Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh programu letního tábor pro děti a mládež
Škvrna, František
Bakalářská práce se zabývá pedagogikou volného času, a to zejména přípravou, realizací a návrhem programu pro letní dětský tábor. První část práce popisuje obecně pedagogiku volného času, její specifika, druhy a historii. Bakalářská práce obsahuje teoretické znalosti pro realizaci dětského tábora, podmínky pro jeho uskutečnění a popis jednotlivých funkcí na táboře. Součástí druhé části práce je vypracovaný program na dvoutýdenní tábor a také podrobný popis táborového dne, včetně pravidel her, evaluace her ze strany táborníků a doporučení pro lepší průběh hry. V práci je také zmíněno ubytování na letním dětském táboře, systém zdravotní péče, technické a stravovací zajištění.
Oděvní tvorba ve volnočasové pedagogice
HRBKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá využitím textilní a oděvní tvorby v pedagogice volného času. Teoretická část uvádí předmět a cíle pedagogiky volného času v pojetí různých autorů a vymezuje základní oborové pojmy. Dále charakterizuje volnočasové aktivity, popisuje zájmové činnosti a zaměřuje se na adolescenty coby účastníky těchto aktivit. Analyzuje též využití textilní a oděvní tvorby ve výchovně vzdělávacím procesu a přibližuje tak současnou situaci i vzdělávací instituce, které se prací s textilem zabývají. Závěr teoretické části pojednává o tom, jakými smysly lze vnímat textil a jaké funkce zaujímá v životě každého člověka i společnosti. Přibližuje textilní výtvarné techniky a popisuje patchwork a quilt z hlediska jejich historie, pomůcek a potřebného materiálu. Praktická část je zaměřena na realizaci didaktického projektu, který byl uskutečněn v rámci činnosti zájmového kroužku v Domově mládeže při OA, SOŠ a SOU v Třeboni. Úvodní část obsahuje základní informace o domově mládeže, kroužku šití a přibližuje účastnice projektu. Na základě poznatků v teoretické části práce jsou vytvořeny tři metodické listy, podle jejichž struktury probíhal výchovně vzdělávací proces jednotlivých schůzek útvaru. Metodické listy jsou tematicky zaměřeny na techniku patchwork jako ozdobný prvek oděvních doplňků a na volný quilt. Závěr praktické části se zabývá vlastní reflexí a doporučením dalšího využití metodických listů v praxi.
Environmentální výchova jako součást ŠVP školní družiny
BAUEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je utřídit a popsat informace spojené s tématem práce. Charakterizuji zde pojem volný čas, pedagog volného času, ekologie a environmentální výchova. Své místo zde má i charakteristika školní družiny, funkce, legislativa a dokumentace, tvoření ŠVP školní družiny a role vychovatele. Teoretickou část uzavírá kapitola o realizaci projektu školních zahrad v rámci školní družiny. V praktické části zjišťuji, jaký má význam na psychiku a chování dětí kvalitní trávení volného času venku v přírodě. V rámci metodologie jsem použila dotazník pro rodiče.
Volný čas mladistvých z pohledu rodičů
Šmejkalová, Hana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním volného času dětí z pohledu rodiny. Práce je z hlediska vývojové psychologie zaměřena na děti ve věku, kdy končí povinnou školní docházku, tedy na děti v devátých třídách základní školy a jejich vrstevníky na odpovídajících stupních víceletých gymnázií. První část teoretické části je věnována rodině a jejímu významu při ovlivňování náplně volného času jejích členů. Druhá část je věnována volnému času, je zde definice volného času a volný čas je rozebírán z různých společenských pohledů. V empirické části je zpracován dotazníkový průzkum mezi rodiči. Práce se snaží odpovědět na otázku, jakou roli hraje rodina ve volném čase mladých lidí.
