Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika pro tvorbu balíčků SIP se zaměřením na digitalizáty tištěných dokumentů
Cubr, Ladislav, ; Fremrová, Květa ; Jiroušek, Václav ; Kočišová, Pavlína ; Kopský, Vojtěch ; Miláček, Ivo ; Ostráková, Natalie ; Pavčík, Filip
Metodika předkládá postup pro vytváření balíčků SIP pro digitalizáty tištěných dokumentů, popisuje procedurální postup pro užití Standardu NDK pro metadata, formáty a obrazová data užívaná při digitalizaci tištěných dokumentů v českých knihovnách. Metodika pro balíčky SIP obsahuje i některá obecnější doporučení, která lze vztahovat i na jiné typy dokumentů než digitalizáty tištěných dokumentů (monografií a periodik), primárně se však zaměřuje na tento typ dokumentů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Teoretická východiska a evaluace Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina
Málková, Gabriela ; Pokorná, Věra (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Šulová, Lenka (oponent)
Tuto práci inicioval zájem o Instrumentální obohacování jako o potenciální nástroj řešení výukových a adaptačních obtíží romských a sociálně slabých dětí v české škole. Za podpory Centra pro výzkum vývoje osobnosti a etnicity při Fakultě humanitních studií UK v Praze a v přímé návaznosti na pilotní českou studii s Instrumentálním obohacováním z devadesátých let dvacátého století byl připraven výzkumný projekt, jehož průběh a výsledky tato práce představuje. Výzkumný zájem o Instrumentální obohacování nás vedl ke studiu jeho teoretického zázemí, historických souvislostí jeho vzniku, badatelských počinů, které stály u jeho zrodu a pochopitelně i ke studiu publikací z výzkumu, který sledoval efekty Instrumentálního obohacování v podobných nebo alespoň blízkých podmínkách situaci našeho výzkumného Projektu. Literární zdroje pro vypracování tohoto textu tak téměř výhradně těží z literatury anglické, neboť právě v tomto jazyce existuje drtivá většina textů zaměřených na uvedená témata.
Řízení nezávislého orchestru na příkladu Collegia 1704
Sopková, Tamara ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Tato práce se zabývá řízením konkrétního nezávislého orchestru, Collegia 1704. Snaží se o co nejdetailnější představení organizační struktury orchestru a vysvětlení, jak je tato struktura aplikovaná v souvislosti s řízením orchestru. Cílem práce je najít a popsat model řízení orchestru jako celku, ale i jeho dílčích částí - projektů. Tento model pak popsat na konkrétních příkladech projektů z praxe orchestru. Práce je zakončena porovnáním Collegia 1704 s jiným nezávislým orchestrem na základě kritérií, které jsou stanovena u úvodu práce.
Projekt TUSCH německý model spolupráce profesionálních divadel a škol
von Vorst, Daniela ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práce přibližuje čtenáři z teoretického a praktického hlediska, v jakých podmínkách je v Německu realizován projekt TUSCH, coby model spolupráce profesionálních divadel a škol. Práce nejprve přibližuje podobu několika projektů TUSCH na území Německa a detailně zaměřuje především na konkrétní projekt TUSCH-Hamburg. Na tomto příkladu jsou charakterizovány společenské důvody vzniku projektu i jeho proměna během uplynulých deseti let. Čtenáři je zprostředkován vhled do současných podmínek pro spolupráci hamburských divadel a škol. Práce se zaměřuje jak na popis organizační stránky projektu, tak na jeho praktickou podobu. Zároveň přibližuje formy a přístupy k tvůrčí práci divadelních lektorů a profesionálních umělců ve školním prostředí.
Od Junony k Sekvenci 02
Svobodová, Veronika ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V rámci svého studia jsem měla možnost zrealizovat tři různé autorské projekty, které byly vzájemně propojeny a navazovaly na sebe. Ve všech třech inscenacích, o kterých se budu zmiňovat, pracuji s kinetickými a světelnými objekty jako s loutkou. Práce pramení z individuálního chápání divadelního umění. Jedná se o autorské experimentování na pomezí divadla a výtvarného umění. V první části uvádím stručný historický přehled. Ten poukazuje na důležité podněty, na které ve své tvorbě navazuji. Podrobněji se pak zaměřuji na tvorbu Petra Nikla a jeho divadla Mehedaha. V druhé části popisuji vznik a průběh jednotlivých inscenací: Jak si páv stěžoval Junoně, Sekvence 1 a Sekvence 2. V závěru se pak snažím shrnout dosažené poznatky. V obrazové příloze je možné nahlédnout na uvedené analogie, fotografie pořízené z jednotlivých inscenací a přikládám i CD s videozáznamem Sekvence 1 a Sekvence 2.
Divadlo krize
Čonková, Ivana ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.