Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Malování s hudbou v mateřské škole
HOUSEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce zkoumá vliv hudby na malířskou aktivitu dětí v mateřské škole. Cílem práce je prozkoumat, jak veselá a smutná hudba ovlivňuje děti a jejich schopnost přenést tuto hudbu na papír. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, prožitkového učení, poslechu hudby a významu barev. Praktická část zkoumá hudební a výtvarný projev dětí s množstvím prožitkových aktivit. Dále přináší konkrétní postupy a návrhy pro zapojení malování s vážnou hudbou do výuky v mateřské škole. Metody sběru dat byly založeny na pozorování, rozhovorech, reflexi, videozáznamech a analýze kreseb. Hlavní zjištění práce analyzuje odlišnou reakci dětí na smutnou a veselou skladbu.
Týdenní výukový plán na téma: Objevování pokladů naší přírody
TROJÁKOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce bylo sestavení environmentálně zaměřeného výukového plánu. V teoretické části byla popsána teoretická východiska, ze kterých tematický celek vychází. V této části byla definována environmentální výchova, její cíle, metody a zásady. Prostor byl věnován i jejímu uplatnění v mateřské škole, významu školních zahrad a propojení s aktuálním Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě bylo popsáno prožitkové učení, hra a plynulé učení. Praktická část zahrnuje sestavený výukový plán, evaluaci dnů a závěrečnou evaluaci s dětmi. V tematickém celku byly použity environmentální činnosti, které u dětí rozvíjí environmentální senzitivitu a vytváří kladný vztah k přírodě. V závěru bylo zjištěno, že nejúspěšnější se stala aktivita prováděná přímo v lese, a to stavení skřítčí vesnice. Nejméně děti nadchla cesta k lesu, která podle jejich slov byla moc dlouhá. Dalším problematickým úkolem, který byl však dobrovolný, byl dotek žížaly. Většina dětí se této aktivity vzdala a těm, kteří to zkusili, to bylo nepříjemné.
Vzdělávání předškolních dětí v tématu včela medonosná jako významný opylovač.
MERIKOVÁ, Jitka
Předkládaná bakalářská práce byla zaměřena na vytvoření nabídky edukačních aktivit v rámci environmentální výchovy, jejímž cílem bylo zvýšit povědomí předškolních dětí o významu včely medonosné jako našeho významného opylovače. Hlavní důraz byl kladen na hravou formu aktivit, které mají vzbudit zájem dětí o výuku v dané oblasti a pomocí prožitkových metod učení si uvědomit význam opylovačů pro naši společnost a lidstvo jako takové. V teoretické části byly vymezeny základní pedagogické pojmy a terminologie. Další část bakalářské práce byla věnována původu včely medonosné, její biologii a morfologii. Nedílnou součástí této literární části, popis principu opylování, jeho dopad na potravinovou produkci a biodiverzitu prostředí. V praktické části byly představeny aktivity zaměřené na hravou formu prožitkového učení. Prezentované aktivity byly realizovány v prostředí mateřské školy v Jižních Čechách a jsou podrobně popsány. Program byl podroben reflexi, která zhodnotila dopad vzdělávacích nabídek na děti v mateřské školce.
Tvořivě výrazové aktivity ve výuce na 1.st. ZŠ (se zaměřením na výtvarnou výchovu jako integrující disciplínu)
Picmausová, Daniela ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Čj: Práce by měla přispět k rozvoji pedagogických kompetencí učitelů na 1. st. ZŠ. Konkrétně by mohla být vodítkem při plánování výuky výtvarné výchovy formou integrovaných výukových celků, neboť obsahuje praxí ověřené postupy a aktivity potřebné k rozvoji tvořivosti a výrazovosti. Tato práce využívá potenciálu dalších výukových předmětů, které rozvíjejí kreativitu a expresivitu - dramatické výchovy, hudební a literární výchovy. Autorka práce by chtěla prostřednictvím své diplomové práce pomoci jak začínajícím pedagogům, tak i pedagogům s delší výukovou praxí, kteří by rádi pozměnili svůj dosavadní způsob výuky předmětu Výtvarná výchova.
