Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design dálkového autobusu
Semerák, Jan ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na design dálkového autobusu. Vytkl jsem si dva cíle: navrhnout z pohledu budoucnosti perspektivní a ekologický pohon; vytvořit nadčasový design autobusu, který by korespondoval s pohonem blízké budoucnosti. Byl vybrán nejekologičtější pohon pomocí vodíku a palivových článků. Tento pohon byl detailněji rozpracován. Jako zásobní a pomocné zdroje energie byly použity ultrakapacitory a fotovoltaické články. Design autobusu se snaží splnit budoucí nároky přepravců a s ohledem k jeho pendlování mezi velkými městy tak reprezentovat svým vzhledem použitou pohonnou jednotku. Vnitřní uspořádání interiéru se snaží splnit současné a budoucí požadavky na ergonomii sezení, uložení zavazadel, hygienické požadavky a dobrého výhledu cestujících. Název a logo dálkového autobusu vzešly ze vztahu k palivu, ekologii a palivovým článkům.
Design gramofonu
Blunárová, Charlota ; Rubínová, Dana (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout design gramofonu tak, aby splňoval všechny technické, ergonomické a konstrukční požadavky. Mým záměrem je navrhnout gramofon, který bude schopen kvalitně reprodukovat hudbu, obstojí jako doplněk interiéru a jeho používání bude pro posluchače příjemné a jednoduché. Chtěla bych najít zajímavé tvarové a materiálové řešení, které bude v souladu s funkcí gramofonu a které obstojí mezi konkurenčními produkty.
Vitalita v architektonickém prostředí
Eyer, David ; Horáček, Martin (oponent) ; Hudec, Mojmír (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Žabičková, Ivana (vedoucí práce)
Stále častěji se objevují výzkumy týkající se kvality architektonického prostředí z hlediska komplexního mentálního, sociálního a fyzického zdraví. Je to téma, které v minulosti bylo ve své komplexnosti často opomíjeno. Díky vzniku speciálních oborů stavební biologie, biofilní architektury, dílům Christophera Alexandera a Nikose Salingarose je možné na tuto problematiku nahlížet z různých stran. Cílem této práce je analyzovat téma vitality architektonického prostředí s využitím výzkumu schopností a vnímání jeho uživatelů. Není tedy cílem vytvořit novou teorii „vitalitu podporujícího architektonické prostředí“, ale spíše popsat, jak fenomén vnímají samotní uživatelé. Uživatel sám může dát zpětnou vazbu, jaké jsou pro něj nejdůležitější znaky vitalitu podporujícího architektonického prostředí. Tyto znaky jsou hierarchicky seřazeny dle důležitosti, podrobeny analýze a podrobně rozepsány tak, aby mohly být relativně jednoduše aplikovatelné v praxi. Disertační práce také umožní srovnání s dosavadními pracemi k danému tématu.
Design gramofonu
Zdvihalová, Markéta ; Sládek, Josef (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je dosažení modernizace vzhledu gramofonů. Návrh by měl splňovat obecné předpoklady průmyslového designu. Měl by splňovat všechny konstrukční, funkční, technologické, estetické a ergonomické zákonitosti a přitom by měl uspokojit všechny zákazníkovi potřeby. Cílem je tedy ukázat vlastní kreativitu a schopnost posunout objekt z oblasti funkčnosti do oblasti estetiky.
Mateřská škola 21. stol.
Bajerová, Anna-Marie ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce je architektonická studie vypracovaná v předmětu AG034. Tématem práce je návrh mateřské školy, která bude vyhovovat požadavkům 21. století. Navržený objekt se nachází v městské části Brno-Stránice. Parcela se nachází na okraji Masarykovy čtvrti nedaleko Náměstí Míru. Místo stavby je součástí areálu Cyrilometodějského gymnázia a je na tuto skutečnost brána zřetel. Terén na parcele se svahuje ze západu na východ a v návrhu je využito výškového rozdílu 7,1 metru na pozemku tak, že je umožněn vstup ze tří výškových úrovní. Hlavní vstup je z ulice Havlíčkova na západní straně pozemku. K budově se dá také projít skrz samotný areál školy k němuž je školka přidružena. Nově je k pozemku navrženo parkoviště pro rodiče a zaměstnance, které čítá 7 stání pro automobily včetně místa pro imobilní. Kolem domu se nachází zelené plochy, dětské hřiště s umělým povrchem a sportoviště. Jižní strana pozemku je tvořena kamennou zdí, která je současně plotem se sousedním pozemkem. Objekt má 2 nadzemní podlaží a jedno podzemní podlaží. První nadzemní podlaží obsahuje hlavní provoz školky, druhé nadzemní podlaží funguje jako hlavní vstup a zároveň zázemí pro vyučující a podzemní podlaží je vyhrazeno provozní části objektu jako je TZB, sklady a přípravna jídla. Objekt je řešen jako dřevostavba v kombinaci se zděnou spodní stavbou. Střecha objektu nad 1NP je navržena jako provozní vegetační střecha. Druhá střecha nad 2NP je také vegetační střechou ovšem bez provozu. Při návrhu budovy jsem se inspirovala dualismem. Stavba má pro kolemjdoucí působit jako čistá, funkcionalistická, ovšem pro děti skýtá odraz jejich duše v podobě „zvlnění“ vnitřní fasády, které se propisuje i do samotného interiéru.
