Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Hrnčířová, Markéta ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Výchozím textem k diplomové práci bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích světových i českých výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práce bude doplněna případovou studií obrazů českého hyperrealitického umělce Jana Mikulky.
Podpora výuky úprav digitální fotografie v metaformátu RAW
Hájek, Petr ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce v teoretické části je seznámit čtenáře s metaformátem RAW digitálních fotoaparátů. Jsou zde demonstrovány jeho možnosti při postprodukci fotografií při zachování maximální kvality výsledné fotografie. Představený postup se zaměřuje i na efektivitu zpracování z pohledu časové náročnosti. Součástí práce je také porovnání několika programů pro prohlížení a zpracování RAW. Praktickým výstupem je vytvoření výukové webové stránky, která prezentuje postup konverze RAW populární formou. Na této stránce má uživatel možnost stáhnout si zdrojové soubory a sám vyzkoušet popsané postupy úprav.
Vizuální interpretace emocionality v televizním zpravodajství
Trojanová, Jitka ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat, jak pracuje veřejnoprávní i soukromé televizní zpravodajství s vizuální emocionalitou a které aspekty produkčního procesu se nejvíce podílejí na její interpretaci. Činí tak za pomoci kvantitativní obsahové analýzy třech fází zpravodaj- ského procesu u hlavních zpravodajských relací České televize a TV Nova. Výsledky práce nastiňují podíl vizuální emocionality ve zpravodajství komerční a veřejnoprávní televize. Zá- roveň nabízí souhrn dramatizačních prostředků, které obě média užívají pro interpretaci vizu- ální emocionality ve svých hlavních zpravodajských relacích.
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Podpora výuky úprav digitální fotografie v metaformátu RAW
Hájek, Petr ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce v teoretické části je seznámit čtenáře s metaformátem RAW digitálních fotoaparátů. Jsou zde demonstrovány jeho možnosti při postprodukci fotografií při zachování maximální kvality výsledné fotografie. Představený postup se zaměřuje i na efektivitu zpracování z pohledu časové náročnosti. Součástí práce je také porovnání několika programů pro prohlížení a zpracování RAW. Praktickým výstupem je vytvoření výukové webové stránky, která prezentuje postup konverze RAW populární formou. Na této stránce má uživatel možnost stáhnout si zdrojové soubory a sám vyzkoušet popsané postupy úprav.
Wide sound a jeho užití
Majstr, Jan ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kozl, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce teoreticky vymezuje a prakticky řeší problematiku wide sound. Pod tímto termínem si lze představit rozšiřování stereobáze nahrávky zvuku. Práce si klade za cíl srovnat nejpoužívanější metody docílení široké stereobáze na základě metrik nastavených v úvodu práce a následné popsání doporučeného postupu s ohledem na předpoklady čtenáře. Teoretická vymezení některých základních principů akustiky a zvuku jako fyzikální veličiny budou uvedena v teoretické části práce. V části praktické bude následovat praktické provedení nejtypičtějších metod rozšiřování stereobáze. V závěru budou uvedeny výsledky srovnání a stanoveno doporučení.
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Hrnčířová, Markéta ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Výchozím textem k diplomové práci bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích světových i českých výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práce bude doplněna případovou studií obrazů českého hyperrealitického umělce Jana Mikulky.
Digital photography post-production and its purpose in commercial sphere
Polcíková, Michaela ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je vymezit pojem fotografická postprodukce a názorně čtenáři představit vybrané techniky úprav komerčních fotografií. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu fotografická postprodukce, její chápání v minulosti a především současné využití. Praktická část práce se věnuje samotnému zhotovení digitální montáže. V jednotlivých krocích jsou popsány použité postupy a důvody jejich aplikace. Součástí této části jsou také praktické ukázky v podobě fotografií a videí, ktoré doplňují výklad jednotlivých technik. Práce předpokládá, že čtenář má základní znalost používaných programů, konkrétně Adobe Lightroom a Adobe Photoshop.
Metodika řízení VFX projektů ve filmové a reklamní postprodukci
Poštulka, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Významnou součástí mediálního prostoru jsou postprodukční studia, která finalizují výsledky autorských audiovizuálních produktů. V této práci se zabývám jednou fází zpracování filmu postprodukce -- metodikou řízení a optimalizace VFX projektů, tedy využitím počítačové grafiky v tvorbě speciálních vizuálních efektů ve filmu a reklamě. Za účelem optimalizace VFX projektů jsem navrhl vzorový projekt typické VFX postprodukce, který se stal východiskem pro porovnání obecných zásad projektového řízení a skutečného v praxi využívaného postupu se snahou o optimalizaci řízení projektu. Přínosem práce je vytvoření metodiky projektového řízení VFX projektu, která je tvořena třemi na sebe navazujícími kroky. První krok je rozdělení VFX projektu na fáze. Druhým krokem je identifikace podpůrných počítačových programů pro každou fázi, následuje analýza rizik a vyhodnocení optimálního postupu. V první části se věnuji obecné definici počítačové grafiky a jejímu využití v postprodukci. Druhá část práce je zaměřena na vývoj metodiky řízení VFX projektů otestováním na vzorovém projektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.