Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava na inkluzi v pregraduálním vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Řiháčková, Nela ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Diplomová práce zkoumá přípravu studentů učitelství na výuku v inkluzivních třídách během jejich vysokoškolského studia (pregraduální vzdělávání). V českém společenském i veřejně- politickém diskurzu dochází k viditelnému růstu hodnoty společného vzdělávání. V legislativě došlo k výraznému ukotvení inkluzivních principů do českého vzdělávání s novelou školského zákona v roce 2015 (zákon č. 82/2015 Sb.). Současný způsob pregraduální přípravy studentů učitelství na inkluzivní vzdělávání však je v relevantní výzkumné literatuře v ČR reflektován pouze minimálně (např. Stará, 2015). Pedagogické fakulty pak nesou značnou míru zodpovědnosti za zajištění dostatečné a kvalitní přípravy budoucích pedagogů, kteří mají nesnadnou úlohu zhostit se společného vzdělávání přímo na úrovni samotných tříd s velmi rozmanitým kolektivem. Očekává se, že pedagog adekvátně zajistí individualizaci výuky a bude ovládat pedagogickou diagnostiku. Tato práce za využití kvalitativní případové studie studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy napomůže zmapovat samotnou podobu pregraduálních příprav, zhodnotí jejich dostatečnost pro výkon povolání, identifikuje problematická místa a navrhne možnosti ke zlepšení situace.
Integrované vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněných rodin
Řiháčková, Nela ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o integraci dětí ze sociálně znevýhodněních rodin do běžných tříd na úrovni mateřských škol. Kvůli nedávným změnám v egislativě a zvyšujícímu se trendu začleňování znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu se jedná o aktuální téma, které se nabízí zkoumat z praktického hlediska, tedy přímo z úhlu pohledu konkrétní mateřské školy, která se na integrovaném vzdělávání podílí. Hlavním cílem výzkumu bylo identifikovat, jak funguje integrace sociálně znevýhodněných dětí v praxi mateřských škol. V rámci výzkumu bylo také zjištěno, jaké konkrétní postupy školky využívají, do jaké míry se řídí legislativou a také jak zaměstnanci mateřských škol efektivitu integrace hodnotí. V práci byl uveden také přehled užívaných nástrojů v rámci teorie veřejně- politických nástrojů. Poznatky vzešly primárně z případové studie jihlavské mateřské školy Mozaika. K zodpovězení výzkumných otázek vedly výpovědi dotazovaných zaměstnanců mateřské školy s doplněním o data získaná z rešerše literatury, legislativy a statistických údajů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.