Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lávka pro pěší přes řeku
Sotáková, Miroslava ; Balázs, Ivan (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování návrhu nosné konstrukce ocelové lávky pro pěší přes řeku Opavu. Komunikace je určena pro pěší a cyklistickou dopravu s požadovanou šířkou komunikace 3,50 m.. Návrh je řešen ve dvou variantách - jako oblouk s táhlem a jako příhradová lávka. Pro další rozpracování byla vybrána varianta oblouku s táhlem s ortotropní mostovkou. Lávka má rozpětí 65,00 m a výšku 7 m. Jednotlivé prvky byly posouzeny na mezní stav únosnosti a použitelnosti.
Lávka pro pěší
Bílek, Radim ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem lávky pro pěší přes ulici Radlickou s celkovou délkou okolo 90 m v Praze. Variantní návrh obsahuje 3 řešení s rozdílnými statickými systémy konstrukce. Na základě multikriteriální analýzy je zvolena nejvhodnější varianta. K podrobnému zpracování byla vybrána varianta A – spojitý přímopásový příhradový nosník. Jedná se o příhradovou lávku s dolní ortotropní mostovkou bez zavětrovacího ztužidla, kde stabilitu horního pasu zajištuje rámová tuhost svislic a tuhost příčníku. Podrobný statický výpočet obsahuje posouzení nosných částí konstrukce a svarů. Všechny nosné ocelové prvky jsou navrženy z oceli S 355. Posouzení a dimenzování bylo provedeno dle platných norem ČSN EN 1990-1993.
Návrh železničního obloukového mostu přes silnici I/33
Uher, Michal ; Nečesal, Petr (oponent) ; Marván, David (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je alternativní návrh nosné konstrukce jednokolejného ocelového železničního mostu o jednom poli. Most se nachází v km 44,179 na trati Jaroměř - Dvůr Králové. Překračovanou překážkou je silnice I/33. Teoretické rozpětí je 42 m. Hlavní nosná konstrukce je Langerův trám. Je tvořena trámem, obloukem, závěsy, mostovkou vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosné prvky jsou z oceli S355J2+N, S235J2+N, S355NL. Návrh jednotlivých částí je prováděn podle platných norem ČSN EN.
Vliv účinků poddolování na volbu typu nosné konstrukce mostu v km 332,420 trati Dětmarovice - Č. Těšín
Chaloupka, Martin ; Puchner,, Josef (oponent) ; Kmošek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo vypracovat varianty řešení nosné ocelové konstrukce železničního mostu na poddolovaném území. Rozpětí jednotlivých polí bylo zvoleno na základě polohy stávající spodní stavby. Zmenšování šířky mostních otvorů nebylo dovoleno. Na základě geodetického zaměření byly zpracovány přehledné výkresy stávajícího stavu. Na základě zadávacích podmínek pro vypracování byla pro podrobnější zpracování zvolena varianta Gerberův nosník se středním polem vyztuženým obloukem. Pro tuto variantu byl proveden statický výpočet hlavních částí NK mostu, kdy bylo počítáno i s účinky od poddolování. Pro variantu Gerberův nosník byly zhotoveny přehledné výkresy nového stavu a výkres vybraných detailů ocelové konstrukce mostu. Dále byla provedena detailní analýza vybraného konstrukčního detailu. Konkrétně napojení táhla na hlavní nosník, kdy byl navržen optimální tvar a tloušťka styčníkového plechu s vhodným poloměrem výpalu pro zamezení plastifikace materiálu v této oblasti. Zpracována byla i varianta spojitého nosníku bez kloubů. Bylo sledováno, jaký má vliv poddolování na napětí v konstrukci mostu – bylo konfrontováno s účinky na Gerberově nosníku. Pro omezení napětí v konstrukci mostu a dodržení MSP hlavního nosníku byla navržena rektifikace ložisek a po zvážení více variant i její provádění. Provedlo se ekonomické srovnání obou variant. Postup montáže byl navržen pro oba typy nosné konstrukce mostu. V technické zprávě se dočteme o důvodu záměru výstavby nového mostu a najdeme zde další důležité technické informace. Závěrem diplomové práce byla doporučena pro výstavbu konkrétní varianta, a to jak z pohledu investora, tak i z pohledu statika projektanta.
