Název:
Cesta k filozofii dramaticko výchovnými metodami
Překlad názvu:
Way to Philosophy Using Drama Educational Methods
Autoři:
Kohout, Ondřej ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je nabídnout vhled do způsobů použití dramatické výchovy jako formy výuky filozofie. Dramatická výchova prokázala svoji užitečnost v mnoha školních předmětech. Výhodou dramatické výchovy je spojení tématu s přímou zkušeností. Bohužel, právě přímá zkušenost a její spojení se skutečným životem je to, co filozofii chybí. Tato práce ukazuje různé přístupy použití dramatické výchovy ve výuce filozofie na základě běžného rozdělení filozofických disciplín. Pojednává dramatickou výchovu jako způsob předání filozofického textu studentům skrze přípravu divadelního tvaru, ale také dramatickou výchovu jako jednotlivou metodu, která může být použita v hodině. Tato práce obsahuje taktéž záznam praktické realizace projektu zaměřeného na Sókrata a Platónův pohled na vztah jednotlivce a obce.The focus of the bachelor thesis is to offer a profound insight into the use of drama education as a form of teaching philosophy. Drama education has proven its usefulness in many school subjects. The advantage of drama education is that it connects a topic with a direct experience. Unfortunately, direct experience and its connection to real life is what is philosophy missing. The thesis shows different approaches to use of drama education in teaching of philosophy based on basic division of philosophical disciplines. It concerns drama education as a way to mediate philosophical text to students via preparation of a theatrical performance, but also drama education as a particular method to be used in class. The thesis includes also a report of a practical realization of a project focused on Socrates and Plato’s view on the relation of an individual and society.
Klíčová slova:
dramatická výchova; filozofické aspekty; filozofické myšlení; Platón, 427-347 př. Kr.; prožitek; prožitkové učení; strukturované drama; studium a výuka; Sókratés, 469-399 př. Kr.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10056