Výtvarná výchova a volnočasová pedagogika
Lovašová, Jana ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení volného času a výchovy v něm. Zkoumá jejich charakteristiky. Cílem je zmapování zařízení volného času, která se věnují výtvarným činnostem, ve městě Benátky nad Jizerou a jeho okolí. Dalším cílem je navržení výtvarné činnosti pro jedno z vybraných zařízení. V úmyslu bylo tento návrh zrealizovat, avšak to se kvůli vládním opatřením v důsledku covid 19, neuskutečnilo. teoretické části popsán je vývoj, specifika a funkce volného času a výchova ve volném čase. Dále jsou vyobrazena vybraná zařízení, poskytující aktivity pro děti a mládež ve volném čase Jelikož se zaměřuji na taková zařízení, která se ve své nabídce věnují výtvarným činnostem, je zde popsána výtvarná výchova a její přínos. Ve výzkumné ěnuji dvěma případovým studiím volnočasových zařízení zaměřených na výtvarné činnosti v Benátkách nad Jizerou. Zjišťuji, jaký je jejich přístup k vedení těchto činností, jakým způsobem vedení probíhá, jaké skupiny dětí a mládeže zařízení navštěvují. didaktické části se věnuji návrhu výtvarné činnosti pro jedno ze zmíněných zařízení, který se měl uskutečnit na některé z hodin zařízení. Popsány jsou i možná rozšíření a další způsoby využití tématu.
Cesta časem - realizace projektu ve školní družině podle ŠVP (školního vzdělávacího programu)
Procházková, Zuzana ; Dotřelová, Hana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vytvoření Školního vzdělávacího programu ve školní družině s důrazem na psychický, sociální a tělesný vývoj dítěte mladšího školního věku. Práce je rozčleněna na dvě části. První se věnuje funkci volného času a jejímu pedagogickému pohledu, zacílena je také na školní družinu a její význam, legislativu a historii. Poslední kapitoly této části se zabývají náležitostmi školního vzdělávacího programu. Praktická část popisuje realizaci projektu "Cesta časem" ve školní družině, který v dětech podporuje a rozvíjí přirozený zájem o historii. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda projekt v dětech mladšího školního věku rozvine přirozený zájem o historii, zlepší práci ve skupině a zdokonalí jejich motorické dovednosti. Z výsledků pozorování vyplývá, že projekt opravdu přispěl k podpoření zájmu o historii u dětí, podpořil spolupráci ve skupině a motorické dovednosti byly zdokonaleny při využití rozmanitých činností.
Volný čas mladistvých z pohledu rodičů
Šmejkalová, Hana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním volného času dětí z pohledu rodiny. Práce je z hlediska vývojové psychologie zaměřena na děti ve věku, kdy končí povinnou školní docházku, tedy na děti v devátých třídách základní školy a jejich vrstevníky na odpovídajících stupních víceletých gymnázií. První část teoretické části je věnována rodině a jejímu významu při ovlivňování náplně volného času jejích členů. Druhá část je věnována volnému času, je zde definice volného času a volný čas je rozebírán z různých společenských pohledů. V empirické části je zpracován dotazníkový průzkum mezi rodiči. Práce se snaží odpovědět na otázku, jakou roli hraje rodina ve volném čase mladých lidí.
Rozdíly v trávení volného času u dětí žijících na venkově a ve městě
Svobodová, Markéta ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 Resumé: V současnosti se naše společnost potýká s faktem, že děti ztrácejí zájem o aktivity, které nepřinášejí okamžitý výsledek a svůj volný čas tráví především pasivně. Celkové hodnoty společnosti se změnily. K získání různých prostředků, zážitků, majetku preferujeme snadnější cestu před námahou a vytrvalostí, pro kterou si pak můžeme cenit své vlastní osobnosti a poznat hodnoty sama sebe. Možná proto je dnešní společnost označována jako konzumní. Tato práce se skládá ze dvou částí - z části teoretické a z části empirické. Práce se zabývá souvislostmi mezi fyziologickým a psychickým vývojem dětí, vlivem prostředí a využíváním volného času. Zachycuje možnosti a schopnost využití volnočasové nabídky dětí v období pubescence, žijících v rozdílném prostředí - ve městě a na venkově, a zkoumá, do jaké míry je ovlivněn způsob trávení jejich volného času místem, kde žijí. Hlavním cílem je hledání rozdílů ve využívání volného času těchto dětí vzhledem ke specifikům života ve městě a na vesnici. Jsou zde shrnuty i některé problémy ve vztahu k volnému času, které se týkají např. specifik života dětí v satelitních městečkách, a některých sociopatologických jevů (kriminalita, drogová závislost či vandalismus). 2 V části empirické je shrnut a popsán celý postup, tvorba nestandardního dotazníku a jeho vyhodnocení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.