Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv skautingu na adolescenty pohledem rodičů
Prajková, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem skautingu na adolescenty z pohledu rodičů. Cílem výzkumu je porozumět, jak účast ve skautské organizaci ovlivňuje chování a vývoj adolescentů. K dosažení tohoto cíle byly provedeny rozhovory s rodiči dětí, které navštěvují, nebo navštěvovaly skautskou organizaci. V metodologické části byla použita kvalitativní metoda sběru dat prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s rodiči. Data z rozhovorů byla analyzována pomocí tematického kódování, které umožnilo identifikovat hlavní témata a vzorce v odpovědích rodičů. Výsledky výzkumu naznačují, že skauting má pozitivní vliv na adolescenty. Rodiče uvádějí, že účast v skautské organizaci pomáhá jejich dětem rozvíjet sociální dovednosti, spolupráci a osobní růst. Skauting také podporuje vytváření silných sociálních vazeb a poskytuje adolescentům prostředí pro sebevyjádření a učení se novým dovednostem.
Návrh programu letního tábor pro děti a mládež
Škvrna, František
Bakalářská práce se zabývá pedagogikou volného času, a to zejména přípravou, realizací a návrhem programu pro letní dětský tábor. První část práce popisuje obecně pedagogiku volného času, její specifika, druhy a historii. Bakalářská práce obsahuje teoretické znalosti pro realizaci dětského tábora, podmínky pro jeho uskutečnění a popis jednotlivých funkcí na táboře. Součástí druhé části práce je vypracovaný program na dvoutýdenní tábor a také podrobný popis táborového dne, včetně pravidel her, evaluace her ze strany táborníků a doporučení pro lepší průběh hry. V práci je také zmíněno ubytování na letním dětském táboře, systém zdravotní péče, technické a stravovací zajištění.
Skupinová dynamika na soustředění dětského pěveckého sboru
Jůnová, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Téma bakalářské práce spadá do oblasti pedagogiky volného času. Zabývá se vývojem vztahů ve skupině zájmového útvaru Sušického dětského sboru. V teoretických kapitolách se zabývám výchovou ve volném čase, hrou, letními tábory a Sušickým dětským sborem. V praktické části se věnuji přípravě a realizaci letního soustředění s důrazem na skupinovou dynamiku. Cílem bakalářské práce je sledovat a popsat vývoj vztahů členů SDS během letního soustředění. Skupinová dynamika bude popisována s ohledem na zařazení nováčků do stávající skupiny. Na základě pozorování a rozhovorů dochází ke zjištění, že volba aktivit přispěla k vývoji vztahů. Díky skladbě týmů a volbě aktivit se podařilo začlenit nováčky do stávajícího kolektivu.
Tvorba a realizace programu na letním dětském zálesáckém táboře
Tvrdková, Adéla ; Matulová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Má bakalářská práce, která je rozdělená na dvě části, se věnuje tvorbě a realizaci programu na dětském letním zálesáckém táboře pro jeden dívčí oddíl dětí mladšího školního věku. Toto téma bakalářské práce jsem si vybrala na základě mé dlouholeté praxe s táborovým prostředím. Teoretická část se zabývá volnočasovou pedagogikou a důležitostí volného času obecně, dále historií táborů, dělením, táborovými pracovníky a v neposlední řadě organizačními záležitostmi, které jsou nezbytné pro jejich pořádání. Část druhá se soustředí na podrobný popis přípravy a realizaci připraveného programu na každý den na dětském letním táboře Barrandov. Součástí je také příprava a popis oddílové hry, kde dívky plní různé úkoly. Cílem je připravit dívky na úspěšné zvládnutí zálesácké zkoušky, další úkoly jsou zaměřené na prohloubení přátelství mezi dívkami. Po každé zrealizované aktivitě je s dívkami provedena reflexe a zhodnocení jejího průběhu. V závěru je provedena autoevaluace, zhodnocení zvládnutí přípravy a naplnění cílů, a nakonec i celkový průběh tábora na základě dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogika volného času, volný čas, letní tábor, táborový program, celotáborová hra
Portfolio profesného rozvoje Andrey Hlobilové
Hlobilová, Andrea ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Portfolio profesního rozvoje Andrey Hlobilové zahrnuje deset povinných částí seřazených dle závazné struktury. Portfolio zahrnuje odbornou esej na téma Společná tvorba dítěte a rodiče na kroužku keramiky, dále pak konspekt knihy Čáry, klikyháky, paňáci a auta: výtvarný projev a psychický život dítěte Jaromíra Uždila, profesiogram pedagoga volného času, případovou studii školského zařízení Dům dětí a mládeže a přípravu na volnočasovou lekci keramického kurzu. Napříč celou prací je mapován autorčin profesní růst. Své zkušenosti a zde zaznamenané milníky svého růstu čerpala při studiu, praxi a z odborné literatury. Práce je koncipována tak, aby byla pro autorku užitečným shrnutím nabytých znalostí a získáním nových poznatků užitečných pro její praxi.
