Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie
Tůma, Petr ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. Hlavním tématem je generování modelů oblak a pohoří podle hodnot vstupních parametrů, jejich prezentace a uložení na datové médium. Projekt také zahrnuje vlastní rozšíření při generování pohoří. Na závěr jsou shrnuty tendence dalšího vývoje a vlastní poznatky.
Tvorba parametrického modelu města
Demková, Michaela ; Kratochvíl, Richard (oponent) ; Volařík, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá tvorbou parametrického 3D modelu mesta založeného na dostupných priestorových údajoch. Pre vytvorenie tohto modelu bolo zvolené procedurálne modelovanie v programe CityEngine. Obsahovo je práca rozdelená do dvoch celkov. Teoretická časť popisuje súčasný stav v oblasti 3D modelovania a druhá časť popisuje proces tvorby výsledného modelu a jeho prevod do CityGML formátu.
Procedurální generování topologie města
Zvěřina, Lukáš ; Navrátil, Jan (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou procedurálního modelování. Konkrétně se jedná o procedurální generování topologie města, využívající fraktální geometrii, nahrazovací gramatiky v podobě L-systémů, knihovnu OpenGL pro zobrazení scény s detailnějším popisem způsobů texturování, osvětlení a dalších grafických efektů.
Wang Tiles for Frequency-Based Synthesis of Ocean Surfaces
Vámošová, Mária ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Syntéza oceánu pomocí frekvenční analýzy je skupina metod, které modelují vlny v oceánu na základě frekvenčních spekter zkoumaných v rámci oceánografického výskumu. Výsledkem těchto metod je výškové pole, které je periodické a dá sa použít opakovaně na vydláždění větší plochy. Když ale použijeme dlaždic příliš mnoho, opakující sa vzory začnou být rušivé. Wangovo dláždění je metoda pro pokrytí roviny neperiodicky pomocí malého počtu předgenerovaných dlaždic. Cílem této práce je vytvořit sadu Wangových dlaždic. Každá dlaždice bude reprezentovat výškové pole oceánu vygenerované frekvenční metodou a pomocí těchto dlaždic potom můžeme vydláždit velkou plochu oceánu bez zjevné periodicity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Generalizace LOD2 modelů budov metodou agregace
Měchurová, Kristýna ; Brůha, Lukáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Tomáš (oponent)
Generalizace LOD2 modelů budov metodou agregace Abstrakt Práce se zabývá návrhem a implementací postupu agregace 3D modelů budov LOD2. Pomocí metody matematické optimalizace je navržen takový postup, aby bylo dosaženo globálně optimálního řešení. Budovy jsou agregovány na základě podobnostních charakteristik typických pro LOD2, např. typ střechy. Při agregaci je kladen důraz na to, aby byly minimalizovány objemové změny tělesa a zároveň aby se minimalizoval počet agregátů. Je vytvořena optimalizační úloha v podobě skriptu s volitelnými parametry tak, aby mohl skript posloužit široké škále uživatelů. Vstupní data jsou vytvořena pomocí metody procedurálního modelování a následně upravena tak, aby budovy tvořily souvislé bloky. Nakonec je za účelem názornosti výsledků optimalizace navržen a implementován postup vizualizace optimalizační úlohy. Klíčová slova: 3D GIS, generalizace, agregace, matematická optimalizace, procedurální modelování
Tvorba parametrického modelu města
Demková, Michaela ; Kratochvíl, Richard (oponent) ; Volařík, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá tvorbou parametrického 3D modelu mesta založeného na dostupných priestorových údajoch. Pre vytvorenie tohto modelu bolo zvolené procedurálne modelovanie v programe CityEngine. Obsahovo je práca rozdelená do dvoch celkov. Teoretická časť popisuje súčasný stav v oblasti 3D modelovania a druhá časť popisuje proces tvorby výsledného modelu a jeho prevod do CityGML formátu.
Wang Tiles for Frequency-Based Synthesis of Ocean Surfaces
Vámošová, Mária ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Syntéza oceánu pomocí frekvenční analýzy je skupina metod, které modelují vlny v oceánu na základě frekvenčních spekter zkoumaných v rámci oceánografického výskumu. Výsledkem těchto metod je výškové pole, které je periodické a dá sa použít opakovaně na vydláždění větší plochy. Když ale použijeme dlaždic příliš mnoho, opakující sa vzory začnou být rušivé. Wangovo dláždění je metoda pro pokrytí roviny neperiodicky pomocí malého počtu předgenerovaných dlaždic. Cílem této práce je vytvořit sadu Wangových dlaždic. Každá dlaždice bude reprezentovat výškové pole oceánu vygenerované frekvenční metodou a pomocí těchto dlaždic potom můžeme vydláždit velkou plochu oceánu bez zjevné periodicity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Procedurální generování topologie města
Zvěřina, Lukáš ; Navrátil, Jan (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou procedurálního modelování. Konkrétně se jedná o procedurální generování topologie města, využívající fraktální geometrii, nahrazovací gramatiky v podobě L-systémů, knihovnu OpenGL pro zobrazení scény s detailnějším popisem způsobů texturování, osvětlení a dalších grafických efektů.
Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie
Tůma, Petr ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. Hlavním tématem je generování modelů oblak a pohoří podle hodnot vstupních parametrů, jejich prezentace a uložení na datové médium. Projekt také zahrnuje vlastní rozšíření při generování pohoří. Na závěr jsou shrnuty tendence dalšího vývoje a vlastní poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.