Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obsahová analýza twitterových komentářů vůči vybraným mužským a ženským kandidátům prezidentských voleb 2023
Millková, Tereza ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou twitterových komentářů pod příspěvky tří vybraných kandidátů při prezidentských volbách 2023. Cílem je zmapovat, zda existují rozdíly mezi emocemi, genderovou stereotypizací či tématy vůči kandidátům konkrétního pohlaví a zda se tyto proměnné mění i na základě pohlaví autorů zkoumaných komentářů. Výzkumnou metodou je tematická obsahová analýza, konceptuálním rámcem poté genderové stereotypy v politice spojené s negativitou. Data jsou manuálně sbírána z platformy Twitter u příspěvků kandidátů. Pro sběr dat jsou zvoleny tři datumy během posledního měsíce před prvním kolem voleb, což umožňuje sledovat vývoj komentářů v čase. Výsledky odpovídají na šest předem stanovených hypotéz. Analýza se dělí na tři části, kterými jsou emoce sdělení, genderové zabarvení a vývoj v čase. Potvrdil se předpoklad, že vůči ženské kandidátce je mířeno větší množství komentářů s negativním sentimentem a nezáleží na tom, jestli je komentář psaný anonymním či neanonymním uživatelem. Dále se potvrdilo, že vůči ženské kandidátce jsou směřovány více komentáře s genderovým zabarvením a jsou nejčastěji zaměřené na vzhled. Oproti tomu u mužů jsou nejčastějším tématem genderové stereotypní narážky na schopnosti a sexuální narážky. V poslední části práce je popsán klesající vývoj negativity...
Sociální sítě jako primární zdroj informací při prezidentských volbách - komparace USA a ČR
Šírová, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
This bachelor thesis is dedicated to the pre-election communications of presidential candidates on social network sites which are slowly becoming a primary source of information and news content for members of generation Y and Z. The intent of this thesis is to compare the use of Facebook in the presidential campaign in two different countries - the United States of America and the Czech Republic (or Czechia.) In the case of the United States this thesis focuses on the presidential election of 2016 between the candidates Donald Trump and Hillary Clinton. In Czechia the research sample comprises the 2018 presidential election candidates Milos Zeman and Jiri Drahos. This issue is introduced in the theoretical part, which describes the transformations related to the launch of Web 2.0 and social media. Next, problematic aspects of the online environment are discussed, followed by a delineation of characteristics of Facebook as an information content source. Finally, the role of social network sites in the area of political marketing is mentioned. The practical part of this thesis concentrates on analyzing the data collected from a total of 578 Facebook posts, which the above mentioned candidates posted in a three week period prior the final election. This research examines the frequency, type,...
Social Media and Gender in Political Campaigns: The Role of Candidate's Spouses in the Czech Republic
Gejdošová, Iva ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Sociální média a gender během politických kampaní: Role partnerů v českém prostředí" je průzkumnou prací, která analyzuje, jak byly potenciální první dámy zobrazeny svými manžely či partnery, kandidáty v českých prezidentských volbách v roce 2018, během jejich oficiálních kampaní na Facebooku. Cílem je odhalit, jakou roli v kampaních manželky/partnerky měly, jak byly omezeny tradičně ženskými rolemi a jakou reakci jejich přítomnost přinesla. Metodou této práce je obsahová analýza, která je používána nejen jako pouhý nástroj pro sběr dat, který detekuje textovou stránku příspěvků, ale také je aplikována na jejich vizuální stranu. K detekci vizuálních snímků byl použit kódovací nástroj používající Goffmanovu metodu (1979) zobrazování genderu. Textová část komunikace uveřejňované na Facebooku byla tříděna na základě zmínky o manželce/partnerce a dále zkoumána v kódovacím listu složeném celkem z 13 proměnných. Práce analyzuje příspěvky publikované každým kandidátem během oficiální kampaně na jeho facebookové stránce a jejím cílem je ukázat, jak byly potenciální první dámy jako tradiční modelové role, omezené normami a bez další úlohy v politickém procesu. V praktické části práce byly zjištěny...
Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů
Douděrová, Lucie ; Váňa, Tomáš (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů se zabývá kampaní před prvními přímými prezidentskými volbami v České republice v roce 2013, zvláště se pak soustředí na jednotlivé kandidáty a jimi zvolené předvolební strategie s přihlédnutím k jejich stranické příslušnosti. Jedná se o deskriptivní analýzu jednotlivých kampaní vycházející z kritérií Daria Skrzypińského a následnou komparaci jednotlivých klasifikovaných prvků (komunikační strategie, finanční strategie a strategie vztahů mezi jednotlivými kandidáty) a zohledněním případné stranické příslušnosti daného kandidáta. Teze ověřované v této práci se soustředily na výchozí pozici obou skupin kandidátů, výhody či nevýhody jejich kampaní v porovnání s druhou skupinou a úspěšnost jednotlivých kampaní.
Hodnocení prezidentských kandidátů
Tabery, Paulína
Vzhledem k nadcházející volbě prezidenta republiky se pravidelný lednový výzkum Centra pro výzkum veřejného mínění zabýval i otázkou hodnocení prezidentských kandidátů Václava Klause a Jana Švejnara. Respondentům byla položena otázka, v níž měli u každé z těchto dvou osobností zvlášť vyjádřit názor, zda by ji chtěli nebo nechtěli v příštím funkčním období vidět jako prezidenta České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.