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Prohlubování zdravotních zásad a hygienických návyků prostřednictvím hudebních činností u dětí předškolního věku
Fišerová, Karolína ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce zdůrazní význam zdravotních zásad a hygienických návyků prostřednictvím čtyř hudebních činností u dětí předškolního věku. Prostředkem prohlubování zdravotních zásad a hygienických návyků budou autorské písničky a říkanky, instrumentované ze třech hledisek: psychologické (přiměřenost k charakteru vnímání a úrovni psychických vlastností), umělecké (vhodnost instrumentace a rytmicko-melodické struktury z hlediska možností hudebního projevu předškolních dětí), etické (vytváření postojů jako relativně trvalých hodnot utvářející se osobnosti). Řešení bakalářské práce se uskuteční na vzorku dětí pětiletých až šestiletých v běžné mateřské škole prostřednictvím autorského hudebního programu. Bude vyhodnocen na základě empirické validizace. Efektivita průzkumu bude prohloubena pozorováním dětí a rozhovory s rodiči. Na závěr bakalářské práce autorka vypíše nejdůležitější zkušenosti a náměty pro hudebně pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní dítě, zdraví a hygiena, projektová metoda, prožitkové učení, hudební činnosti, emoce, hudební prožitek.
Cesta k filozofii dramaticko výchovnými metodami
Kohout, Ondřej ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout vhled do způsobů použití dramatické výchovy jako formy výuky filozofie. Dramatická výchova prokázala svoji užitečnost v mnoha školních předmětech. Výhodou dramatické výchovy je spojení tématu s přímou zkušeností. Bohužel, právě přímá zkušenost a její spojení se skutečným životem je to, co filozofii chybí. Tato práce ukazuje různé přístupy použití dramatické výchovy ve výuce filozofie na základě běžného rozdělení filozofických disciplín. Pojednává dramatickou výchovu jako způsob předání filozofického textu studentům skrze přípravu divadelního tvaru, ale také dramatickou výchovu jako jednotlivou metodu, která může být použita v hodině. Tato práce obsahuje taktéž záznam praktické realizace projektu zaměřeného na Sókrata a Platónův pohled na vztah jednotlivce a obce.
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Tvořivě výrazové aktivity ve výuce na 1.st. ZŠ (se zaměřením na výtvarnou výchovu jako integrující disciplínu)
Picmausová, Daniela ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Čj: Práce by měla přispět k rozvoji pedagogických kompetencí učitelů na 1. st. ZŠ. Konkrétně by mohla být vodítkem při plánování výuky výtvarné výchovy formou integrovaných výukových celků, neboť obsahuje praxí ověřené postupy a aktivity potřebné k rozvoji tvořivosti a výrazovosti. Tato práce využívá potenciálu dalších výukových předmětů, které rozvíjejí kreativitu a expresivitu - dramatické výchovy, hudební a literární výchovy. Autorka práce by chtěla prostřednictvím své diplomové práce pomoci jak začínajícím pedagogům, tak i pedagogům s delší výukovou praxí, kteří by rádi pozměnili svůj dosavadní způsob výuky předmětu Výtvarná výchova.
Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - téma "Louka"
Kalinová, Blanka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název: Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - "Louka" Autor: Blanka Kalinová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Abstrakt: Autorka se ve své práci zabývá projektovou výukou výtvarné výchovy. Stanoví si dva hlavní edukační cíle. Na zvolené téma "louka" vypracovává projekt, který se jí daří z velké části realizovat. Námět je ve své šíři dost bohatý, poskytuje mnoho podnětů k výtvarné práci a dobře prostupuje ostatními předměty. Autorka vytváří projekt na základě požadavků školního vzdělávacího programu pro žáky druhé třídy. Tomu odpovídá její volba použitých výtvarných technik jako je kresba, malba, frotáž, koláž, muchláž, vytváření plastik a objektů. Celý projekt strukturuje do osmi částí. Každá obsahuje jiný výtvarný problém. Popis realizace jednotlivých činností doplňuje obrazovou dokumentací a uvádí reflexi žáků i vlastní. V závěru přirovnává rozvoj osobnosti dětí ve své třídě k růstu rostlin na louce. Klíčová slova: Projekt - louka - výtvarná práce - základní škola - prožitkové učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.