|
Struktura etapových her
Kabrnová, Markéta ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Struktura etapových her Cíle: Hlavním cílem práce je vypracovat návod na to, jak sestavit etapovou hru. Vytvořit určitý postup, který by dokázal pomoci jiným organizátorům či instruktorům, ať už táborů nebo škol v přírodě, s přípravou úspěšného programu a poradit jim, jakým chybám se vyhnout. Metody: Práce je charakteru přehledové studie, která vychází z rešerše dostupných materiálů. Účelem je nashromáždit informace, následně je utřídit a interpretovat ve vztahu k danému tématu. Práce není experimentálního typu, jedná se o deskriptivní práci a její struktura není spojena s hypotézami ani s kladením vědeckých otázek. Výsledky: Výsledky této práce jsou prezentovány formou obecně platných doporučení ve vztahu k řešené problematice, čili etapovým hrám. To se stalo podkladem návrhu konkrétní etapové hry s názvem "Záchrana planety" uskutečněné během dubna roku 2015. Vzhledem k dostatečné literatuře byl vytvořen návod na sestavení etapové hry. Klíčová slova: etapa, příprava, letní tábor, scénář, organizace
|
|
Výroba preparátů obratlovců
Mazalová, Jana ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
NÁZEV: Výroba preparátů obratlovců AUTOR: Jana Mazalová KATEDRA: Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE RNDr. Jan Řezníček PhD. ABSTRAKT Hlavním tématem je výroba preparátů a jejich následné využití ve výuce žáků základních i středních škol. V práci se zabývám preparací lebek velkých obratlovců a preparací trofejí. Dále pak výrobou balků, dermoplastických preparátů a činěním kůží. Postupy jsou zde podrobně popsány a v další kapitoly obsahují fotografie mnou vytvořených preparátů. Zhotoveny byly preparáty 4 ptáků a 6 savců. Součástí práce jsou též kapitoly věnované popisu jednotlivých zástupců zvěře a nástinu popisu získaného osteologického materiálu. V závěrečné diskuzi poukazuji na možnosti zapojení výše zmíněných preparačních činností do výuky, přičemž je poukázáno na využití praktické i teoretické části diplomové práce při výuce. Součástí práce jsou přiložené prezentace, vytvořené v programu PowerPoint. Práce může také sloužit jako manuál pro učitele, kteří mají zájem obohatit školní přírodovědné kabinety o nové preparáty obratlovců. KLÍČOVÁ SLOVA: preparace, trofeje, dermoplastické preparáty, činění kůží, balky
|
|
Příprava ženských florbalových rozhodčích na řízení vrcholových soutěží
Jaucová, Adéla ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Příprava ženských florbalových rozhodčích na řízení vrcholových soutěží Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je vytvoření dokumentu, který reflektuje aktuální stav přípravy ženských florbalových rozhodčích na řízení vrcholových soutěží v praxi. Vznikne tak určitý návod pro samotné rozhodčí, jak postupovat při přípravě na řízení dílčího utkání, tak i pro celkovou předsezónní přípravu. Ve výzkumné části této bakalářské práce bude vyhodnocena anketa, zaměřená na aktuální stav přípravy ženských rozhodčích v České republice i v zahraničí. Metody: Tato práce se zakládá na literární rešerši odborných knih, článků a relevantních internetových zdrojů. Další informace byly čerpány z vlastních zkušeností a zkušeností kolegů. Soubor respondentů pro anketu byl značně omezen vzhledem k celkově nízkému počtu rozhodčích, kteří řídí a mohou řídit utkání vyšších soutěží. Anketu vyplnilo 32 českých rozhodčích (5 žen) a 14 zahraničních rozhodčích (3 ženy). Výsledky: Bylo zjištěno, že většina vrcholově působících rozhodčích se na utkání nijak speciálně fyzicky nepřipravuje. Jejich fyzická příprava probíhá kontinuálně během celého roku nebo spolu s florbalovými týmy během jejich letních příprav. Většina rozhodčích dělá tuto činnost dobrovolně, z lásky ke sportu, mnozí jsou také stále aktivní hráči. Rozhodčí se...
