasledně použity pro učely simulace a analyzy vibraci karoserie jedoucího vozu v zavislosti na nerovnostech vozovky.
Využití vzduchových pružin u závodního vozu
Blažek, Jakub ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studií využití vzduchových pružin u závodního vozu, přesněji vozu pro soutěže Formula Student. Rešeržní část práce se zabývá volbou vhodné vzduchové pružiny pro dané použití. V praktické části je pak výpočet parametrů pro vhodné nastavení vzduchové pružiny tak, aby vyhovovala pravidlům soutěže a simulace její funkce při reálném použití.
Regenerativní tlumič odpružení
Jirků, Filip ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Při jízdě automobilem dochází k neustálému kmitání odpružení vlivem nerovnosti vozovky. Tlumiče pohlcují nerovnostmi dodanou energii do odpružení, aby byl zvýšen jízdní komfort a ovladatelnost vozidla. Práce se na konkrétním koncepčním návrhu zabývá otázkou, jakým způsobem je možné energii z tlumičů získat a zda může být přínosem pro elektromobily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.