Název:
Tvořivě výrazové aktivity ve výuce na 1.st. ZŠ (se zaměřením na výtvarnou výchovu jako integrující disciplínu)
Překlad názvu:
Expressive and creatrive activities in primary school
Autoři:
Picmausová, Daniela ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Čj: Práce by měla přispět k rozvoji pedagogických kompetencí učitelů na 1. st. ZŠ. Konkrétně by mohla být vodítkem při plánování výuky výtvarné výchovy formou integrovaných výukových celků, neboť obsahuje praxí ověřené postupy a aktivity potřebné k rozvoji tvořivosti a výrazovosti. Tato práce využívá potenciálu dalších výukových předmětů, které rozvíjejí kreativitu a expresivitu - dramatické výchovy, hudební a literární výchovy. Autorka práce by chtěla prostřednictvím své diplomové práce pomoci jak začínajícím pedagogům, tak i pedagogům s delší výukovou praxí, kteří by rádi pozměnili svůj dosavadní způsob výuky předmětu Výtvarná výchova.Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Aj: Thesis should contribute to the development of teaching competence of teachers at elementary school. Specifically, it could be a guide in planning of teaching of art design education in the form of integrated learning units, since it contains methods and activities which are needed to develop a creativity and expression. This thesis uses a potential of other teaching subjects which develop creativity and expressiveness-dramatic education, musical and literary education. Through this thesis the author would like to help both teachers-beginners as well as educators with a longer teaching practice, who would like to modify their up-to-now method of teaching of Art education.
Klíčová slova:
expresivita; kompetence učitelů; motivace a aktivita žáků; prožitkové učení; realita školní praxe; tvořivost; vzdělávací program; výtvarná výchova; art education; creativity; educational policy; expressivity; motivation and activity of pupils; school situation; teaching competencies