Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelský záměr
Nasadilová, Petra ; Janáč,, František (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro fiktivní zřízení fitness wellness centrum v obci Hnanice. Při zpracování tématu jsem vycházela z poznatků o nedostatečnosti pohybových aktivit u studentů, žen na mateřské dovolené a seniorů. Dílčím cílem práce je navrhnout wellness fitness centrum které díky široké škále svých nabízených služeb zaujme širokou škálu klientů v České Republice , ale i v zahraničí, ale také k jejich lepšímu zdravému životnímu stylu.
Podnikatelský záměr: zřízení fitness centra na státní střední škole
Kos, Lukáš ; Kvasnička, Pavel (oponent) ; Šopíková, Jana (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro zřízení fitness centra pro konkrétní státní střední školu. Při zpracování tématu jsem vycházel z poznatků o nedostatečnosti pohybových aktivit u studentů středních škol. Dílčím cílem práce je navrhnout řešení jak tento nedostatek pohybu eliminovat a přispět tak ke zlepšení nejen zdravotního stavu daných studentů, ale také k jejich lepšímu zdravému životnímu stylu.
Motivační struktura žáků 1. stupně základní školy Mohylová v Praze 13 k pohybové aktivitě
Moravcová, Zuzana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Krejča, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou motivace k pohybové aktivitě žáků 1. stupně základní školy Mohylová v Praze 13. Jejím cílem je získat informace o tom, co žáky mladšího školního věku motivuje k pohybovým aktivitám, jaký mají vztah k pohybu a výsledky porovnat mezi jednotlivými ročníky. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a výzkumnou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s tématem práce, jako je motivace, pohybová aktivita, nachází se zde charakteristika mladšího školního věku a jednotlivých fází jeho vývoje. Dále se tato část věnuje problematice volného času, životního stylu a zdraví. Výzkumná část je zaměřena na výzkumné šetření a interpretaci zjištěných výsledků. Šetření probíhalo formou dotazníku, které bylo provedeno u žáků 1. až 5. ročníků základní školy Mohylová. Pomocí řízeného rozhovoru byly zjištěny názory učitelů 1.stupně základní školy Mohylová k problematice pohybové aktivity žáků mladšího školního věku a motivace k pohybu. Z výsledků práce vyplynulo, že žáci mají k pohybové aktivitě kladný vztah, pohybová aktivita jim přináší radost a jejich největší motivací k pohybu je potřeba být zdravý. KLÍČOVÁ SLOVA motivace, pohybová aktivita, pohybová inaktivita, mladší školní věk, volný čas, životní styl
Podpora pohybové aktivnosti v dokumentech mezinárodních organizací
Maurer, Tomáš ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Podpora pohybové aktivnosti v dokumentech mezinárodních organizací. Cíle: Hlavním cílem práce je osvětlit význam podpory pohybové aktivnosti pro zdraví člověka a způsobu, jak posílit aktivní život v celé populaci. Dílčím cílem je přiblížit obsah podpory pohybové aktivnosti a různé strategie zaměřené na zvýšení aktivního způsobu života v různých prostředích a u různých populačních skupin. Metody: V této práci provádím analýzu dokumentů, vydávaných různými institucemi, zejména WHO, a článků ve vědeckých a odborných publikacích, zaměřených na problematiku podpory pohybové aktivnosti. Výsledky: Studie světových dokumentů prokázala celospolečenskou závažnost podpory pohybové aktivnosti. Podpora pravidelné celoživotní pohybové aktivnosti v primární zdravotní prevenci vychází z přesvědčující evidence, na níž jsou založeny zdravotní benefity pohybových aktivit, které s sebou přinášejí další postupně objevované ekonomické a sociálně psychologické benefity. Současně se ukázalo, že v České republice je agenda podpory pohybové aktivnosti jako protektivního faktoru i pohybové nedostatečnosti jako rizikového faktoru téměř nulová. Klíčová slova: pohybová aktivnost, pohybová nedostatečnost, intervence, zdravotní benefity pohybových aktivit, Světová zdravotnická organizace.
