Název:
Projekt TUSCH německý model spolupráce profesionálních divadel a škol
Překlad názvu:
Project TUSCH - a german model of cooperation between professional theatres and schools
Autoři:
von Vorst, Daniela ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce přibližuje čtenáři z teoretického a praktického hlediska, v jakých
podmínkách je v Německu realizován projekt TUSCH, coby model spolupráce
profesionálních divadel a škol. Práce nejprve přibližuje podobu několika projektů
TUSCH na území Německa a detailně zaměřuje především na konkrétní projekt
TUSCH-Hamburg. Na tomto příkladu jsou charakterizovány společenské důvody
vzniku projektu i jeho proměna během uplynulých deseti let. Čtenáři je
zprostředkován vhled do současných podmínek pro spolupráci hamburských
divadel a škol. Práce se zaměřuje jak na popis organizační stránky projektu, tak
na jeho praktickou podobu. Zároveň přibližuje formy a přístupy k tvůrčí práci
divadelních lektorů a profesionálních umělců ve školním prostředí.This diploma thesis gives the reader a theological and practical understanding of
the sociocultural conditions under which the project TUSCH, as model of
cooperation between professional theatres and schools, is realised in Germany.
The thesis contains a brief explanation of other TUSCH projects across Germany
before it focuses on the TUSCH project in Hamburg, which is used as an example
to characterise the social aspects of the project?s foundation as well as the
changes the project has undergone in the past ten years. The thesis describes the
organisation and leadership as well as the practical development of the project. It
allows the reader to gain detailed insight into the current situation of Hamburgs
theatre companies and schools. In the thesis are described the forms as well the
ways of an inventive work at schools, leaded by theater lectors and professional
artists.
Klíčová slova:
Darstellendes Spiel; divadlo a společnost; programy a projekty; spolupráce; Theaterpädagogik; TUSCH; vyučovací metody; školy (instituce)
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7621