Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava na inkluzi v pregraduálním vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Řiháčková, Nela ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Diplomová práce zkoumá přípravu studentů učitelství na výuku v inkluzivních třídách během jejich vysokoškolského studia (pregraduální vzdělávání). V českém společenském i veřejně- politickém diskurzu dochází k viditelnému růstu hodnoty společného vzdělávání. V legislativě došlo k výraznému ukotvení inkluzivních principů do českého vzdělávání s novelou školského zákona v roce 2015 (zákon č. 82/2015 Sb.). Současný způsob pregraduální přípravy studentů učitelství na inkluzivní vzdělávání však je v relevantní výzkumné literatuře v ČR reflektován pouze minimálně (např. Stará, 2015). Pedagogické fakulty pak nesou značnou míru zodpovědnosti za zajištění dostatečné a kvalitní přípravy budoucích pedagogů, kteří mají nesnadnou úlohu zhostit se společného vzdělávání přímo na úrovni samotných tříd s velmi rozmanitým kolektivem. Očekává se, že pedagog adekvátně zajistí individualizaci výuky a bude ovládat pedagogickou diagnostiku. Tato práce za využití kvalitativní případové studie studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy napomůže zmapovat samotnou podobu pregraduálních příprav, zhodnotí jejich dostatečnost pro výkon povolání, identifikuje problematická místa a navrhne možnosti ke zlepšení situace.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v sektoru ICT
Soukupová, Markéta ; Žufan, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Vzdělávání a rozvoj pracovníků je jednou z klíčových personálních činností. Bakalářská práce zpracovává téma vzdělávání a rozvoje pracovníků ve specifickém prostředí sektoru informačních a komunikačních technologií. Práce stanovuje tři charakteristické rysy tohoto sektoru z hlediska jeho vlastností a struktury lidských zdrojů, které jsou zařazeny do kontextu podnikového vzdělávání. Provedená případová studie zkoumá vliv tří vybraných charakteristik na podobu vzdělávání a rozvoje pracovníků v tomto sektoru. Jako nejdůležitější poznatek práce identifikuje vzrůstající důležitost "měkkých" dovedností u technologicky zaměřených odborníků. Dalším podstatným výstupem případové studie je tendence podniků zaměřovat se při vzdělávání a rozvoji na mladé talentované pracovníky. Důraz je kladen zejména na organizaci pregraduálního vzdělávání v rámci podniku a na řízení kariéry vybraných pracovníků. Klíčová slova: ICT - informační a komunikační technologie, podnikové vzdělávání, pregraduální vzdělávání, řízení kariéry.
Vývoj vzdělávání učitelů dramatické výchovy
Malá, Klára ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Práce mapuje vývoj oboru dramatické výchovy, související změny ve školství a konkrétní podoby a možnosti vzdělávání učitelů dramatické výchovy. Podrobněji se zaměřuje na období od 60. let 20. století (počátky ustanovování oboru) do konce let devadesátých (změny spojené se zřízením vysokoškolského studia dramatické výchovy). Vývoj je členěn do šesti období podle významných změn ve vývoji vzdělávání učitelů dramatické výchovy. Práce sleduje proměny systému vzdělávání učitelů dramatické výchovy, popisuje vzdělávací kurzy a semináře (jejich cíle, obsah, formu, metody, apod.), nastiňuje možnosti vzdělávání učitelů dramatické výchovy v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj vzdělávání učitelů dramatické výchovy
Malá, Klára ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Práce mapuje vývoj oboru dramatické výchovy, související změny ve školství a konkrétní podoby a možnosti vzdělávání učitelů dramatické výchovy. Podrobněji se zaměřuje na období od 60. let 20. století (počátky ustanovování oboru) do konce let devadesátých (změny spojené se zřízením vysokoškolského studia dramatické výchovy). Vývoj je členěn do šesti období podle významných změn ve vývoji vzdělávání učitelů dramatické výchovy. Práce sleduje proměny systému vzdělávání učitelů dramatické výchovy, popisuje vzdělávací kurzy a semináře (jejich cíle, obsah, formu, metody, apod.), nastiňuje možnosti vzdělávání učitelů dramatické výchovy v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v sektoru ICT
Soukupová, Markéta ; Žufan, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Vzdělávání a rozvoj pracovníků je jednou z klíčových personálních činností. Bakalářská práce zpracovává téma vzdělávání a rozvoje pracovníků ve specifickém prostředí sektoru informačních a komunikačních technologií. Práce stanovuje tři charakteristické rysy tohoto sektoru z hlediska jeho vlastností a struktury lidských zdrojů, které jsou zařazeny do kontextu podnikového vzdělávání. Provedená případová studie zkoumá vliv tří vybraných charakteristik na podobu vzdělávání a rozvoje pracovníků v tomto sektoru. Jako nejdůležitější poznatek práce identifikuje vzrůstající důležitost "měkkých" dovedností u technologicky zaměřených odborníků. Dalším podstatným výstupem případové studie je tendence podniků zaměřovat se při vzdělávání a rozvoji na mladé talentované pracovníky. Důraz je kladen zejména na organizaci pregraduálního vzdělávání v rámci podniku a na řízení kariéry vybraných pracovníků. Klíčová slova: ICT - informační a komunikační technologie, podnikové vzdělávání, pregraduální vzdělávání, řízení kariéry.
Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studentů denního studia
KAHUDOVÁ, Mirka
Ústředním tématem bakalářské práce je vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studenta prezenčního studia. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce je věnována pregraduálnímu studiu učitelství pro mateřské školy u nás i v zahraničí. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumů s podobným tématem. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je pregraduální vzdělávání. Praktická část je zaměřena na pohled studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Učitelství pro MŠ na výuku jejich oboru. Tato část práce se zabývá organizací a úrovní prezenčního studia oboru učitelství pro mateřské školy z pohledu studenta, kvalitou výuky, ovlivněním pohledu studentů a průběhu studia určitými působícími faktory jak ze strany žáka, tak ze strany učitele, vlivem předchozího vzdělávání a zkušeností na pohled studenta na studium, vlivem ročníku, kterým studenti procházejí a další možností ovlivnění a případnými změnami. Pro výzkumné šetření byly použity metody jak kvantitativní povahy, tak kvalitativní. Bylo provedeno šetření pomocí dotazníků a rozhovorů. Respondenty byli studenti denní formy studia oboru Učitelství pro mateřské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.