|
|
Problémy přípravy ke křtu
Matějovská, Alžběta ; Filipi, Pavel (vedoucí práce) ; Landová, Tabita (oponent)
Cílem této diplomové práce je shromáždit, utřídit a popsat informace o způsobech přípravy na křest v minulosti. Dalším cílem práce je najít možný návrh na utvoření modelu přípravy na křest v současnosti, použitelný pro všechny zájemce o křest. V první části této diplomové práce jsou popsána různá témata křtu. Dále je zde popsán rozdíl mezi křtem dítěte a křtem dospělého. V diplomové práci není opomenuta otázka křtu v Krista a křtu v církev. Kapitola o historii se snaží re-flektovat přípravu na křest v dějinách a zamyslet se nad otázkou předkřestní přípravy a jejích náznaků z pohledu Nového Zákona. V následující části je snaha o náznak toho, proč je v dnešní době podstatné vést přípravu na křest, aby mohly být na jeho základě popsány zásady přípravy na křest dětí a dospělých. Na závěr vznikl pokus o představení několika sku-tečných postupů při přípravě na křest od vybraných kazatelů. Pokusila jsem se také pojednat o rozdílných přístupech k přípravě na křest z pohledu individuálnosti a jedinečnosti každého zájemce. V této práci vycházím z vlastních zkušeností nabytých v Českobratrské církvi evangelické. Dále vycházím také z nastudované literatury převážně dnešních evangelických i katolických autorů. Práce je ovšem koncipovaná do protestantského prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Mluvní projev učitele 1.stupně
Vodová, Daniela ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mluvním projevem učitele 1. stupně základní školy. První, teoretická část, pojednává o významu hlasu, jednotlivých ústrojích hlasového aparátu, popisuje vznik a vývoj řeči. Je zaměřena na hlasovou průpravu mluvních profesionálů, učitelů. Představuje učitele jako kompetentní osobu s obecnými i specifickými dovednostmi a znalostmi, je věnována technice řeči. Dále se teoretická část zabývá hlasovými poruchami a hlasovou hygienou. Praktická část je zaměřena na stav znalostí a dovedností učitelů v oboru hlasové výchovy; zkoumá, jak tento stav ovlivňuje kvalitu jejich mluvního projevu. Dotazníkové šetření ukázalo, že vyšší míra znalostí a dovedností v oboru hlasové výchovy je spojena s nižším výskytem hlasových poruch učitelů (H1). Další dvě hypotézy potvrzeny nebyly. Učitelé, kteří prošli hlasovou průpravou, netrpí méně hlasovými poruchami než učitelé (H2), kteří byli v této oblasti vzděláni; také dodržování zásad hlasové hygieny nemá vliv na nižší výskyt poruch hlasu pedagogů 1. stupně základní školy (H3).
|
|
Zimní kondiční příprava u fotbalového klubu TJ Novoměstský Kladno
Bureš, Martin ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Česák, Petr (oponent)
V mé bakalářské práci jde o to, abychom provedli analýzu a zdokonalení kondičních předpokladů v konkrétní pasáži utkání (10-15 min. před koncem prvního poločasu) u fotbalového klubu TJ Novoměstský Kladno. Pro sběr dat jsme využili laboratorního funkčního měření, kterého se vybraných 5 hráčů fotbalového klubu TJ Novoměstský Kladno zúčastnilo před zimní přípravou a po přípravě. Zimní příprava probíhala pomocí speciálně sestaveného tréninkového plánu, který jsme konzultovali s trenérem P.F, účelem tréninkového plánu bylo zlepšení kondičních předpokladů a v práci je uveden. Výsledkem práce bylo zlepšení kondičních předpokladů (zejména vytrvalostních) všech zúčastněných, což je předpoklad k tomu, abychom zlepšili hru na konci prvního poločasu. Klíčová slova: kondice, příprava, trénink, předpoklady, vytrvalost
|
|
Výroba prototypového přípravku s využitím aditivní metody Fused Deposition Modeling
Sedláček, Milan ; Kouřil, Karel (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Predmetom bakalárskej práce bola výroba prípravku s využitím stále populárnejšej aditívnej technológie Rapid Prototyping. V teoretickej časti sa vysvetlila samotná technológia Rapid Prototyping, a jej využitie v rôznych odvetviach. Spomínané boli tiež rôzne použiteľné materiály pre 3D tlač, ako aj samotné metódy tlače. Praktická časť bola zameraná na vymodelovanie prototypu v CAD programe SolidWorks, a následnej výrobe prvku na 3D tlačiarni uPrint, s využitím aditívnej metódy Fused Deposition Modeling. V závere práce bola zhodnotená výroba prípravku a taktiež porovnanie nákladov pri využití alternatívnych materiálov.
|
| |
|
Zoologické preparační techniky ve školní praxi
Odcházelová, Tereza ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Šíma, Petr (oponent)
V diplomové práci popisuji vybrané metody tvorby trvalých makroskopických zoologických preparátů. Zabývám se tvorbou kapalinových preparátů, zaléváním živočichů do umělých pryskyřic, prosycováním objektů parafinem a tvorbou balků drobných savců. Všechny jmenované metody jsem úspěšně ověřila v praxi a v případě metodických potíží optimalizovala pro použití ve školních podmínkách. V práci odpovídám na otázky, které by mohly doprovázet průběh preparací, například: jak správně konzervovat živočicha; kde živočicha legálně získat; jakým způsobem u objektu zachovat přirozenou barvu; které materiály pro preparace používat a některé další. Podle současných trendů jsem veškeré návody na provedení jednotlivých preparačních metod zpracovala nejen textově, ale i do on-line příručky ve formě webové stránky. Pro větší názornost postupů jsem příručku doplnila videosekvencemi, fotografiemi a schématy. Pomocí zmíněného e-learningového kurzu bude učitel schopen rozšířit školní sbírky o vlastní trvalé zoologické preparáty a dozví se, které typické znaky jednotlivých živočichů by měl na daném typu pomůcek ukazovat. V rámci své práce jsem dále uskutečnila dotazníkový průzkum zaměřený na používání různých typů pomůcek při výuce přírodopisu a biologie. Oslovila jsem učitele základních i středních škol napříč všemi kraji...
|
| |