Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Pešatová, Ilona (oponent) ; Přinosilová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Kyberšikana ve společnosti
Bartlová, Tereza ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce "Kyberšikana ve společnosti" pojednává o tomto fenoménu a zmínila jsem i jí příbuzné jevy jako je pronásledování, lákání, videonahrávky, kde agresoři týrají oběť. Snažím se veřejnost seznámit s tímto aktuálním fenoménem dneška. Zabývám se jejími typy, kdo v tomto druhu šikany útočí a kdo se stává obětí. Dále popisuji rozdělení kyberagresorů, jaké jsou dopady na oběti kyberšikany a jak lze obětem pomoci. V praktické části analyzuji případovou studii dívky, se kterou jsem se setkala v praxi a která se stala obětí kyberšikany, dále provádím deskripci pachatele této dívky, snažím se zmapovat prostřednictvím odborníka pátrání a následné dopadení kyberagresora Policií ČR. Dále mapuji konkrétní vývoj kyberšikany u druhého případu a kroky, které učinila škola dívky, pro dopadení kyberagresorů a následné jejich potrestání. Z analýzy případové studie jsem se dozvěděla, že byla šikanována a posléze kyberšikanována dívka Hana ( 14 ), žákyně jedné pražské ZŠ. Dívka byla ve škole nová, protože odešla z původní školy, na které se jí nelíbilo a měla v ní špatný prospěch. Dívka pocházela z nepříznivého rodinného prostředí, ve kterém žila s její matkou, otčímem a mladší sestrou. Hana byla ve škole šikanována chlapcem Radimem, který navštěvoval stejnou ZŠ akorát chodil do třídy o rok...
Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte
VRŠECKÁ, Barbora
Tématem bakalářské práce je Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Cílem této práce je přiblížit laické veřejnosti problematiku syndromu CAN a zjistit postoje a názory veřejnosti na toto téma. V teoretické části bakalářské práce jsou uvedeny charakteristické znaky syndromu CAN, například jaké jsou formy týrání, zneužívání a zanedbávání, příčiny a důsledky násilí na dětech, charakteristika oběti a pachatele, prevence a léčba syndromu CAN. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu na základě zodpovězených otázek z dotazníku, který bude předložen respondentům ve městě Příbram.
Psychické násilí a zneužívání dětí v Jihočeském kraji-současná problematika
HÁJKOVÁ, Michaela
Psychické násilí, které je též nazýváno násilím neviditelným, je jednou z forem syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Způsobuje rány, které nejsou okem pozorovatelné, to ovšem neznamená, že bolest duševní je méně závažná jen z důvodu své nezměřitelnosti. Psychické týrání zahrnuje časté nadávky, výhružky, ponižování, izolaci, odmítání citové odezvy a v neposlední řadě nezájem o zdraví dítěte. Nejtragičtějším výsledkem psychického týrání je beze sporu sebevražda dítěte. Bakalářská práce se zabývá psychickým týráním dětí a mladistvých v Jihočeském kraji. Mapuje faktory vzniku jako je rodinné zázemí, vzdělanost rodičů či závislost na návykových látkách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část je členěna do osmi okruhů. Na začátku empirické části je stanoven cíl práce. Hlavním cílem bylo zjistit, v jaké míře se mladiství setkávají či setkávali s psychickým týráním. Ke sběru dat byla použita strategie kvantitativního výzkumu a zvolena technika dotazníku. Dále byl výzkum doplněn kvalitativní strategií, kdy byla zvolena technika dotazování. V diskuzi jsou porovnávány výsledky výzkumu s názory jiných autorů zabývající se zmíněnou problematikou. Z výzkumu vyplynulo, že každé 8,5 dítě se během svého dospívání stalo obětí psychického násilí. Dále je zřejmé, že výskyt psychického týrání dětí ovlivňuje rodinné zázemí, v neúplných rodinách či rodinách s nevlastním otcem se zvyšuje výskyt psychicky týraných dětí. Mezi významné výsledky lze zařadit dosažené vzdělání týrajících rodičů, vysokoškolsky vzdělaní rodiče mnohem častěji týrali své dítě než osoby se základním vzděláním. Z provedeného výzkumu lze nastínit obraz, v jakém poměru se mladiství setkávají či setkávali s psychickým týráním v Jihočeském kraji.
Mobbing v pracovním prostředí
PIXA, David
Bakalářská práce se zabývá fenoménem psychického teroru v pracovním prostředí a nabízí kompaktní náhled na tento celospolečenský problém. Náplní empirické části bylo kvantitativní průzkumné šetření, jehož cílem bylo poodhalit stav mobbingu na českých pracovištích. Sběr dat byl realizován formou onlinového Dotazníku negativních aktů (NAQ-R) od příležitostného souboru pracujících (N = 306; Ž = 66,0%). V rámci sebe-identifikační strategie uvedlo 16,0% respondentů, že se v průběhu posledních 6 měsíců na pracovišti stali terčem mobbingu (4,9% pravidelně; 11,1% příležitostně). Komplementární behaviorální metoda zároveň detekovala 21,9% (11,4%) respondentů zakoušejících každý týden alespoň jednu (dvě) z forem negativního jednání. Nejčastěji zakoušené negativní akty byly pracovní povahy. Původci mobbingu byli ve většině případů deklarováni lidé v nadřízených pozicích (73,5%). Mezi pohlavími ani zaměstnanci veřejného a soukromého sektoru nebyl v incidenci mobbingu signifikantní rozdíl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.