Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jeřábová kočka
Bernard, Vladislav ; Špička, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu a výpočtu zdvihového ústrojí jeřábové kočky, určené pro nosnost 50 000 kg. Pro tuto nosnost jsou provedeny příslušné pevnostní výpočty, týkající se čepu kladek, bočnice, příčníku a jeřábového háku. Součástí práce je návrh vhodného elektromotoru, převodovky, brzdy, spojky i ložisek. V práci je také popis zdvihového zařízení a popis konstrukcí součástí kladnice. Také jsou stanoveny hlavní rozměry přidružených součástí pro zadaný zdvih. Výstupem je kompletní výkresová dokumentace kladnice jeřábové kočky.
Nosná ocelová konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu
Fiedlerová, Lucie ; Karmazínová,, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh nosné ocelové konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu A a D Fakulty stavební, Veveří ul. 95 v Brně. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními nosníky. Nosníky jsou kombinací Vierendeelova nosníku a příhradové konstrukce. Nosníky jsou propojeny v úrovni horního a dolního pásu příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Horní plocha lávky je v podélném směru vodorovná, dolní plocha lávky je zakřivená, aby byl překonán výškový rozdíl mezi budovami A a D. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení tří variantních řešení.
Jeřábová kladnice - nosnost 16 t
Straka, Miroslav ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh jeřábové kladnice s nosností 16 tun. Kladnice slouží ke zdvihání a přemisťování břemen ve středně těžkém provozu. Je vybavena jednoduchým hákem. Práce tedy obsahuje návrh řešení lanového převodu, pevnostní a rozměrové výpočty jednotlivých komponent a výkresovou dokumentaci sestavy, osy kladek a matice háku.
Jeřábová kladnice - nosnost 25 t
Šanca, Kristián ; Trčka, Tomáš (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Jeřábová kladnice je spodní část kladkostroje. Je navržena tak, aby splnila funkci nosnosti 25 000 kg a zároveň byla bezpečná a co nejlehčí. V práci je popsán princip kladkostroje. Zvoleno je konstrukční řešení, ve kterém se navíjí dvě lana na buben. Ve výpočtové části je navržen převod kladkostroje, dále jsou popsány a vypočteny součásti kladnice, pomocí základních pevnostních výpočtů. V příloze je výkres sestavy a důležitých detailů.
Lávka pro pěší přes řeku Berounku
Kováčová, Kristýna ; Buchta, Stanislav (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vypracování statického řešení lávky pro pěší přes řeku Berounku. Konstrukce je vytvořena jako 3D model. Stanovení vnitřních sil pomocí metody konečných prvků v programu Scia Engineer 15.1. Na základě těchto sil je provedeno dimenzování nosných prvků konstrukce. Délka lávky je 12,12 m, šířka 2,9 m a výška 1,5 m. Lávka je převážně vyrobena z lepeného lamelového dřeva. Dalšími materiály lávky jsou ocel a rostlé dřevo. Ocel je použita pro spojovací prostředky, větrová ztužidla a ztužující polorámy na čelech lávky. Konstrukčně je řešena jako plnostěnný dřevěný nosník s dolní mostovkou. Konstrukce mostovky se skládá ze dvou hlavních nosníků, příčníků, podélníků a větrových ztužidel.
Jednonosníkový mostový jeřáb MV 6,3/9
Čížek, Ondřej ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá jednonosníkovým mostovým jeřábem s podvěsnou kočkou o nosnosti 6,3t. Cílem je návrh hlavních nosných prvků, který jsem rozdělil do tří hlavních částí. První se zabývá návrhem mostu jeřábu, druhá návrhem příčníku a třetí je návrh šroubových spojů. Při výpočtech a návrzích jsem vycházel z norem ČSN a literatury zabývající se výpočty jeřábů a jejich částí. Tato bakalářská práce vznikla ve spolupráci s firmou Iteco s.r.o.
Jeřáb mostový jednonosníkový
Stanec, Stanislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a výpočtem jednonosníkového mostového jeřábu s požadovanými základními parametry: nosnost 10 000 kg, rozpětí jeřábu 12 000 mm, rozvor 2 500 mm a zdvih 7 000 mm. V diplomové práci je proveden rozbor konstrukčních řešení skříňových nosníků, vypracována technická zpráva s rozborem volby řešení konstrukce s důležitými technickými a pevnostními výpočty. Výpočty byly provedeny dle platných Českých státních norem a literatury. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Kladnice s motoricky otočným hákem nosnosti 20 t
Procházka, Tomáš ; Nezbeda, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem jeřábové kladnice o nosnosti 20 tun s dvěma vodícími a jednou vyrovnávací kladkou pro manipulaci se svitky plechu. Práce obsahuje výpočet a návrh prvků kladnice a pevnostní výpočty jednotlivých částí. Součástí práce jsou výkresy zadaných sestav.
Lávka pro chodce a cyklisty
Pupík, Antonín ; Sýkora, Karel (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a posouzením lávky pro chodce a cyklisty v městě Hranice, část města Rybáře. Lávka bude sloužit jako přechod přes řeku Bečvu a bude propojovat zdejší cyklostezku s ulicí Rybářskou. Obsahem této práce je návrh dvou odlišných variant konstrukcí. Na základě jejich ekonomického zhodnocení je jedna z těchto variant vybrána a dále podrobněji zpracovávána. Délka přemostění je 50m.
Přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku
Smělíková, Petra ; Konečný, Vojtěch (oponent) ; Křižan, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rozpracování studie přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku. Jedná se o pětipolový ocelový trámový silniční most s dolní mostovkou, který převádí komunikaci III. třídy. Statický systém konstrukce je plnostěnný trám výšky 1,3m, který je ve třech středních polích vyztužen příhradovou konstrukcí s horním pasem a soustavou diagonál bez svislic. Výška hlavního nosníku v místě vyztužení příhradovinou je 4,75m. Rozpětí polí v ose komunikace je 18,5+30,525+44,4+30,525+18,5m. Mostovka je tvořena ocelovými příčníky spřaženými s železobetonovou deskou tl. 200mm. Volná šířka vozovky je 7,0m. Součástí mostu je pravostranný chodník na ocelových konzolách s volnou šířkou 3,0m. Jako materiál je použita ocel S355 a beton C30/37, ocel S460 je použita pouze pro trám v krajních polích mostu. Nosná konstrukce je posouzena v souladu s platnými technickými normami, tj. dle Eurokódů. Výpočet vnitřních sil je proveden pomocí výpočetního programu Scia Engineer 2013.0.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.