Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvoje
Bobek, Milan ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.
Využití terapeutického potenciálu projektivních technik v práci s rodinou. Technika Zakleté kameny
Štípek, Petr ; Junková, Vendula (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
V úvodních kapitolách diplomové práce je představena a definována psychoterapie, jakož i její jednotlivé formy - individuální, skupinová, párová a rodinná terapie. Dále se práce zaměřuje na rodinnou terapii, její historii, vybrané přístupy a některé běžně užívané techniky. Následuje vymezení pojmů projekce, projektivní metody a představení specifické projektivní techniky Zakleté kameny. Praktický postup práce s touto technikou je dokumentován na řadě příběhů z rodinných sezení, fotografií a přepisů videozáznamů. Práce je uzavřena kritickým zhodnocením metody a shrnutím možností využití techniky v rodinné terapii jednak z pohledu autora a jednak z pohledu oslovených odborníků.
Využití metody IDS (Inteligenční a vývojové škály pro děti) a techniky apercepce v hodnocení sociálních a emočních kompetencí dětí
Štarková, Monika ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením sociálních a emočních kompetencí dětí ve věku 7 - 10 let a porovnáním odlišných technik jejich měření. Práce se zaměřuje na zjištění těchto kompetencí za využití Inteligenční a vývojové škály pro děti (IDS) a jejich následné porovnání se sociální a emoční úrovní týž respondentů prokázanou ve vybrané apercepční technice (test Dětského světa Michalova projektivního interview hodnocen pomocí škály SCORS). Jedná se tedy o komparaci výkonově zaměřeného inteligenčního testu s apercepční technikou. Cílem práce je ověření, zda existuje vztah mezi subtesty sociálně-emoční části metody IDS a vybranými škálami SCORS. Východiskem pro toto srovnání je předpoklad, že obě metody měří podobné psychologické konstrukty a proto by spolu jejich výsledky měly korespondovat. Teoretická část se věnuje především vývoji emočních a sociálních kompetencí u dětí a jejich specifikům v mladším školním věku, dále pak představení samotných apercepčních technik a inteligenčních vývojových škál s důrazem na metody zvolené pro výzkumnou studii. V empirické části je provedena analýza dat získaných z obou diagnostických metod. U obou metod je provedena položková analýza a odhad reliability. Výzkumné hypotézy jsou ověřovány pomocí korelační a faktorové analýzy. Pro výzkumnou studii bylo vybráno 30...
Využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu u dospělých v psychologickém poradenství
Míková, Gabriela ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
Bakalářská práce zpracovává možnosti využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu v psychologickém poradenství u dospělé populace. Nejdříve je věnován prostor vymezení psychologického poradenství v našem prostředí. Dále je rozpracována kapitola zabývající se projektivními metodami v psychologické diagnostice dospělých. V práci je ústřední pozornost věnována popisu Rosenzweigova obrázkového frustračního testu, jeho administraci, vyhodnocení a psychometrickým ukazatelům. Je uvedeno několik příkladů využití této metody v různých oblastech teoretické i aplikované psychologie. Hlavní prostor je věnován možnostem využití této metody v rámci psychologického poradenství. Zpracovány jsou konkrétní možnosti diagnostického využití této metody podložené výzkumnými studiemi. Empirická část práce se zabývá měřením vývoje směru a typu reakcí probandů, kteří prošli intervenčním programem. Pro zaznamenání předpokládané změny je využit Rosenzweigův obrázkový frustrační test.
Projektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvoje
Bobek, Milan ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.
Marketingový výzkum image sportovních značek
Vacková, Kateřina ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent)
Název: Marketingový výzkum image sportovních značek Cíle: Cílem šetření je identifikovat image pěti nejznámějších sportovních značek na českém trhu z pohledu pražské generace Y, jejíž věková hranice je vymezena dle Bergha (2012). V samotném závěru práce pak dané výsledky vzájemně porovnat. Metody: Středem zájmu se stala značka a to, jak ji spotřebitel vnímá. Marketingový výzkum, formou elektronického dotazování, využitý v této práci, je možné kvalifikovat jako kvantitativní s využitím kvalitativních technik. Je založen na zkoumání postoje respondentů ke konkurenčním značkám z jednoho tržního segmentu. V dotazníku byla za stěžejní brána baterie osobnostních vlastností, která je však doplněna o modifikované projektivní techniky, tj. asociační testy a emocionální spojení značek s barvami. Výsledky: Z výsledků šetření vyplývá, že mezi silně vnímané osobnostní vlastnosti zkoumaných sportovních značek patří "důvěryhodná" a "vzbuzuje pocit aktivního života a zdraví". Mezi neutrálně vnímané atributy patří "vzrušující" a mezi zcela nevystihující lze pak zařadit charakteristiku "agresivní". Při vyhodnocení emocionality značek pomocí limbického mapování dominují převážně černá, bílá, modrá a červená barva. Klíčová slova: sportovní značka, identita značky, image značky, osobnost značky, marketingový výzkum,...
Využití terapeutického potenciálu projektivních technik v práci s rodinou. Technika Zakleté kameny
Štípek, Petr ; Junková, Vendula (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
V úvodních kapitolách diplomové práce je představena a definována psychoterapie, jakož i její jednotlivé formy - individuální, skupinová, párová a rodinná terapie. Dále se práce zaměřuje na rodinnou terapii, její historii, vybrané přístupy a některé běžně užívané techniky. Následuje vymezení pojmů projekce, projektivní metody a představení specifické projektivní techniky Zakleté kameny. Praktický postup práce s touto technikou je dokumentován na řadě příběhů z rodinných sezení, fotografií a přepisů videozáznamů. Práce je uzavřena kritickým zhodnocením metody a shrnutím možností využití techniky v rodinné terapii jednak z pohledu autora a jednak z pohledu oslovených odborníků.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u lidí s diagnózou deprese
TŘÍSKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá kresebným zpracováním barevné modifikace Warteggova kresebného testu u lidí s emoční poruchou, konkrétně depresí. Cílem práce je deskripce odlišností ve zpracování kresby WZT v porovnání mezi dvěma skupinami - u lidí s diagnózou deprese a bez depresivního onemocnění. V teoretické části jsou popsána východiska pro výzkum. Jedná se o rešerši odborné literatury, která se vztahuje k dané problematice. Jedná se o popis projektivních metod, zejména projektivních technik a projekce. Hlavní popis je věnován charakteristice Warteggova kresebného testu a jeho historii. Dále práce obsahuje kapitolu se zaměřením na depresi. Je zde popsána samostatně nemoc, její příznaky, příčiny a projevy v kresbě. V praktické části se práce zabývá zkoumáním a deskripcí diferenciací v kresebném projevu ve zpracování u lidí s diagnózou deprese a bez deprese. Se zaměřením na charakteristické rysy v kresbě u lidí s diagnózou deprese.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.