Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 343 záznamů.  začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 
Hudba interpretovaná pedagogem v mateřské škole
KREJCAROVÁ, Jana
Cílem této bakalářské práce je vytvořit nabídku aktivit pro děti z mateřské školy s využitím hudby interpretované pedagogem. Cílem aktivit je vlivem vzoru pedagoga podněcovat v dítěti vztah k hudbě a hudebnímu nástroji. Teoretická část se zabývá hudebním vývojem předškolního dítěte, poslechem hudby v tomto věku a rozvojem poslechových dovedností. Dále jsou charakterizovány hudební činnosti a využití hry na hudební nástroj v kontextu současného vzdělávání v mateřské škole, zmíněn je význam osobnosti pedagoga. Obsahem praktické části je nabídka aktivit s využitím hry pedagoga na klavír a kytaru, ověřování těchto aktivit v mateřské škole a následné vyhodnocení dle předem stanoveného evaluačního plánu. Přílohou bakalářské práce jsou audiozáznamy klavírní hry autorky práce z realizace programu.
Zkušenosti pedagogů a rodičů se zařazením dvouletých dětí do mateřské školy
HANUSOVÁ, Aneta
Tato práce zpracovává problematiku zařazování dvouletých dětí do mateřských škol. První část se zabývá historií, formami a organizací vzdělávání dětí raného věku. Vývojová charakteristika dítěte do tří let a osobnost předškolního pedagoga je obsahem dalších kapitol. Součástí práce je rozbor dokumentů, které se zabývají náplní práce pedagogických i nepedagogických pracovníků. V empirické části jsou pomocí výzkumných nástrojů zjišťovány osobní zkušenosti pedagogů a rodičů se zařazováním dvouletých dětí do mateřských škol.
Využití her v mateřské škole ke kultivaci klíčových kompetencí
TURKOVÁ, Anežka
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování námětů a didaktických doporučení na základě využití několika vybraných logických her v předškolním vzdělávání. Teoretická část se věnuje hře v zrcadle historie. Porovnává teorie her, které se s postupem času vyvíjely podle názoru a pohledu na dítě, a také na základě analýz a výzkumů vykonaných v určité době. Jsou v ní uvedeny také znaky hry, podle kterých poznáme, zda činnost, kterou u dětí pozorujeme nebo ji s dětmi plánujeme, je skutečně hra. Zabývá se dělením her dle různých autorů a také specifiky ve vývoji hry u dětí v předškolním věku. Poslední část vysvětluje pojem klíčové kompetence, uvádí klíčové kompetence, které jsou stanoveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a popisuje, jak by měl pedagog v mateřské škole s dětmi pracovat, tak aby co nejvíce působil na rozvoj těchto kompetencí. Praktická část prostřednictvím třech vybraných her pracuje s odbornými poznatky popsanými v teoretické části. Hlavním cílem je popsat odlišnosti v práci s hrou v různých obdobích předškolního věku dítěte a vymezit, podle poznatků získaných prostřednictvím výzkumu, metodická doporučení, jak s hrou pracovat, tak aby vznikaly předpoklady pro rozvíjení klíčových kompetencí u dětí předškolního věku. K získání poznatků do praktické části bylo uskutečněno několik výukových experimentů ve třech různých mateřských školách ve třech skupinách rozdělených podle věku, ty byly zaznamenány na video a následně byl pořízen přepis. Přepisy jsem dále analyzovala s cílem formulovat metodická doporučení.
Využití prvků muzikoterapie k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu
Včeláková, Markéta ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
ASTRAKT Diplomová práce se zabývá prvky muzikoterapie a muzikoterapeutickými hrami, které byly využity k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu. V teoretické části přiblížím pojem muzikoterapie, její definice, historický vývoj, metody muzikoterapie a působení hudby na dítě batolecího a předškolního věku. Přiblížím problematiku adaptace dětí na mateřskou školu. Využila jsem znalostí z odborné a metodické literatury, které se vážou k danému tématu. V praktické části jsem vytvořila metodický list, jenž se skládá z muzikoterapeutikých činností a her, které byly aplikovány na dvou až tříleté děti při vstupu do mateřské školy. Zároveň provedla vyhodnocení činností z metodického listu. Při vyhodnocování výzkumu bylo zjištěno, že prostřednictvím promyšlených a opakujících se muzikoterapeutických prvků lze zabránit adaptačním problémům.
Výtvarné činnosti pro dvouleté děti v mateřské škole
Grulichová, Karmen ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte do konce předškolního období. Dále jaké možnosti institucionální péče o děti mladší tří let byly v minulosti a jaké jsou v současné době. Poslední kapitola se věnuje dětskému výtvarnému projevu. Zaměřuje se na vývoj, výtvarné techniky, metody a cíle výtvarných činností. Praktická část obsahuje analýzu série spontánních kreseb dětí mladších tří let. Dále obsahuje dotazníkové šetření týkající se výtvarných činností určené pro učitelky mateřských škol, které mají ve třídě dvouleté děti. Na základě výzkumné sondy a sběru dat z dotazníkového šetření bylo navrhnuto a ověřeno několik výtvarných úloh pro děti tohoto věku. Klíčová slova Předškolní vzdělávání; děti do tří let věku; vývoj výtvarného projevu; výtvarná výchova
Možnosti využití obrázkové knihy v dramatické výchově pro předškolní věk
Hlavsová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním využitelnosti metod a technik dramatické výchovy pro práci s obrázkovou knihou Bilderbuch v předškolním věku. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte, obecné principy dramatické výchovy, role učitele v dramatické výchově, dále metody a techniky vhodné pro předškolní věk, stručná charakteristika obrázkových knih a specifika směru Bilderbuch, a seznam deseti obrázkových knih, které se hodí pro tento typ práce a jsou dostupné na současném českém trhu. Praktickou část tvoří soubor pěti výzkumných lekcí opřených o obrázkovou knihu Nádherné Úterý, čili Slečna Brambůrková chodí po světě, od autorky Daisy Mrázkové. V těchto lekcích jsou jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy testovány a jsou vyhodnoceny na základě své využitelnosti pro tento typ práce. Praktická část take popisuje specifika práce s ilustrací v dramatické výchově na základě zkušeností získaných během tohoto výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, obrázková kniha, Bilderbuch, ilustrace
Dítě s opožděným vývojem řeči v mateřské škole
BÖHMOVÁ, Olga
Bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávání dítěte s opožděným vývojem řeči v mateřské škole. V teoretické části práce jsou popsány faktory ovlivňující ontogenezi řeči, charakteristika předřečového období a stadií vlastního vývoje řeči, vývoj všech jazykových rovin. Dále je vymezen opožděný vývoj řeči z hlediska etiologie, symptomatologie, diagnostiky a terapie. Obsahem praktické části jsou tři případové studie dětí s OVŘ v mateřských školách. U těchto dětí byla provedena diagnostika komunikačních dovedností, analýza možných příčin OVŘ a bylo sledováno vzdělávání dětí v mateřské škole, odkryty problémy i příklady dobré praxe, které se v konkrétních případech projevily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 343 záznamů.   začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.