Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dolovací modul systému pro dolování z dat na platformě NetBeans
Výtvar, Jaromír ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je získat přehled o procesu získávání znalostí z databází a analýza dolovacího systému vyvíjeného na FIT VUT v Brně na platformě NetBeans za účelem vytvoření nového dolovacího modulu. Ze získaných znalostí bylo rozhodnuto o vytvoření modulu pro dolování odlehlých hodnot a doplnění existujícího modulu regrese o nový algoritmus vícenásobné lineární regrese založený na zobecněných lineárních modelech. Nové dolovací metody využívají existující řešení na straně Oracle data mining.
Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Kapounová, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce.
Práce s ilustrací v mateřské škole jako podpora porozumění předčítanému textu
Richterová, Kristýna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Rybárová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem práce s ilustrací v mateřské škole jako podporou porozumění předčítanému textu. Cílem je navrhnout a ověřit metody práce s ilustrací v mateřské škole, které podporují u dětí předškolního věku porozumění předčítanému textu. V teoretické části práce se věnuji ilustraci, vizuální gramotnosti, metodě práce s knihou, porozumění textu (předčítanému) a charakteristice dětí předškolního věku s ohledem na téma práce. Tyto znalosti následně využívám v praktické části. V praktické části navrhuji a ověřuji metody práce s ilustrací v mateřské škole, které by měly podporovat u dětí předškolního věku porozumění předčítanému textu. Práce je zaměřena na kvalitativní výzkum, při kterém jsem porovnávala rozdíly mezi výzkumným a experimentálním vzorkem. Nejprve jsem testovala úroveň dovednosti všech dvaceti dětí při práci s ilustrací a porozumění čtenému textu (výzkumný i experimentální vzorek). Poté jsem zpracovala sedm příprav, kde jsem se zaměřila na rozvoj čtenářských strategií a podporovala u dětí porozumění předčítanému textu na základě vybraných očekávaných výstupů dle RVP PV. Avšak této podpory se zúčastnila pouze skupina 12 dětí z oddělení Berušek (výzkumný vzorek). Následně jsem znovu testovala všech dvacet dětí a zaznamenávala si jejich případné pokroky a rozdíly mezi...
Strategie předvídání a její místo ve výuce literární výchovy na 1.stupni ZŠ
Jamburová, Tereza ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Práce se zabývá jednou ze základních čtenářských strategií, a to předvídáním, ve výuce literární výchovy na prvním stupni základní školy. Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část je zaměřena na základní principy čtenářské strategie předvídání. Jsou zde prezentovány základní východiska problematiky a analyzovány klíčové pojmy. Tato část se mimo jiné věnuje také výběru vhodného textu pro potřeby předvídání. Ve výzkumné části jsou formulovány cíle, výzkumné otázky a metody zkoumání. Empirická část práce prezentuje výsledky výzkumného šetření, které je založeno na přípravě dvou modelových lekcí, zaměřených na rozvoj této čtenářské strategie, a jejich následné realizaci v praxi. Modelové lekce a jejich praktické provedení v terénu jsou poté podrobeny reflexi. Pozornost je věnována vhodnému metodickému postupu učitele při realizaci čtení s předvídáním ve výuce. Výsledným produktem práce je soubor doporučení pro učitele, kteří by chtěli strategii předvídání ve výuce literární výchovy uplatňovat. Práce také zahrnuje podněty k dalšímu výzkumu v této oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA didaktika literární výchovy, počáteční gramotnost, čtenářská gramotnost, čtení s porozuměním, čtenářské strategie, strategie předvídání, kritické myšlení
Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Kapounová, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce.
Dolovací modul systému pro dolování z dat na platformě NetBeans
Výtvar, Jaromír ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je získat přehled o procesu získávání znalostí z databází a analýza dolovacího systému vyvíjeného na FIT VUT v Brně na platformě NetBeans za účelem vytvoření nového dolovacího modulu. Ze získaných znalostí bylo rozhodnuto o vytvoření modulu pro dolování odlehlých hodnot a doplnění existujícího modulu regrese o nový algoritmus vícenásobné lineární regrese založený na zobecněných lineárních modelech. Nové dolovací metody využívají existující řešení na straně Oracle data mining.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.