Název:
Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studentů denního studia
Překlad názvu:
University study with the specialization on teaching for kindergarten from the perspective of a full-time student
Autoři:
KAHUDOVÁ, Mirka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ústředním tématem bakalářské práce je vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studenta prezenčního studia. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce je věnována pregraduálnímu studiu učitelství pro mateřské školy u nás i v zahraničí. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumů s podobným tématem. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je pregraduální vzdělávání. Praktická část je zaměřena na pohled studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Učitelství pro MŠ na výuku jejich oboru. Tato část práce se zabývá organizací a úrovní prezenčního studia oboru učitelství pro mateřské školy z pohledu studenta, kvalitou výuky, ovlivněním pohledu studentů a průběhu studia určitými působícími faktory jak ze strany žáka, tak ze strany učitele, vlivem předchozího vzdělávání a zkušeností na pohled studenta na studium, vlivem ročníku, kterým studenti procházejí a další možností ovlivnění a případnými změnami. Pro výzkumné šetření byly použity metody jak kvantitativní povahy, tak kvalitativní. Bylo provedeno šetření pomocí dotazníků a rozhovorů. Respondenty byli studenti denní formy studia oboru Učitelství pro mateřské školy.The main theme of this bachelor thesis is the university study of the Kindergarten Teacher Training programme from the perspective of full-time study student. The thesis is divided into two main parts, the theoretical and the practical. The first part of the thesis is dedicated to the undergraduate study of Kindergarten Teacher Training in our country as well as abroad. There are presented the results of the researches dealing with the similar topics. The basic idea is especially to chart the basic concepts of the educational process, then also to submit the definition of the key notion, which is the undergraduate study. The practical part is focused on the University of South Bohemia students´ view on the education in this programme. This part deals with the organization and the quality of the full-time study in the Kindergarten Teaching programme from the perspective of students, the quality of education, the factors on the side of students and teachers influencing the students´ opinions and the course of study, with the influence of the prvious study and the experience with a student´s view on the study, the influence of the year of the study the students are going through and another option of influencing and the incidental changes. For the research survey the methods of quantitative as well as qualitative nature were used. The inquiries were made using the questionnaires and interviews. The respondents were the students of the full-time study of the programme Kindergarten Teacher Training.
Klíčová slova:
pregraduální vzdělávání; prezenční studium; učitel; učitelství pro mateřské školy; full-time study; teacher; the programme Kindergarten Teacher Training; undergraduate study Citace: KAHUDOVÁ, Mirka. Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studentů denního studia. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/37727