Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Validace přístupnosti webových stránek
Krásný, Kamil ; Trchalík, Roman (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přístupností webových stránek a možnostmi její automatizované validace. Poskytuje základní pohled na přístupnost jako takovou a identifikuje postižení, kterými mohou uživatelé internetu trpět. Jádrem práce je analýza a srovnání současných metodik tvorby přístupných webových stránek platných v USA, Evropské unii a v České republice. Na tuto analýzu navazuje průzkum existujících validátorů přístupnosti, které jsou rozčleněny do kategorií online nástroje, toolbary a desktopové aplikace. Výsledkem práce je návrh a implementace vlastního validačního nástroje.
Problematika financování péče o postižené děti a návrhy na její zlepšení
Šálková, Petra ; Putnová, Anna (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na velmi málo popularizovanou, avšak velmi závažnou problematiku financování péče o postižené děti. V teoretické části vysvětluje obecně pojem postižení, jeho druhy a důsledky. V praktické části je provedena SLEPT analýza, která definuje začlenění těchto dětí a jejich rodin do společnosti, jejich fyzické i finanční nároky, možnosti intervence a pomoci státního sociálního systému a právní podklad těchto nároků. Následně jsou podrobně popsány příklady z praxe, a to z pohledu příjmů rodin a institucí v protikladu s jejich finančními potřebami.
Blansko - město bezbariérové?
Cacková, Anna ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Obsah bakalářské práce pojednává o aktuálním stavu konkrétních úseků užívaných zdravotně postiženými osobami ve městě Blansku. V teoretické části práce je představeno město Blansko, jeho okolí a historie. Další část je věnovaná bezbariérovosti zdravotně postižených osob, kde jsou vymezeny jednotlivé kategorie postižení, principy pohybu a orientace, legislativa v souvislosti se zdravotně postiženými osobami, statistické údaje a prvky bezbariérového prostoru. Praktická část provádí analýzu pohybu nevidomých osob po vybraných trasách. Hodnotí přístupnost budov pro nevidomé osoby a poukazuje na další problémová místa týkající se pohybu zdravotně postižených osob ve vybraných úsecích.
Účinky hipoterapie na hrubou motoriku u dětí s dětskou mozkovou obrnou - přehledová studie
Meisselová, Nicola ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Účinky hipoterapie na hrubou motoriku u dětí s dětskou mozkovou obrnou - přehledová studie Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je shrnutí výsledků studií, které se zabývají tématem vlivu hipoterapie na hrubou motoriku u dětí s dětskou mozkovou obrnou. Metody: Práce byla vypracována na základě přehledové studie. Zdroje byly vyhledávány pomocí dvou elektronických databází. Konkrétně byly použity tyto databáze: PubMed a Web of Science (WoS). Výsledky: Do přehledové studie bylo vyhledáno celkem 115 studií, ze kterých bylo vybráno 17 finálních studií zahrnujících 632 dětí s dětskou mozkovou obrnou ve věkovém rozmezí od 2 do 15 let. Šest studií sledovalo pouze jednu skupinu (SGT), dále bylo provedeno šest randomizovaných studií s kontrolní skupinou (RCT) a v dalších pěti studiích nebyla použita randomizace, avšak zahrnovaly kontrolní skupinu (NCT). Závěry: Na základě výsledků odborných studií, provedených během posledních dvaceti let, lze konstatovat, že hipoterapie může být účinnou terapií pro děti trpící dětskou mozkovou obrnou. Klíčová slova: terapie pomocí koní; animoterapie; rehabilitace; onemocnění; postižení
Gender and Blindness in Literature
AMCHOVÁ, Olga
Slepota byla v literatuře zkoumána z různých úhlů pohledu a z různých kulturních prostředí v průběhu celé historie. Slepé postavy v literárních dílech mohou v rámci literárního kontextu fungovat jako symboly, metafory či reprezentace určitých stereotypů. Tato práce se zaměřuje na vztah a souvislost mezi slepotou, genderem a sexualitou ve vybraných literárních dílech. Tato diplomová práce zkoumá přijetí či odmítnutí genderových stereotypů ve vztahu ke slepotě, analyzuje a porovnává aspekty slepoty aplikované na gender hlavních hrdinů, zkoumá specifické genderové role a stereotypy a jejich vliv na vnímání slepoty v literárních dílech.
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Sexuální asistence jako objekt mediální spektakularizace
Rokosová, Anna ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
V mé diplomové práci se zabývám problematikou mediální spektakularizace v kontextu poskytování služby sexuální asistence. Má práce obsahuje kritickou diskurzivní analýzu vybraných online příspěvků s tímto tématem u vybraných českých médií. Těmito médii jsou Novinky.cz, iDnes.cz, Aktuálně.cz a Blesk.cz. Jelikož v Česku začala být poprvé tato služba poskytována na podzim roku 2015, využívám aktivnější debaty na toto téma právě v pozdějších letech. Cílem mé diplomové práce je upozornit na spektakularizaci tématu sexuální asistence ve vybraných médiích, identifikovat legitimizační prostředky a definovat diskurzivní roviny, které se v mediálním prostoru objevují. Následně se zaměřuji na aktéry, kteří se na téma sexuální asistence v médiích vyjadřují, ať už aktivně či nikoliv. Důležitým tématem mé práce je normativita, jakožto sociální konstrukt (disability studies, sociální role) a stigmatizace s tím spojená. Následně využívám vybraných médií, kde analyzuji transformaci tématu skrze jeho spektakularizaci a poukazuji na disciplinaci tématu přes jeho rámec. Upozorňuji ve své práci na to, v jaký sociální obraz média službu sexuální asistence přetváří, jak se zde odráží detabuizace tématu, jak se zde promítají představy o genderových rolích, normativita tělesnosti a sexuality či stereotypizace, a jaké...
Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol
Divišová, Markéta
Bakalářská práce s názvem „Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol“ se zabývá tématem, jak pomáhá hiporehabilitace postiženým jedincům. Cílem je zjistit, zda tato rehabilitace pomáhá ve zvládání stresu, zda zlepšuje školní prospěch, posiluje sociálních vazby a komunikační schopnosti. V rámci výzkumného šetření byla využita dotazníková metoda, technika dotazníku. Ten byl distribuován online formou a následně sesbíraná data byla zpracována. Bylo zjištěno, že u většiny jedinců hiporehabilitace pomáhá ve snižování stresu, zlepšuje hodnocení žáků a dopomáhá díky zlepšené komunikaci i k tvorbě sociálních vztahů. Dosažené výsledky mohou posloužit i v praxi. Díky uvedeným výsledkům se jeví hiporehabilitace jako přínosná pro žáky středních škol. Tyto výsledky mohou být také inspirací pro lékaře, když budou tuto terapii předepisovat. Je možné tak zlepšit klientovu životní situaci v soukromém životě i ve škole. Bohužel není moc zdrojů, které se zabývají využitím hiporehabilitace v pedagogice. Průzkumné otázky se volily podle toho, co se jeví jako důležité pro lepší vzdělávání na škole. Výsledky je potřeba vnímat jako určitou prvotní sondu. Dotazováni byli především rodiče. Jedná se tedy o názory respondentů, kteří mají subjektivní pohled na otázky v dotazníku. Rodiče mohou vidět zlepšení ve škole i doma. Kdybychom chtěli odbornější a přesnější výsledky, bylo by zapotřebí zeptat se například třídních učitelů na školách. Takový dotazník by se dal použít v navazující práci. V práci je shrnuto, jak hiporehabilitace působí na klienta a zlepšuje jeho školní prospěch. Úspěšným žákem může být jedinec, pokud bude mít dostatečně rozvinutou pozornost, paměť, je ve skupině spolužáků, kteří ho přijímají, a není kvůli vyučování ve stresu. To vše pak přispívá k jeho celkové úspěšnosti a zvládání výuky na středním stupni vzdělávání.
Příběhy Ježíšových uzdravení hluchých a slepých v synoptických evangeliích
Jurkulák, Petr ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o tématu uzdravování v synoptických evangeliích. Nemoc a s ní spojené utrpení je jev, s kterým se v průběhu svého života setkává každý člověk. Na nemoc a utrpení můžeme nahlížet z mnoha různých úhlů pohledů, zkoumáním tohoto fenoménu se zabývá mnoho vědeckých disciplín. V této práci je pozornost soustředěna na význam, smysl a vnímání nemoci z lidského a teologického hlediska. Východiskem práce jsou úryvky ze synoptických evangelií, které pojednávají o nemoci a zázračném uzdravení chorob smyslů člověka. Perikopy jsou rozděleny podle druhů smyslových postižení. Biblické události nám přinášejí inspiraci, jak vnímat rozličné životní situace v souladu s Božím záměrem. Jsou to modelové situace, ze kterých čerpáme poučení a inspiraci ve svém životním příběhu. V úvodu práce jsou představeny pojmy hřích, utrpení a nemoc z pohledu Starého zákona a Nového zákona. Další pojednání pak přináší pohled na uzdravení nemocných jako potvrzení Ježíšova Božství a pravosti Ježíšova učení. Je zde zmíněno i uzdravování Ježíšovými učedníky. Hlavním středobodem práce jsou exegeze perikop zakončených shrnutím hlavních myšlenek daného tématu. Práce je zakončena pohledem na význam nemoci a uzdravení pro náš duchovní život. Klíčová slova Ježíš, hřích, nemoc, postižení, utrpení, smrt, zázrak, odvaha,...
Analýza sourozeneckých vztahů / vztahy mezi sourozenci a sourozenci se zdravotním postižením
Zedínková, Klára ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sourozeneckých vztahů v rodinách u sourozenců intaktních a sourozenců s postižením a zaměřuje se zejména na konfliktní situace v rodině. Je rozdělena na část teoretickou, kterou jsou kapitoly jedna až tři a část praktickou, kterou je kapitola čtvrtá společně se závěrem a doporučením. Obsah teoretické části popisuje rodinu, rodiče a sourozenectví. Část empirickou tvoří výzkum, jehož cílem je analýza vztahů v rodině se zaměřením na konfliktní situace v rodině. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní způsob šetření a jako metoda sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Do výzkumného vzorku byli zahrnuti tři respondenti z řad rodičů a šest respondentů z řad sourozenců, kde je alespoň jeden sourozenec intaktní a alespoň jeden sourozenec s postižením. Součástí empirické části je analýza sebraných dat, následné vyhodnocení a interpretace. Poslední částí je závěr a doporučení dle získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA sourozenci, rodina, konfliktní situace, zátěž, dítě se zdravotním postižením, postižení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.