Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice
Umlaufová, Pavla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice si klade za cíl přiblížit současné pojetí pojmu digital labor a jeho aplikovatelnost na prostředí české blogosféry. Teoretický úsek práce se zaměřuje na vymezení, definování a přiblížení termínů digital labor, blog a blogosféra, přičemž představuje především teoretické koncepce Christiana Fuchse, Sebastiana Sevignaniho, Ursuly Huws a Trebora Scholze, které vycházejí z teorie politické ekonomie Karla Marxe. Analytická část práce představuje prostředí české blogosféry na základě interpretace dat kvantitativního průzkumu prováděného v České republice v rámci širšího projektu IPREX BLOGBAROMETERM v roce 2014 a 2015 a v rámci diplomové práce provedeného kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zodpovězení výzkumné otázky, zdali považují čeští blogeři svou tvůrčí aktivitu jako pracovní nebo volnočasovou činnost, popřípadě splývají-li pro ně tyto dvě velmi rozdílné aktivity v jednu. Klíčová slova Digital labor, digital work, blog, blogosféra, playbour, prosumption, Fuchs
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
Analýza faktorů ovlivňujících komunikaci v prostředí nových médií na příkladu YouTube Beauty komunity
Pokorná, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o pr b hu komunikace v prost edí nových médií a ilustruje jej na p íkladu Beauty komunity na YouTube, jež se jeví jako prostor pro autonomní, na komer ních tlacích nezávislé vyjad ování a sdílení informací. Seznamuje se specifiky komunikace v prost edí YouTube a se základními charakteristikami Beauty komunity. P edstavuje n které teoretické koncepty, jež jsou s komunikací v prost edí nových médií spojovány a úzce souvisejí s jejím pr b hem v prost edí Beauty komunity, nap íklad Web 2.0, ob anská žurnalistika, i prosumace, nebo pojetí internetu jako nového prostoru pro ve ejnou diskuzi. Zárove p edstavuje pojetí politické ekonomie komunikace pojednávající o vstupu vn jších, p edevším komer ních faktor do pr b hu komunikace v prost edí tradi ních médií a jejich vlivu na podobu i formu obsah a dává jej do souvislosti s jistými vn jšími, komer ními tlaky, které pronikají do komunikace v prost edí Beauty komunity. Ve výzkumné ásti jsou prost ednictvím kvalitativní analýzy, jejímž východiskem je zakotvená teorie, zkoumány faktory ovliv ující komunikaci v tomto prost edí a je zjiš ován potencionální vliv vn jších komer ních tlak na podobu obsah a formu komunikace.
Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice
Umlaufová, Pavla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice si klade za cíl přiblížit současné pojetí pojmu digital labor a jeho aplikovatelnost na prostředí české blogosféry. Teoretický úsek práce se zaměřuje na vymezení, definování a přiblížení termínů digital labor, blog a blogosféra, přičemž představuje především teoretické koncepce Christiana Fuchse, Sebastiana Sevignaniho, Ursuly Huws a Trebora Scholze, které vycházejí z teorie politické ekonomie Karla Marxe. Analytická část práce představuje prostředí české blogosféry na základě interpretace dat kvantitativního průzkumu prováděného v České republice v rámci širšího projektu IPREX BLOGBAROMETERM v roce 2014 a 2015 a v rámci diplomové práce provedeného kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zodpovězení výzkumné otázky, zdali považují čeští blogeři svou tvůrčí aktivitu jako pracovní nebo volnočasovou činnost, popřípadě splývají-li pro ně tyto dvě velmi rozdílné aktivity v jednu. Klíčová slova Digital labor, digital work, blog, blogosféra, playbour, prosumption, Fuchs

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.