Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku hudebními činnostmi.
ŽOFKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky od jednodušších po složitější grafomotorické prvky. Cílem mé bakalářské práce je vytvořit program pro děti předškolního věku podporující rozvoj grafomotoriky hudebními činnostmi. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na objasnění klíčových pojmů spojených s předškolním vzděláváním. Je zde zmíněn psychomotorický vývoj zaměřující se na vymezení a charakteristiku schopností a dovedností dítěte v předškolním období. Samostatná kapitola je věnována grafomotorickému vývoji, v níž jsou popsány jednotlivé grafomotorické prvky. Další kapitoly jsou věnovány hudebním činnostem a jejich rozdělení, vývoji dětské kresby a roli hry a pohádky v předškolním období. V praktické části bude ověřen vytvořený program. Jednotky programu jsou motivované na konkrétní grafomotorické prvky a v praktické části budou blíže popsány. Funkčnost jednotky bude vždy ověřena ve dvou věkově odlišných třídách. Jednotky budou následně evaluovány za pomoci metod pozorování a rozhovoru. V závěru práce je reflektována myšlenka, zdali má pohyb ve spojení s hudbou kladný vliv na rozvoj dítěte v oblasti grafomotoriky.
Pohybové činnosti v mateřské škole
SVOBODOVÁ, Aneta
Tématem bakalářské práce jsou pohybové činnosti v mateřské škole. V teoretické části jsou zahrnuty kapitoly, které úzce souvisí s tématem. Zajímala jsem se především o vývoj dětí v předškolním věku, poté jsem se zaměřila na předškolní vzdělávání v České republice, konkrétně na cíle a Rámcový vzdělávací program. Podrobněji jsem popsala, jakým způsobem pohybové činnosti rozvíjí děti v mateřské škole a v poslední kapitole teoretické části jsem se zaměřila na pedagogické působení při realizaci pohybových činností. Praktická část je věnována pedagogům v mateřských školách na Českobudějovicku a tomu, jak a jakým způsobem s dětmi realizují pohybové činnosti. Výzkumné šetření probíhalo metodou rozhovorů, jedná se tedy o kvalitativní výzkumné šetření. Rozhovory byly realizovány s pěti participanty.
Pohádka jako inspirace k pohybovým činnostem
VÁVROVSKÁ, Gabriela
Bakalářská práce je zaměřena na pohybové činnosti dětí předškolního věku, které jsou motivovány pohádkovými příběhy. Hlavním cílem bylo vytvořit zásobník pohybových činností a také poukázat na možnost propojení pohybových činností s pomocí pohádkových příběhů. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou předškolního věku. Vymezuje pohyb dítěte, jeho pohybové dovednosti a schopnosti, zaměřuje se na současné pojetí pohybového vzdělávání s ohledem na požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a význam pohádkových příběhů v životě dítěte. Praktickou část tvoří pohybové činnosti a pohybové hry vhodné pro skupinu předškolních dětí, ze kterých vznikl zásobník. Tyto aktivity jsou motivovány vždy jedním pohádkovým příběhem. Pilotní projekt je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení tohoto projektu je využita sebereflexe dětí a učitele po každém uskutečněném cvičení s dětmi.
Tělesná výchova v závislosti na typu MŠ
Sismilichová, Adéla ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda jsou rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Teoretická část se věnuje Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání, vývojové charakteristice dětí předškolního věku, pohybovým činnostem v mateřské škole, vývojem dětí ve vztahu k pohybovým činnostem, pohybovým dovednostem a schopnostem. Výzkumné šetření bylo provedeno formou dotazníku. Byly zjišťovány odchylky v prostorech pro cvičení, v tělovýchovných pomůckách, v náplni a časové dotaci tělesné výchovy, pohybových dovednostech dětí při nástupu do mateřské školy a získaných pohybových dovednostech při odchodu na základní školu. Výsledky dotazníkového šetření byly následně zpracovány do grafů a vykazují minimální rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Na základě odpovědí byl sestaven rozhovor, který byl realizován se dvěma pedagogy mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, mateřská škola, předškolní věk, pohybové činnosti, dítě, učitelé, město, vesnice.
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. třídy ZŠ
Floriánová, Linda ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Název: Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. tříd ZŠ Cíle: Cílem empirické části je monitorovat po vytyčenou dobu zastoupení pohybových činností v hodinách tělesné výchovy na základních školách u dívek 7. tříd a spolu s vybranými způsoby testování těchto jedinců potvrdit či vyvrátit možný vliv složení hodin tělesné výchovy na vybrané složky jejich tělesné zdatnosti. Metody: Testování zkoumaného vzorku probíhalo prostřednictvím různých metod. Jednalo se o vybrané standardizované motorické testy (hluboký předklon v sedu, skok daleký z místa odrazem snožmo, výdrž ve shybu, hand grip) zkoumající vybrané složky tělesné zdatnosti. Dále byla použita metoda bioimpedance měřící parametry tělesného složení. Data byla sebrána kvantitativně a výsledky byly zpracovány též kvantitativně za pomoci statistických parametrů, a to aritmetické průměru, variačního rozpětí a směrodatné odchylky. Výsledky: Z výsledku práce vyplynulo, že z hlediska vybraných pohybových činností a jejich vztahu na jednotlivé složky tělesné zdatnosti byla za sledované období ovlivněná složka flexibility v hlubokém předklonu v sedu a také rozvoj silově explozivní síly dolních končetin ve skoku z místa odrazem snožmo. Naopak za monitorované období nebyl nalezen přímoúměrný...
Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Račanová, Pavlína ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou pohybových činností předškolních dětí. Pohyb je zde postaven do roviny důležitého aspektu v celostním vývoji předškolního dítěte, jehož absence může tento vývoj ohrozit. V teoretické části práce jsou definovány pojmy pohyb, základní pohybové dovednosti a zmapován jejich vývoj se zaměřením na specifika předškolního věku. Přibližuje rovněž postavení pohybových činností v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou porovnány výsledky motorického testu předškolních dětí z vybraných mateřských škol a vyhodnoceny ve vztahu k jejich podmínkám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.