Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák-cizinec v prostředí české základní školy
Kny, Lenka ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Žák-cizinec v prostředí české základní školy se soustředí na vzdělávání žáků- cizinců na území České republiky. Nejprve se zabývá obecně vzděláváním žáků v období povinné školní docházky, neboť i žáci-cizinci v tomto věku mají své povinnosti dané zákony České republiky. Dále je snaha definovat pojem žák-cizinec, kdy záleží, zda jde konkrétně o žáka s odlišným mateřským jazykem (OMJ), případně o žáka bilingvního. Například znalost anglického jazyka žákům proces adaptace může usnadnit, přesto je český jazyk klíčový nejen pro samotné vzdělávání, ale i pro sociální vztahy a celkově psychickou pohodu. Otvírá žákům možnosti i do budoucna, po ukončení základní školy. Diplomová práce zjišťuje, jak konkrétně probíhá začleňování třech žáků-cizinců do prostředí české základní školy, snahou je popsat dílčí potíže, se kterými se žáci setkávali a jež museli překonávat. Blíže jsou reflektovány obtíže související s neznalostí českého jazyka a ve vztahu k sociálním vazbám. Dále jsou analyzována využitá podpůrná opatření a závěrem se hledají další faktory, které žákům celý proces inkluze mohou zjednodušit. Jelikož ve všech třech případech jde o žáky s OMJ, je celý proces adaptace ztížen jazykovou bariérou. Problematická se jeví nedostatečná motivovanost žáků: je prokázáno, že začleňování do určité...
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením a odlišným mateřským jazykem
Fišerová, Julie ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání žáků se sluchovým postižením a odlišným mateřským jazykem. První část práce obsahuje základní teoretická východiska. Je zde popsána problematika sluchového postižení, komprehenzivní rehabilitace osob se sluchovým postižením včetně jejích jednotlivých složek, školy vzdělávající žáky se sluchovým postižením a jednotlivé komunikační přístupy využívané při vzdělávání těchto žáků. Jsou zde vymezeny možnosti vzdělávání a podpory žáků s odlišným mateřským jazykem a také žáků, kteří mají odlišný mateřský jazyk a zároveň sluchové postižení. Teoretická část se zaměřuje na podporu, která je poskytována rodinám takových žáků a pedagogickým pracovníkům pracujícím v této oblasti. Praktická část si klade za cíl popsat a analyzovat vzdělávání a další podporu, která je poskytována žákům se sluchovým postižením a odlišným mateřským jazykem vzdělávajících se na základní škole pro žáky se sluchovým postižením. Pro dosažení hlavního výzkumného cíle je zvolen design kvalitativního výzkumu. Na základě tohoto cíle jsou vytyčeny cíle dílčí a výzkumné otázky z nich vyplývající. Dále je zde charakterizována metodologie výzkumu, výzkumný vzorek a místo šetření, následuje popis průběhu výzkumného šetření. Na základě pozorování, rozhovorů s respondenty a analýzy dokumentů jsou...
Inkluzivní vzdělávání pohledem asistentů pedagoga z vybrané základní školy
Kny, Dominika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
diplomové práce Dominika Kny Diplomová práce charakterizuje vzdělávání žáků na běžné základní škole s důrazem na společné vzdělávání. Inkluze je legislativně ukotvena a představena s ohledem na historický vývoj a přístup ke vzdělávání lidí se znevýhodněním. Současné inkluzivní vzdělávání je charakterizováno i podle poskytovaných podpůrných opatření, z nichž se jako klíčová podpora jeví asistent pedagoga. Pro tuto profesi je podmínkou určité dosažené vzdělání, zároveň s sebou nese jisté povinnosti a závazky. S tím souvisí možnosti dalšího rozvoje získaných znalostí využitelných v oboru. Osobnostní předpoklady jsou nedílnou součástí nároku pro výkon tohoto zaměstnání. Náplň práce je představena s ohledem na specifika začleněného žáka, liší se podle potřeb konkrétního jedince. Kvalitativní výzkum založený na pozorování a rozhovorech s předpřipraveným schématem otevřených otázek si klade za cíl zjistit pohled asistentů pedagoga na inkluzivní vzdělávání na jedné základní škole v Praze. Zjištění předkládají i náměty respondentů na podporu úspěšného společného vzdělávání. Obecně lze shrnout, že zkušenost asistentů potvrzuje úspěšně probíhající inkluzivní vzdělávání, podle jejich hodnocení však také velmi závisí na mnohých proměnných. Z pohledu asistenta je nutné nastavit funkční spolupráci se žákem, což...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.