Motivace k pohybovým aktivitám ve vodě u osoby v dospělém věku
Vejvodová, Iveta ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Motivace k pohybovým aktivitám ve vod u osoby v dosp lém v ku Oblast: Pohybová aktivnost dosp lých Cíle: Realizovat a vyhodnotit jako p ípadovou studii pohybovou intervenci s využitím plavecké lokomoce, která je v dob trvání šesti m síc zam ena na zvýšení pohybové aktivnosti u klienta ve v ku 3ř let. Metody: P ípadová studie, pozorování, rozhovor, m ení, škálování Výsledky: Objektem výzkumu byla dosp lá osoba ve v ku 3ř let. Pohybová intervence trvající šest m síc p isp la ke zlepšení v oblasti plavecké gramotnosti u sledovaného p ípadu. Proband zlepšil kvalitu základních plaveckých dovedností, prodloužil souvisle uplavanou vzdálenost plaveckým zp sobem prsa a odstranil nejzávažn jší chyby v této technice. Osvojil si základy plaveckého zp sobu kraul a znak. Pohybová intervence vytvo ila p edpoklady pro to, aby se plavání stalo další z jeho pravideln vykonávaných pohybových aktivit. Klíčová slova: Pohybová aktivnost, pohybová nedostatečnost, plavecká gramotnost, plavecké dovednosti
Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol
Šollová, Markéta ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit aktuální úroveň motorických dovedností dětí na I. stupni vybraných pražských základních škol za pomocí standardizované testové baterie MABC-2. Dílčím cílem práce byla komparace úrovně dosažené v testu MABC-2 s daty získanými z dotazníkového šetření k pohybovým aktivitám zúčastněných probandů. (n=134). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 134 probandů (z toho 60 dívek a 74 chlapců) ve věku 7-12 let ze dvou vybraných pražských základních škol. U všech zúčastněných byla za pomocí standardizované testové baterie MABC-2 vyšetřena úroveň motorických dovedností. Testování proběhlo formou terénního šetření v rámci výuky tělesné výchovy na vybraných školách. Pro orientační vyšetření pohybového chování účastníků, bylo užito dotazníku navrženého konkrétně pro účely této práce, který vyplnili zákonní zástupci probandů. Data z dotazníkového šetření byla následně porovnána s úrovní dosaženou v testu MABC-2. K interpretaci výsledků a statistickému zpracování dat bylo užito MS Excel 2010. Z deskriptivních statistických metod bylo užito Studentova t-test a Cohenova koeficientu účinku. Výsledky: Dle testu MABC-2 bylo 10,4 % (n=14) probandů v souboru identifikováno s rizikem...
Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol
Šollová, Markéta ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit aktuální úroveň motorických dovedností dětí na I. stupni vybraných pražských základních škol za pomocí standardizované testové baterie MABC-2. Dílčím cílem práce byla komparace úrovně dosažené v testu MABC-2 s daty získanými z dotazníkového šetření k pohybovým aktivitám zúčastněných probandů. (n=134). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 134 probandů (z toho 60 dívek a 74 chlapců) ve věku 7-12 let ze dvou vybraných pražských základních škol. U všech zúčastněných byla za pomocí standardizované testové baterie MABC-2 vyšetřena úroveň motorických dovedností. Testování proběhlo formou terénního šetření v rámci výuky tělesné výchovy na vybraných školách. Pro orientační vyšetření pohybového chování účastníků, bylo užito dotazníku navrženého konkrétně pro účely této práce, který vyplnili zákonní zástupci probandů. Data z dotazníkového šetření byla následně porovnána s úrovní dosaženou v testu MABC-2. K interpretaci výsledků a statistickému zpracování dat bylo užito MS Excel 2010. Z deskriptivních statistických metod bylo užito Studentova t-test a Cohenova koeficientu účinku. Výsledky: Dle testu MABC-2 bylo 10,4 % (n=14) probandů v souboru identifikováno s rizikem...