Historie ženského fotbalu v českých zemích
Kuchař, Martin ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá historií ženského fotbalu v českých zemí. Práce je rozdělena chronologicky od úplných počátků vzniku fotbalu jako kolektivního sportu a mapuje zapojení žen do této hry. Definuje první sportovní aktivity žen ve společnosti a jejich oficiální vzdělávací tělovýchovný proces v Evropě. Uvádí první zmínky o ženském fotbalu na území Velké Británie a na území Čech. Popisuje to nejdůležitější, co se v ženském fotbale na českém území událo, a to v chronologickém sledu od založení prvního ženského týmu, struktury prvních pravidelných soutěží až po aktuální strukturu ženského fotbalu v České republice. Jsou zmapovány nejvěhlasnější týmy a popsány nejdůležitější osobnosti ženského fotbalu v Čechách i ve světě. Popisuje vývoj Československé fotbalové reprezentace žen od jejího prvního oficiálního utkání až po osamotnění pod českou vlajkou. Kapitoly jsou obohaceny o dobové rozhovory a reakce veřejnosti z dostupně sehnaných diplomových prací, periodik, knih a webových stránek. Originálním textem je chronologické sepsání historie ligového ženského týmu FK Dukly Praha. V přílohách nalezneme přepisy rozhovorů s osobností ženského fotbalu Evou Haniakovou a nejvýznamnějšími představiteli ženského ligového týmu FK Dukly Praha Ondřejem Havlasem a Michaelou Beránkovou. Poslední materiálem...
Sociální rozvoj na táboře využitím zážitkové pedagogiky
Zapletalová, Věra ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím zážitkové pedagogiky na letním dětském táboře. Teoretická část se zabývá v oblasti pedagogiky volného času dětskými tábory, zážitkovou pedagogikou a jejími prostředky pro sociální rozvoj žáků. V rámci výzkumu se zaměřuje na adaptaci nových studentů a jejich vztahy k budoucím spolužákům na letním dětském táboře pro děti věku 15-18 let. Analýza se vztahuje zároveň na využití metod zážitkové pedagogiky v programu tábora. V závěru dochází ke zjištění, že tábor novým studentům pomohl v navázání vztahů napříč obory a orientaci v klimatu školy a zavedených pravidlech.
Člověk ve fotografii ve volnočasové pedagogice
KÁKONOVÁ, Viktorie
Bakalářská práce se zabývá rozvojem zájmu o kreativní činnosti v rámci fotografie. Teoretická část se zabývá pojmem volný čas a je rozdělena do podkapitol o pedagogice volného času, zájmu, animaci a pedagogovi volného času. Následně se věnuje historii fotografie 20. století a vztahu fotografie k volnému času. Dále pojednává o portrétu, který byl ústředním tématem pro fotografii člověka, a o jeho fotografování v přirozeném světle u okna, venku či s ateliérovým umělým osvětlením. Praktická část se věnuje výchovně vzdělávacímu projektu, který proběhl ve třech fotografických blocích v DDM s dětmi ve věku 10-13 let. Metodické listy popisují realizované bloky včetně námětu, úkolu, výchovně vzdělávacích cílů, motivace, techniky, materiálu, časové dotace, průběhu činnosti, hodnocení a reflexe realizované činnosti.
Tradiční grafické techniky ve volnočasové pedagogice
KAŠPAROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tradičními grafickými technikami ve volnočasovém zařízení. Cílem práce je uplatnit poznatky načerpané v teoretické části ve výchovně vzdělávacím projektu. Bakalářská práce se dělí se na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, na pedagogiku volného času, tradiční grafické techniky a tvořivost. Praktická část je zaměřena na výchovně vzdělávací projekt, který byl zrealizován v domě dětí a mládeže s dětmi z kroužku kreativity ve věku od deseti do dvanácti let. Práce obsahuje metodické listy, které popisují jednotlivé lekce včetně jejich námětu, úkolu, výchovně vzdělávacího cíle, motivace, časové dotace, průběhu činnosti, hodnocení a reflexe realizované činnosti. Během tří lekcí byly dětem poskytnuty základní informace o tradičních grafických technikách a vyzkoušely si tisk z výšky, technikou linoryt.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.