Název:
Prohlubování zdravotních zásad a hygienických návyků prostřednictvím hudebních činností u dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Deepening of health principles and sanitary habits of pre-school children through musical activities
Autoři:
Fišerová, Karolína ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zdůrazní význam zdravotních zásad a hygienických návyků prostřednictvím čtyř hudebních činností u dětí předškolního věku. Prostředkem prohlubování zdravotních zásad a hygienických návyků budou autorské písničky a říkanky, instrumentované ze třech hledisek: psychologické (přiměřenost k charakteru vnímání a úrovni psychických vlastností), umělecké (vhodnost instrumentace a rytmicko-melodické struktury z hlediska možností hudebního projevu předškolních dětí), etické (vytváření postojů jako relativně trvalých hodnot utvářející se osobnosti). Řešení bakalářské práce se uskuteční na vzorku dětí pětiletých až šestiletých v běžné mateřské škole prostřednictvím autorského hudebního programu. Bude vyhodnocen na základě empirické validizace. Efektivita průzkumu bude prohloubena pozorováním dětí a rozhovory s rodiči. Na závěr bakalářské práce autorka vypíše nejdůležitější zkušenosti a náměty pro hudebně pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní dítě, zdraví a hygiena, projektová metoda, prožitkové učení, hudební činnosti, emoce, hudební prožitek.This Bachelor thesis will emphasize the importance of health principles and sanitary habits through for musical activities of pre-school children. As means of deepening of health principles and sanitary habits will be used both original songs and poems composed from three perspectives: psychological (adequacy in terms of the character of perception and level of psychological characteristics), artistic (adequacy of instrumentation and rhytmic-melodic structure in terms of possibilities of musical expression of pre-school children), and ethical (creating attitudes as relatively permanent values of a forming personality). The research will be carried out using a sample of 5 to 6 year-old children in an ordinary kindergarten participating in a musical performance. It will be evaluated based on empirical validation. The effectivity of the research will be deepened by observing children and interviews with the children's parents. At the end, the author of the thesis will summarize the most important experience and propose ideas for musical-pedagogical practice. KEYWORDS Pre-school child, health and sanitary, project method, experiential learning, musical activites, emotion, musical experience.
Klíčová slova:
emoce; hudební prožitek; hudební činnosti; projektová metoda; prožitkové učení; Předškolní dítě; zdraví a hygiena; emotion; experiential learning; health and sanitary; musical activites; musical experience; Pre-school child; project method