Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Coufalová, Petra ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Cílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.
Using Music in Teaching English
Hořejšová, Kateřina ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití hudby (primárně písní) ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zabývá různými aspekty prospěšnosti hudby. První kapitola pojednává o disciplíně muzikoterapie, následuje kapitola o Teorii afektivního filtru Stephena Krashena a následně kapitola o hudbě a mozku. Dále je zahrnuta kapitola o roli motivace prostřednictvím hudby a nástin možných kritérií pro výběr dobré písně. Kapitola o různých aspektech využití písní: k výuce gramatiky, slovní zásoby, výslovnosti a kultury uzavírají tuto část. Cílem praktické části je poskytnout příklady využití písní v hodinách angličtiny. Krátká kapitola se týká také jiných aktivit spojených s hudbou. Praktická část obsahuje dva výzkumy: první je výzkum série učebnic a druhý se zabývá výsledky průzkumu provedeném na různých typech škol. Klíčová slova: muzikoterapie, motivace, píseň, využívání písně
Písňová tvorba J. B. Foerstera: Šest písní na básně Puškinovy op. 161
Tománková, Jana ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Písňový žánr zaujímá v rámci celkové tvorby J. B. Foerstera významné místo (na 350 písní), a rovněž v kontextu české hudby je skladatel spolu s Vítězslavem Novákem považován za zakladatele české moderní písně. I přes svůj nesporný význam zůstává Foersterova písňová tvorba až na ojedinělé studie muzikologicky neprobádanou oblastí. Předkládaná diplomová práce si klade za cíl alespoň malým dílem tuto mezeru vyplnit. Její jádro tvoří detailní hudebně-textové analýzy písňového cyklu Šest písní na básně Puškinovy op. 161 (1937), na jejichž základě se autorka diplomové práce snaží přiblížit skladatelův přístup ke zhudebňovaným textům a poukázat na hudební kvality daného díla. Celková písňová produkce J. B. Foerstera je pojednána jen přehledově a nastiňuje základní problematiku této oblasti tvorby skladatele. V předposlední kapitole se autorka snaží konfrontací opusu 161 s vybranými písňovými cykly skladatele z jeho předchozích tvůrčích období dané dílo zasadit do celku Foersterovy písňové tvorby. V závěru je opus 161 nahlížen v kontextu dobové české i celkově evropské písňové produkce.
Horácký folklór v předškolním vyučování
NÁVRATOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na Horácký folklór v předškolním vzdělávání. Zabývá se pojmy Horácko, tanec, píseň, dětská hra a říkadla. Popisuje charakteristiku a členění oblasti, kroj, tanec a písně typické pro Horácko, dětskou hru, lidové zvyky, místní dětské taneční folklorní soubory. Zabývá se vývojovými specifiky předškolního věku a výchovným významem folklóru.
Využití melodických nástrojů v hudebních činnostech dětí předškolního věku
ORŠLOVÁ, Jiřina
Tématem bakalářské práce je hudebnost dětí v předškolním věku a jejich schopnost pracovat i s obtížnějšími melodickými nástroji. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu hudebnost, hudební vývoj dítěte od narození do šesti let, hudební tvořivost a vliv hudby na zdárný vstup do ZŠ. Další nedílnou součástí teoretické části je rozdělení Orffovského instrumentáře, jeho správného pojmenování a metodika hry. Cílem praktické části je ukázka možností k využití melodických nástrojů u dětí předškolního věku na konkrétních písních a jeho začlenění do tematického hudebně-pohybového vystoupení. Šetření proběhlo kvalitativní, metodou zúčastněného, nestrukturovaného pozorování, doplněného fotografiemi a videozáznamem. Využití melodických nástrojů jsem vyhodnotila jako splnitelné a za předpokladu fundovaného vedení, vhodné.
The Pros and Cons of Using Pop Music in English Primary-Level Lessons
DOKULIL, Aleš
Tato bakalářská práce je zaměřena na metodu učení angličtiny pomocí hudby a populárních písní. Popisuje tuto metodu a posuzuje její výhody a nevýhody. V teoretické části se zaměřuje na akademické texty vysvětlující a pojednávající na toto téma. V praktické části představuje vlastní výzkum provedený autorem této práce, který studuje rozšíření dané metody na českých školách a názory učitelů. V závěru se autor zamýšlí nad tím, zda je tato metoda užitečná a efektivní a zda by měla být na školách při výuce dětí používána.
DĚTSKÉ FOLKLORNÍ SOUBORY DOUDLEBSKA
SOSNOVÁ, Petra
Práce se zabývá zmapováním situace doudlebského folklóru na území jižních Čech. Obecná část zahrnuje pohled nejen na děti, ale také na dospělé. Je zde vymezena oblast,historie a charakteristika obyvatelstva. Součástí doudlebského etnika je charakteristický lidový kroj, hudba a písně. Druhá část mé práce je zaměřená jen na dětské folklórní soubory, zabývající se doudlebskými písněmi a tanci. Obsahuje základní informace o souborech, jejich struktuře, krojích a obsahu činnosti. Uvádím zde soubor Bárováček, Jitřenka, Malý Furiant, Radost, Soumrak a Úsviťáček. Všechny soubory jsou vedeny kvalifikovanými vedoucími, kteří vedou děti k obnovování lidových zvyků a vychovávají v nich generaci, jenž nastoupí na jejich místa v dospělých souborech. Závěr práce tvoří informace o metodách, používaných při vedení souborů, a Krajské přehlídce dětských folklórních souborů, pořádané Domem dětí a mládeže v Českých Budějovicích.
Problematika sborového zpěvu na 1. stupni ZŠ
BERITOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak pracovat s dětmi ve sboru, zaměřuje se na problémy, se kterými se můžeme setkat při této činnosti a na to, jak můžeme tyto problémy řešit. V první kapitole uvádím ve zkratce historii, aby si čtenář udělal obrázek, jak to vypadalo se sborovým zpěvem od středověku až po současnost. V druhé části se zabývám otázkou, jaké jsou příčiny toho, že děti v dnešní době nezpívají. Ve třetí kapitole se zaměřuji na sborový zpěv v Českých Budějovicích. Tato část je doplněna rozhovory se sbormistry nejznámějších dětských pěveckých sborů tohoto města. Čtvrtá rozsáhlá kapitola je věnována práci ve sboru a je rozdělena do několika podkapitol, které souvisí s tématem této práce. Zmiňuji se zde o tom, čím dítě musí projít, pokud se této činnosti chce věnovat a zaměřuji se na problémy, se kterými je sborové zpívání spjato. V závěrečné kapitole rozebírám, jaké faktory mají dle mého názoru vliv na zakládání a další činnosti sboru.
Hudební život na Telčsku - historie a současnost
VYVADILOVÁ, Hana
Diplomová práce podává ucelený obraz o hudebním životě v Telči, o jeho osobnostech, hudebních souborech a festivalech. Zachyceny jsou zde okolnosti jejich vzniku, je popsána jejich činnost a současný stav. Pozornost je věnována též dalším okolnostem a podmínkám hudebního života v Telči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.