Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza využití pokročilých nástrojů v budoucí podobě tržního segmentu elektroenergetiky
Štefek, Martin ; Vajnar,, Vladimír (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje problematiku decentralizace výroby elektřiny v kontextu budoucí podoby tržního segmentu elektroenergetiky. Předmětem práce je představení nových trendů jako je flexibilita, prosumeři, agregátor a energetická společenství. Dále je popsána technologie blockchain a její využití v budoucí podobě obchodování s energiemi.
Analýza využití pokročilých nástrojů v budoucí podobě tržního segmentu elektroenergetiky
Štefek, Martin ; Vajnar,, Vladimír (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje problematiku decentralizace výroby elektřiny v kontextu budoucí podoby tržního segmentu elektroenergetiky. Předmětem práce je představení nových trendů jako je flexibilita, prosumeři, agregátor a energetická společenství. Dále je popsána technologie blockchain a její využití v budoucí podobě obchodování s energiemi.
Současné mediální obsahy očima dětských prosumerů
Hemerová, Aneta ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Předmětem diplomové práce je kvalitativní analýza českého dětského televizního pořadu, který se zabývá představováním jiných kultur. Jejím cílem je odpovědět na to, jakým způsobem jsou jiné kultury v rámci pořadu představovány dětskému divákovi. Na tuto problematiku je nahlíženo v kontextu konceptu kultury a kulturní identity tak, jak ji definují sociální antropologové, tedy jako soubor významů a praktik, které jsou naučené. Dále v souvislosti s multikulturní výchovou, kdy se jako převládající přístup v pořadu ukazuje kulturně standardní přístup. Pozornost je věnována i zobrazení dítěte v mediálních obsazích a struktuře dětských mediálních obsahů. Kvalitativní analýza pořadu přinesla výsledné schéma Strategie dětského poznání, které ve třech fázích definuje způsob, jakým jsou jednotlivé oblasti divákovi prezentovány. První seznámení představuje úvodní krok, kdy se divák seznamuje s citově a ideologicky nezabarvenými fakty. V druhé konfrontační fázi je úvodní informace dále rozváděna a vztažena k hlavním postavám tak, že je jasně vymezeno, kdo jsme my, a kdo jsou "oni". V závěrečné fázi je divák vychováván v kontextu dominantní ideologie. Pořad pak divákovi předkládá konkrétní prvky, které tvoří celkový obraz o diskutované oblasti. Mezi tyto prvky patří primárně ukázka prostředí, jazyka,...
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
Diváci jako zdroje informací zpravodajské televizní stanice
Kopecký, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
(abstrakt) Diváci a další recipienti jsou centrem pozornosti všech mediálních platforem. Konzumenti mediálního obsahu se však s neustále měnícím prostředím mění také. Mnohem více se zapojují do práce s produkovaným obsahem, který nejen mění a upravují, ale také pomáhají tvořit. Postupně se rozmazává hranice mezi autorem a publikem. Technologická konvergence, a nové možnosti publika s ní spojené, dává za vznik novému typu recipienta. Prozument, mix producenta a konzumenta definuje směřování mediální činnosti celého světa. Publikum využilo možností a moci internetu a z pouhých konzumentů se stávají plnohodnotní tvůrci obsahu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.