Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh proudového motoru do 1 kN tahu s vodíkem jako palivem
Mikulenka, Karel ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je čtenář obeznámen s historickým vývojem leteckých turbínových motorů využívajících vodík jako palivo. Je proveden výpočet tepelného oběhu malého motoru s tahem do 1 kN, jenž je v dnešní době využívaný pro balistické střely nebo cvičné drony. Na základě zadaných parametrů je vybrán typ kompresoru, a sice radiální. Výpočet parametrů radiálního kompresoru a jeho kontrola v software EES. Uvedení problematiky spalovacích komor pro letecké motory a výpočet bilance spalovací komory. Výpočet turbínové části motoru a návrh jejího lopatkování. Výpočet trysky pro expanzi do atmosféry a příslušný tah motoru. Porovnání dosavadních projektů zabývajících se vodíkovým pohonem v letectví s jejich konvenčním protějškem a porovnání jejich proveditelnosti vůči projektům, využívajícím jiných obnovitelných paliv.
Identifikace modelu a měření parametrů modelářské turbíny JetCAT
Tlustoš, Jiří ; Dolák, Petr (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce seznamuje s problematikou měření parametrů modelářských turbínových motorů. Součástí práce je analýza této problematiky s ohledem na řízení turbínových motorů, použití naměřených dat pro identifikaci modelu a na sestavení charakteristik jednotlivých fukčních bloků motoru. Jsou zde uvedeny možné metody měření příslušných parametrů, včetně volby, instalace senzorů a automatického sběru naměřených dat. Detailně je zde zpracována problematika měření průtoku vzduchu turbínovým motorem. Navrhovaná metoda měření průtoku vzduchu je zde popsána včetně jejího ověření na konkrétním případě. Kalibrace je provedena na základě referenčního měření s využitím měřící tratě s plynulým nastavováním průtoku vzduchu. V závěru práce je metoda zhodnocena a jsou zde uvedena doporučení pro realizaci měření průtoku vzduchu na modelářském motoru P80 JetCAT.
Přehled technických aspektů vývoje leteckých proudových motorů
Doseděl, Filip ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce přehledně zpracovává technické aspekty vývoje proudových motorů. Zabývá se jejich historickým vývojem, dále obsahuje přehled jednotlivých koncepcí motorů. Rozebírá současné motory použivané v civilním letectví a stručně nastiňuje jejich možný vývoj.
Metodika měření rozložení teploty za proudovým motorem
Koutný, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení teploty za proudovým motorem. V rešeršní části jsou uvedeny vybrané způsoby měření teploty. Praktická část je pak rozdělena na návrh (a poté i montáž) měřicího stendu, metodiku měření a samotné měření. Hlavním výstupem jsou teplotní mapy získané měřením teplot za proudovým motorem TJ – 42.
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
Návrh technologie výroby výstelky labyrintové ucpávky
Katolický, Jiří ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení současného stavu řešení ucpávkových systémů vysokootáčkových turbínových motorů ve světě a navrhuje nové netradiční provedení výstelky labyrintové ucpávky turbínové strany malého proudového motoru, včetně technologie výroby, technickoekonomického hodnocení a experimentálního ověření.
Návrh souosého vysokootáčkového reduktoru
Neklapil, Libor ; Ing. Tomáš Hubáček, Ph.D (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vysokootáčkového reduktoru pro turbohřídelové motory malých rozměrů. V úvodu byla provedena studie problematiky a pro konstrukční řešení zvolena verze reduktoru pro jednohřídelový turbomotor s elektrickým generátorem. Bylo navrženo kinematické schéma, typ ozubení, materiál a způsob mazání. Dále byl řešen návrh základních parametrů ozubení, volba počtu zubů a provedeny základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet ozubení, výpočet trvanlivosti ložisek a byla zpracována výkresová dokumentace v požadovaném rozsahu. Navržený reduktor je dvoustupňový se třemi předlohami rozmístěnými rovnoměrně kolem hlavní osy reduktoru. První stupeň je soukolí s vnějším ozubením, druhý stupeň s vnitřním. Tato diplomová práce může být použita jako vzor pro návrhy dalších podobných reduktorů.
Vývojové trendy leteckých lopatkových motorů
Fiala, Luboš ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavním záměrem této bakalářské práce je shrnout aktuální vývoj probíhající v oblasti lopatkových civilních motorů. Tento vývoj je směřován ke snížení spotřeby paliva a zvýšení termické a propulzní účinnosti. Popsané principy vychází především z výzkumných programů ACARE, Vision 2020 a VITAL. Projekty jsou rozpracovány a některé jsou již ve stádiu letových zkoušek.
Analýza teplotního a rychlostního pole za výstupní tryskou jednoproudového motoru
Hradil, Jiří ; Ing.Martin Babák,Ph.D. (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nalezení vhodné úpravy výstupní trysky jednoproudového motoru, na základě analýzy teplotního a rychlostního pole provedené pomocí CFD programu Fluent V6.
Údržba leteckých turbínových motorů
Drápal, Stanislav ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou údržby leteckých turbínových motorů. V první části je čtenář seznámen s historickými souvislostmi, principem funkce a s jednotlivými typy turbínových motorů. Druhá část se zabývá cíli údržby, popisuje a porovnává jednotlivé koncepty a poukazuje na moderní trendy v této oblasti. Poslední část popisuje praktický postup provádění generálních oprav proudových leteckých motorů v podniku Letecké opravny Malešice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.