Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přímá volba prezidenta ČR v letech 2013 a 2018
SEKEROVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se věnuje historicky prvním dvěma přímým volbám prezidenta České republiky. První část se zabývá postavením prezidenta v jednotlivých politických systémech. Následuje představení způsobu volby prezidenta ČR mezi roky 1993-2008 a stručný popis prezidentských voleb v tomto období. Třetí část se zaměřuje na samotné zavedení přímé volby a její legislativní vymezení. Popsány jsou zde i argumenty a situace, které zavedení předcházely. Hlavní dvě části práce představují kandidáty, předvolební debaty, kampaně, předvolební průzkumy a výsledky prezidentských voleb v letech 2013 a 2018. Dále jsou zhodnoceny dopady zavedení přímé volby prezidenta. Poslední část práce se zaměřuje na perspektivu pro volby v roce 2023.
Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012
Žižková, Markéta ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012 se zaměřuje na politický diskurs třech hlavních kandidátů francouzských prezidentských voleb v roce 2012 (Marine Le Penové, Nicolase Sarkozyho a Françoise Hollanda). Konkrétně pak analyzuje, jak politici zobrazovali ve svém diskursu na jedné straně imigraci a imigranty a na druhé Francouze a národní identitu. Z metodologického hlediska byla jako nejvhodnější pro potřeby analýzy zvolena kritická diskursivní analýza, doplněná o analýzu metafor. Co se týče teoretického rámce, vychází diplomová práce z konceptů: 1/ diskursivní reprodukce rasismu tzv. symbolickými elitami, 2/ nového rasismu a 3/ konstrukce národní identity. V úvodních kapitolách je rovněž představen sociálněpolitický kontext analyzovaných voleb. Cílem diplomové práce je zodpovědět výzkumné otázky: Jak politický diskurs prezidentských kandidátů prohluboval propast mezi pozitivním vnímáním sebe (Francie, Francouzů) a negativním vnímáním migrantů (positive self-presentation vs negative presentation of the others)? A v jaké míře se tak dělo u jednotlivých kandidátů? Práce popisuje konkrétní témata, topoi i diskursivní nástroje, které kandidáti v rámci diskursu využívají.
Polarizace české společnosti v pohledu na prezidenta v letech 1990-2017
Tučková, Markéta ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politickou polarizací české společnosti v pohledu na všechny dosavadní porevoluční prezidenty. Přibližuje pojem politické polarizace a hlavní okruhy jejího zkoumání, zejména různé aspekty polarizace elektorátu. Popsány jsou teorie polarizace voličů, problematika vztahu polarizace a ideologické vyhraněnosti a témata polarizujícího vlivu samotného prezidenta, působení masových médií či dopadu volebního procesu. Empirická část práce analyzuje vývoj polarizace občanů v otázce důvěry v prezidenta a zjišťuje, zda krajně hodnotící skupiny vykazují z hlediska sociodemografických údajů, politické orientace a politické aktivity specifické znaky. Použita jsou data z výzkumů Naše společnost z let 1990-2017.
Analýza a komparace mediálního ohlasu politických kampaní Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga před prezidentskými volbami v roce 2013
Ročková, Anna ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním ohlasem volebních kampaní kandidátů na prezidenta Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga, kteří postoupili do druhého kola prezidentské volby, ve vybraných médiích, konkrétně v Mladé frontě Dnes, Hospodářských novinách, Lidových novinách, Právu a na serverech iDnes, iHned a lidovky.cz. Přímá volba se konala v roce 2013 a jednalo se o historicky první přímou volbu hlavy státu v historii republiky, a proto jí byla věnována pozornost jak v médiích, tak ve společnosti. Tato bakalářská práce se snaží s časovým odstupem zhodnotit, jak vybraná média referovala o kandidátech druhého kola přímé volby a zda se o kandidátech a jejich kampaních psalo spíše v online či v tištěných médiích. Dalším cílem této práce je zjistit, jestli některý z kandidátů použil v období mezi prvním a druhým kolem volby negativní kampaň vůči svému soupeři. Teoretická část se věnuje především obecným pojmům, pozadí přímé volby prezidenta, kandidátům a také vybraným médiím, v praktické části se nachází samotné analýzy mediálního ohlasu vybraných médií, komparace online a tištěných médií a také obsahová analýza přímých řečí obou kandidátů, aby bylo zjištěno, zda některý z nich použil negativní kampaň.
Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR
Kejlová, Tamara ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR" zkoumá, jakým způsobem deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny rámcovaly předvolební kampaň. Dále se zaměřuje na míru dodržování kritérií nestrannosti v mediálních obsazích. Analyzovány jsou rovněž texty s "otevřenou podporou". Teoretická část nastiňuje typické rysy vztahu mezi médii a politikou a hlavní teoreticko-metodologická východiska pro výzkum rámců a objektivity. Představen je koncept mediálního rámcování jako "roztříštěného paradigmatu" i objektivita jako nedosažitelný ideál. Nedílnou součást teoretické části tvoří zahraniční výzkumy a studie Českého rozhlasu, jejichž závěry posloužily při samotné analýze. Cílem výzkumu, provedeného kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, bylo zjistit, jak české deníky zareagovaly ve svém obsahu na přímé prezidentské volby spojené s fenoménem "endorsement". Kvantitativní část analýzy cílí na dominantní rámce a hlavní témata spojená s volbami objevující se v mediálních obsazích. Dále se soustředí na to, do jaké míry deníky prezentovaly kandidáty v neutrálním světle. Důraz klade rovněž na vyváženost zpravodajství. Kvalitativní část analýzy se pak zaměřuje na samotnou "otevřenou podporu". Zkoumány jsou argumenty, jimiž se...
Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012
Žižková, Markéta ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012 se zaměřuje na politický diskurs třech hlavních kandidátů francouzských prezidentských voleb v roce 2012 (Marine Le Penové, Nicolase Sarkozyho a Françoise Hollanda). Konkrétně pak analyzuje, jak politici zobrazovali ve svém diskursu na jedné straně imigraci a imigranty a na druhé Francouze a národní identitu. Z metodologického hlediska byla jako nejvhodnější pro potřeby analýzy zvolena kritická diskursivní analýza, doplněná o analýzu metafor. Co se týče teoretického rámce, vychází diplomová práce z konceptů: 1/ diskursivní reprodukce rasismu tzv. symbolickými elitami, 2/ nového rasismu a 3/ konstrukce národní identity. V úvodních kapitolách je rovněž představen sociálněpolitický kontext analyzovaných voleb. Cílem diplomové práce je zodpovědět výzkumné otázky: Jak politický diskurs prezidentských kandidátů prohluboval propast mezi pozitivním vnímáním sebe (Francie, Francouzů) a negativním vnímáním migrantů (positive self-presentation vs negative presentation of the others)? A v jaké míře se tak dělo u jednotlivých kandidátů? Práce popisuje konkrétní témata, topoi i diskursivní nástroje, které kandidáti v rámci diskursu využívají.
Předvolební průzkumy prezidentských voleb: poprvé v České republice
Jechová, Klára ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumnou inností vybraných agentur u historicky první p ímé volby prezidenta v eské republice na pozadí p edvolebních pr zkum realizovaných u tématu prezidentských voleb ve Spojených státech amerických. Práce si tak pokládá otázku, jak je a bude fenomén p ímé prezidentské volby p ijat nejen eskými ob any, ale i zdej ími výzkumnými spole nostmi a zdali se do budoucna postupy t chto spole ností i prezidentská volba p iblí í tradici udr ované v USA. Cílem diplomové práce je tak zhodnocení eských p edvolebních prezidentských pr zkum a jejich základních metodik prost ednictvím komparace s modelovým p íkladem v USA. Dopl ujícím cílem práce je následn zhodnocení, jaké p etrvávají v eském prost edí tradice i nedostatek prost edk , které potenciáln brání dal ímu rozvoji dané výzkumné oblasti v prost edí eského státu. V neposlední ad je v práci zhodnoceno, jaký vliv mohou mít p edvolební pr zkumy na ve ejné mín ní. Práce je rozd lena na p t kapitol. První kapitola práce je v nována volebnímu systému a p edvolebním prezidentským pr zkum m v R. Druhá kapitola se zabývá volebním systémem a p edvolebními prezidentskými pr zkumy v prost edí USA. T etí kapitola se v nuje komparaci výzkumných postup vybraných dvou stát . tvrtá kapitola posléze p edstavuje shrnutí metod a technik v USA a R a...
Fenomén Ron Paul: Hospodářská politika a volební kampaň
Forman, Jan ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Pícl, Michal (oponent)
Cílem mé diplomové práce je odpovědět na otázku, jaké jsou hlavní příčiny neúspěchu amerického kongresmana Rona Paula v jeho snaze získat prezidentský mandát ve volbách 2012. Samotná práce bude členěna do dvou hlavních oddílů, teoretického a převážně prakticko-aplikačního. První z nich bude zkoumat čistě hospodářsko-politickou rovinu jeho volebního programu, další se potom striktně zaměří na formu jeho komunikační kampaně. V této analýze budou využity poznatky kombinující závěry dílčích zkoumání s přihlédnutím k historickým souvislostem, zejména kontextu a kontinuitě jeho volebních kampaní. Formou objektivní kritiky využívající poznatky disciplíny politického marketingu bychom potom měli být schopni rozhodnout, zda byl tento neúspěch způsoben primárně nevhodným výběrem témat či volební kampaní jako takovou, případně kombinací obojího.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.