Ocelová lávka pro pěší
Janíková, Dita ; Barnat, Jan (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší. Tato lávka přemosťuje řeku Ostravici ve Sviadnově u Frýdku-Místku. Hlavní náplní této práce bylo pro toto přemostění vypracovat 3 varianty, které byly zhodnoceny a nejlepší varianta byla zpracována podrobně. Jedná se o lávku s celkovým rozpětím 57 m, kde nosnou konstrukci tvoří dva k sobě vzájemně skloněné oblouky. Na těchto obloucích je na závěsech zavěšena ortotropní mostovka s hlavními krajními nosníky.
Silniční most na komunikaci III/0462 přes dálnici D46
Vystavěl, Vojtěch ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosné konstrukce nadjezdu silnice III/0462 nad dálnicí D46 u obce Brodek u Prostějova. Jsou navrženy 2 varianty. První je kolmý most řešený jako Langerův trám, druhou šikmý most s hlavní příhradovou nosnou konstrukcí. U druhé varianty jsou tři subvarianty lišící se uspořádáním příhradové konstrukce. Návrh a výpočty jsou provedeny dle platných norem a dalších technických předpisů pro navrhování mostů.
Ocelový železniční most přes vodní tok
Slezák, Jaroslav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo provést návrh a posouzení ocelového železničního jednokolejného mostu přes vodní tok. Most se skládá ze tří polí o rozpětí 33 + 75 + 33 m. Ve středním poli je hlavní nosník vyztužen obloukem, jehož vzepětí je 10 m, a táhly. Šířka mostu je 7,8 m. Osová vzdálenost hlavních nosníku je 7,1. Jedná se o most s dolní ortotropní mostovkou.
Lávka pro chodce a cyklisty
Pupík, Antonín ; Sýkora, Karel (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a posouzením lávky pro chodce a cyklisty v městě Hranice, část města Rybáře. Lávka bude sloužit jako přechod přes řeku Bečvu a bude propojovat zdejší cyklostezku s ulicí Rybářskou. Obsahem této práce je návrh dvou odlišných variant konstrukcí. Na základě jejich ekonomického zhodnocení je jedna z těchto variant vybrána a dále podrobněji zpracovávána. Délka přemostění je 50m.
Přepočet a variantní řešení ocelové konstrukce mostu na drážní komunikaci
Boček, Michal ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je posouzení stávajícího ocelového železničního jednokolejného mostu podle v současnosti platných norem. Konstrukčně je most řešen jako tři prosté nosníky o rozpětí 25 ; 98 a 25m , krajní pole jsou prosté nosníky, střední pole je trám vyztužený obloukem se svislými táhly, mostovka je ocelová ortotropní s podélnými otevřenými výztuhami a příčníky. Dále je proveden návrh a posouzení dalších variant uspořádání středního pole, a pro výslednou variantu kruhového oblouku s radiálními závěsy je provedeno podrobné posouzení a výkresová dokumentace.
Silniční most na komunikaci III/0462 přes dálnici D46
Vystavěl, Vojtěch ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosné konstrukce nadjezdu silnice III/0462 nad dálnicí D46 u obce Brodek u Prostějova. Jsou navrženy 2 varianty. První je kolmý most řešený jako Langerův trám, druhou šikmý most s hlavní příhradovou nosnou konstrukcí. U druhé varianty jsou tři subvarianty lišící se uspořádáním příhradové konstrukce. Návrh a výpočty jsou provedeny dle platných norem a dalších technických předpisů pro navrhování mostů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.