Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy
Pochyba, Štefan ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název bakalářské práce: Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit míru self-efficacy neboli subjektivně vnímaných kompetencí a profesní sebedůvěry studentů závěrečných magisterských ročníků tělovýchovných oborů na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy. Dílčím cílem pak byla komparace výsledků s předchozím výzkumem Anny Šubertové (Šubertová, 2020). Metodika: K šetření s charakterem smíšeného empirického výzkumu byl ke sběru dat použit dotazník vlastní konstrukce, který vznikl na základě revidování předchozího výzkumného nástroje Šubertové (2020). Realizace výzkumu se uskutečnila v květnu a červnu roku 2023, za účasti 68 respondentů závěrečných ročníků navazujícího magisterského studia oborů Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami a Učitelství tělesné výchovy pro střední školy na UK FTVS. Účastníci byli v zastoupení 30 mužů a 38 žen ve věkovém rozmezí od 23 do 35 let. Výsledky: Studenti závěrečných ročníku nevnímají své kompetence ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy na příliš vysoké úrovni. Pouze 26,5 % studentů tělovýchovných oborů se cítí zcela kompetentními k výuce zdravotní tělesné výchovy. Byla prokázána vyšší míra self-efficacy u studentů oboru ATVS-OSP....
Plavecká gramotnost žen z hlediska sebezáchrany
Vokurková, Eva ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název práce: Plavecká gramotnost žen z hlediska sebezáchrany Cíle práce: Získat a analyzovat údaje o úrovni plavecké gramotnosti a sebezáchranných dovedností žen ve věkovém rozmezí 18 - 72 let, zda je ovládají a umějí využít. Metody práce: Rešerše odborné literatury, tvorba dotazníku, realizace dotazníkového šetření, vyhodnocení dat a grafická prezentace výsledků. Výsledky práce: Analýza plavecké gramotnosti a sebezáchranných dovedností žen. Klíčová slova: gramotnost, pohybová gramotnost, plavecká gramotnost, sebezáchrana, tonutí
Plavecká gramotnost pozemních hokejistek
Baštová, Miroslava ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Název: Plavecká gramotnost pozemních hokejistek. Cíle: Získat a analyzovat údaje o úrovni plavecké gramotnosti pozemních hokejistek. Jejich vnímání plavecké gramotnosti pro život, využití v oblasti regenerace a jako nespecifického tréninkového prostředku. Metody: Analýza odborné literatury, dotazníkové šetření, případová studie, vyhodnocení dat a grafická prezentace výsledků. Výsledky práce: Pozemní hokejistky jsou plavecky gramotné, benefity plavání však nevyužívají jako nespecifický tréninkový prostředek, ani v oblasti regenerace. Klíčová slova: Pohybová gramotnost, plavecká gramotnost, pozemní hokej, sportovní výkon, regenerace
Swimming literacy 11-12 year old kids
Dančová, Barbora ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Názov: Plavecká gramotnosť 11-12 ročných detí Ciele práce: Cieľom diplomovej práce je zistiť a posúdiť úroveň plaveckej gramotnosti detí na osemročnom gymnáziu. Plaveckú úroveň sledovaného súboru budeme hodnotiť vo vzťahu k nadefinovanej primárnej a následnej plaveckej gramotnosti (viď kap. 2.3). Budeme pracovať so skupinou 24 žiakov, ktorí sa účastnia plaveckého výcviku v rámci povinnej školskej dochádzky. Metódy: V tejto práci sme pri zbere dát použili metódu pozorovania a videozáznamu. Prostredníctvom expertného hodnotenia s využitím škálovania sme získaný videozáznam spracovali a vyhodnotili. Získané dáta sme podrobili konečnému štatistickému spracovaniu pomocou neparametrických metód. Výsledky: Na základe výsledkov práce môžeme vidieť, že plavecká úroveň sledovaného súboru je dostatočná v zmysle primárnej a následnej plaveckej gramotnosti. Sledované súbory chlapcov a dievčat sa od seba výrazne nelíšia, až na jeden test, v ktorom je rozdiel medzi chlapcami a dievčatami signifikantný. Kľúčové slová: pohybová gramotnosť, plavecká gramotnosť, diagnostika plaveckej gramotnosti
Pohybová gramotnost středoškoláků
Humler, Martin ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Pohybová gramotnost středoškoláků Cíle: Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou pohybové gramotnosti a navrhnout možnosti, kterými by mohla být užita ke zkvalitnění pedagogické praxe nejen začínajících učitelů. Práce je zaměřena na žáky střední školy, tedy na věkovou skupinu 15 až 19 let, konkrétně byla zkoumána jejich motivace k pohybovým aktivitám. Metody: V práci je použita dotazníková metoda za účelem zjištění motivace žáků střední školy k pohybovým aktivitám. Data získaná z dotazníkového šetření byla zpracována standardními statistickými metodami v programu Microsoft Excel. Teoretická část je zpracována formou literární rešerše dostupných zdrojů k tématu práce. Výsledky: Zjistil jsem, že motivace k pohybové aktivitě žáků střední školy je vyšší, než jsem očekával. Hlavním motivem k vykonávání pohybové aktivity je u žáků střední školy "vzhled". Hodnota BMI nemá vliv na výběr dominantního motivu k pohybové aktivitě. Dále jsem zjistil, že porozumění konceptu pohybové gramotnosti může významně přispět ke zkvalitnění pedagogické praxe. Klíčová slova: pohybová gramotnost, motivace, dotazník, žáci, střední škola
Analýza plnění cílů školní tělesné výchovy u absolventů základní školy
Hanzlík, Michal ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Analýza plnění cílů školní tělesné výchovy u absolventů základní školy. Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vědomostí, dovedností a úrovně pohybových schopností a postojů absolventů 9. ročníků ZŠ podle navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu zpracovaných dle upraveného RVP ZV. Metody: Ke sběru a následnému vyhodnocení dat bylo použito dotazníkové šetření. Celkem bylo dotazováno sto čtyřicet žáků, přičemž sedmdesát žáků bylo z Písku a sedmdesát z Českých Budějovic. Dále byli dotazováni jejich učitelé tělesné výchovy. Výsledky: Výsledky analýzy nekorespondují s očekáváním, že žáci mají dostatečné vědomosti o činnostech ovlivňujících jejich zdraví a dovednosti v oblasti Tělesné výchovy. Žáci nemají dostatečné (všeobecné) teoretické znalosti z této oblasti. Klíčová slova: Standardy vzdělávání, základní vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, tělesná výchova, pohybová gramotnost, kompetence žáka.
Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi
Andrysíková, Romana ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vědomostí, dovedností a úrovně pohybových schopností a postojů absolventů 9. ročníků ZŠ podle navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu zpracovaných dle upraveného RVP ZV. Metody: Ke sběru dat byly použity dotazníky k následné analýze. Výsledky: Výsledky analýzy nekorespondují s očekáváním, že žáci mají dostatečné vědomosti o činnostech ovlivňujících jejich zdraví a dovednosti v oblasti Tělesné výchovy (TV). Podle názoru učitelů TV jsou jejich postoje k oblasti zdravotní TV spíše negativní. Žáci nemají dostatečné (všeobecné) teoretické znalosti z této oblasti a je na místě prosadit (připravované) standardy pro TV do přípravy učitelů TV v České republice. Klíčová slova: standardy vzdělávání, základní vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, tělesná výchova, pohybová gramotnost, kompetence žáka
Pohybová gramotnost
Roučka, Ladislav ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název práce: Pohybová gramotnost Cíle práce: Aproximace problematiky pohybové gramotnosti, sběr a vyhodnocení dat týkající se povědomí o pohybové gramotnosti, pohybové anamnézy studentů a zhodnocení úrovně atletické gramotnosti na příkladu kontrolních cviků uchazečů. Metoda: Ke sběru dat byly použity dotazníky a byl pořízen videozáznam z přípravných kurzů k následné analýze. Výsledky: Výsledky nekorespondují s naším očekáváním, že studenti mají ucelenou představu o obsahu pohybové gramotnosti ve vztahu ke specifickým dovednostem. Nepovažují ranou specializaci za relevantní faktor pro dosažení vrcholové výkonnosti pro všechny sporty. Skupina uchazečů zaznamenala pokrok v pohybovém projevu za sledované období. Klíčová slova: atletika, pohybová gramotnost, studenti Abstract Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early...
Vliv pohybového tréninku na motorickou výkonnost dětí
Berkiová, Martina ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Panáčková, Michaela (oponent)
Název: Vliv pohybového tréninku na motorickou výkonnost dětí Cíle: Cílem diplomové práce bylo ověřit, jestli beach volejbal ovlivňuje základní složky zdravotně orientované zdatnosti (dále ZOZ), rozvíjí pohybovou gramotnost u vybraných dětí staršího školního věku, a v případě, že ano, tak jakým způsobem. Metody: Zpracovali jsme práci ve formě empirického kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Úroveň základní motorické zdatnosti byla zjišťována na podkladě testové baterie UNIFITTEST (6-60). Kvalitativní analýza byla provedena hodnocením videozáznamu. Vybraným souborem jsou děti ve věku 13 let, které pravidelně hrají beach volejbal a děti stejného věku bez pravidelné pohybové aktivity. Výsledky: Potvrdili jsme, že beach volejbal u zkoumaného souboru má vliv na silové, rychlostní a vytrvalostní předpoklady základních složek ZOZ. Zároveň beach volejbal přispívá ke kultivaci pohybové gramotnosti a nenarušuje jejich školní docházku. Klíčová slova: pohyb, zdatnost, deficit pohybu, benefity pohybu, motorické testy, pohybová gramotnost, anketa, kvantitativní a kvalitativní analýza, beach volejbal.
Atletická gramotnost
Staňková, Ivana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Atletická gramotnost. Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků 1. a 5. třídy základní školy, zjistit, zda žáci dokážou správně provádět základní atletické pohyby a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při prostudování výsledků bylo patrné, že žáci 5. třídy zvládají pohyb lépe než žáci 1. třídy. Jejich provedení je koordinované a plynulé. Z videorozboru technického provedení pohybu ale vyplývá, že v uzlových bodech se od sebe skupiny moc neliší. Mají tedy podobné pohybové dovednosti, ale žáci 5. třídy mají více zkušeností a lépe se v pohybu orientují. Jedná se právě o tu "nástavbu", která charakterizuje gramotnost. Nejenže žáci pohyby mají naučené, ale umějí je i vhodně používat. Klíčová slova: Pohybová gramotnost, atletická gramotnost, kinogram.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.