Změny funkčních charakteristik nohy cílenou neurofyziologickou intervencí u školních dětí
Marenčáková, Jitka ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Řasová, Kamila (oponent) ; Vařeka, Ivan (oponent)
Název: Změny funkčních charakteristik nohy cílenou neurofyziologickou intervencí u školních dětí. Cíle: Cílem výzkumu bylo identifikovat funkční charakteristiky nohy u školních dětí vybraných na základě působení pohybové aktivity v nejvyšší intenzitě (sportující děti) a v nejnižší intenzitě (nesportující děti) a zjistit možnosti ovlivnění funkčních charakteristik nohy cílenou neurofyziologickou intervencí. Celá komplexní studie byla rozdělena do tří navazujících částí, které bylo nutné řešit samostatně. Cílem Studie 1 bylo identifikovat skupinově specifické rozdíly v morfologii a funkci nohy pomocí vybraných charakteristik nohy mezi organizovaně sportujícími a nesportujícími dětmi. Cílem studie 2 bylo determinovat vliv dlouhodobé pohybové zátěže na morfologii a funkci nohy pomocí vybraných charakteristik nohy u organizovaně sportujících dětí. Cílem studie 3 bylo ověřit možnosti cílené intervence na morfologii a funkci nohy pomocí vybraných charakteristik nohy u organizovaně sportujících dětí. Metody: Výzkum byl rozdělen do tří studií, pro které byly použity metody průřezové studie, longitudinálního progresivního sledování a kvazi-experimentu. Výzkumná data byla získána kombinací klinických vyšetřovacích metod nohy (Chippaux-Šmiřák index a Foot posture index) a laboratorních přístrojových metod...
Olympiáda dětí a mládeže: analýza časových řad sportovních výkonů žáků prvních tříd základních škol
Hedbávná, Simona ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce nazvaná Olympiáda dětí a mládeže: analýza časových řad sportovních výkonů žáků prvních tříd základních škol řeší význam pohybové aktivity žáků mladšího školního věku. Cílem práce je popsat současný stav pohybové gramotnosti dětí uváděné v odborné literatuře a tyto teze porovnat s naměřenými výkony pohybových schopností žáků prvních ročníků základních škol. Práce je zaměřena na popis projektu Českého olympijského výboru Olympiáda dětí a mládeže a z něj vycházející ojedinělé sportovní akce: Olympiády dětí a mládeže 1. ročníků Velké Opatovice. V textu je zpracován význam sportu, tělesné a olympijské výchovy a její zapracování do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část práce obsahuje analýzu sportovních výkonů nejmladších žáků základních škol. Předkládá zpracovaná data z výsledkových listin Olympiády 1. ročníků v podobě lineárních trendů sportovních výsledků mezi lety 2000 - 2017 v disciplínách běh na 50 a 400 metrů, hod kriketovým míčkem a skok do dálky z místa. Výzkumným šetřením byla zjištěna zlepšující se tendence v bězích, tedy v rychlostních a vytrvalostních schopnostech dětí. Postupné zhoršování bylo naopak prokázáno ve schopnostech silových, hodu kriketovým míčkem a skoku z místa do dálky. Dle provedené analýzy ke zhoršujícím se trendům přispívají...
Pohybová aktivita jedenáctiletých žáků v Praze a v Helsinkách
Nobilisová, Helena ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Pohybová aktivita jedenáctiletých žáků v Praze a v Helsinkách Cíle: Cílem práce je na základě provedeného dotazníkového šetření popsat a zhodnotit současný stav pohybové aktivity jedenáctiletých žáků v Praze a v Helsinkách. V návaznosti na to vytvořit návrhy na zlepšení současného stavu, které by bylo možné využít jak organizacemi a institucemi, které se podporou pohybové aktivity zabývají nebo ji mají přímo v náplni práce, tak širokou veřejností. Metody: Při provádění výzkumu pohybové aktivity jedenáctiletých žáků v Praze a v Helsinkách bylo využito primárních a sekundárních zdrojů dat. K získání primárních dat bylo nutné provést kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření mezi těmito žáky. Sekundární data byla získána z výzkumu Světové zdravotnické organizace, která v letech 2009/2010 mimo jiné zjišťovala stav pohybové aktivity jedenáctiletých žáků ve světě. Dále bylo využito i jiných, dříve provedených, výzkumů a zpráv týkajících se této problematiky. Dotazníkové šetření bylo prováděno náhodným výběrem základních škol v Praze a v Helsinkách pomocí písemných dotazníků. Výběrovým souborem bylo 220 jedenáctiletých žáků v Praze a 220 jedenáctiletých žáků v Helsinkách z náhodně vybraných škol. Výsledky: Výzkum ukázal, že stav pohybové aktivity jedenáctiletých žáků na zkoumaných...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.