Mateřská školka
Effenbergerová, Petra ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhotovení projektové dokumentace stavební části k provedení novostavby mateřské školky v rozsahu podle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb. Projektovaná stavba je samostatně stojící dvoupodlažní objekt na parcelách č. 534/3, 534/4, 536, 540/13 v katastrálním území Brno-Ivanovice. Je navržena jako částečně zapuštěná do terénu s bezbarérovým přístupem do obou podlaží. Konstrukční systém budovy je tvořen kombinací ŽB stěnových konstrukcí se sloupy a vnitřními zděnými stěnami. Střechy jsou navrženy jako jednoplášťové ploché zelené střechy. Navržená mateřská školka obsahuje tři třídy pro celkový počet 75 dětí.
Mateřská škola 21. stol.
Bajerová, Anna-Marie ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce je architektonická studie vypracovaná v předmětu AG034. Tématem práce je návrh mateřské školy, která bude vyhovovat požadavkům 21. století. Navržený objekt se nachází v městské části Brno-Stránice. Parcela se nachází na okraji Masarykovy čtvrti nedaleko Náměstí Míru. Místo stavby je součástí areálu Cyrilometodějského gymnázia a je na tuto skutečnost brána zřetel. Terén na parcele se svahuje ze západu na východ a v návrhu je využito výškového rozdílu 7,1 metru na pozemku tak, že je umožněn vstup ze tří výškových úrovní. Hlavní vstup je z ulice Havlíčkova na západní straně pozemku. K budově se dá také projít skrz samotný areál školy k němuž je školka přidružena. Nově je k pozemku navrženo parkoviště pro rodiče a zaměstnance, které čítá 7 stání pro automobily včetně místa pro imobilní. Kolem domu se nachází zelené plochy, dětské hřiště s umělým povrchem a sportoviště. Jižní strana pozemku je tvořena kamennou zdí, která je současně plotem se sousedním pozemkem. Objekt má 2 nadzemní podlaží a jedno podzemní podlaží. První nadzemní podlaží obsahuje hlavní provoz školky, druhé nadzemní podlaží funguje jako hlavní vstup a zároveň zázemí pro vyučující a podzemní podlaží je vyhrazeno provozní části objektu jako je TZB, sklady a přípravna jídla. Objekt je řešen jako dřevostavba v kombinaci se zděnou spodní stavbou. Střecha objektu nad 1NP je navržena jako provozní vegetační střecha. Druhá střecha nad 2NP je také vegetační střechou ovšem bez provozu. Při návrhu budovy jsem se inspirovala dualismem. Stavba má pro kolemjdoucí působit jako čistá, funkcionalistická, ovšem pro děti skýtá odraz jejich duše v podobě „zvlnění“ vnitřní fasády, které se propisuje i do samotného interiéru.
Vitalita v architektonickém prostředí
Eyer, David ; Horáček, Martin (oponent) ; Hudec, Mojmír (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Žabičková, Ivana (vedoucí práce)
Stále častěji se objevují výzkumy týkající se kvality architektonického prostředí z hlediska komplexního mentálního, sociálního a fyzického zdraví. Je to téma, které v minulosti bylo ve své komplexnosti často opomíjeno. Díky vzniku speciálních oborů stavební biologie, biofilní architektury, dílům Christophera Alexandera a Nikose Salingarose je možné na tuto problematiku nahlížet z různých stran. Cílem této práce je analyzovat téma vitality architektonického prostředí s využitím výzkumu schopností a vnímání jeho uživatelů. Není tedy cílem vytvořit novou teorii „vitalitu podporujícího architektonické prostředí“, ale spíše popsat, jak fenomén vnímají samotní uživatelé. Uživatel sám může dát zpětnou vazbu, jaké jsou pro něj nejdůležitější znaky vitalitu podporujícího architektonického prostředí. Tyto znaky jsou hierarchicky seřazeny dle důležitosti, podrobeny analýze a podrobně rozepsány tak, aby mohly být relativně jednoduše aplikovatelné v praxi. Disertační práce také umožní srovnání s dosavadními pracemi k danému tématu.
Mateřská školka
Effenbergerová, Petra ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhotovení projektové dokumentace stavební části k provedení novostavby mateřské školky v rozsahu podle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb. Projektovaná stavba je samostatně stojící dvoupodlažní objekt na parcelách č. 534/3, 534/4, 536, 540/13 v katastrálním území Brno-Ivanovice. Je navržena jako částečně zapuštěná do terénu s bezbarérovým přístupem do obou podlaží. Konstrukční systém budovy je tvořen kombinací ŽB stěnových konstrukcí se sloupy a vnitřními zděnými stěnami. Střechy jsou navrženy jako jednoplášťové ploché zelené střechy. Navržená mateřská školka obsahuje tři třídy pro celkový počet 75 dětí.
Design dálkového autobusu
Semerák, Jan ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na design dálkového autobusu. Vytkl jsem si dva cíle: navrhnout z pohledu budoucnosti perspektivní a ekologický pohon; vytvořit nadčasový design autobusu, který by korespondoval s pohonem blízké budoucnosti. Byl vybrán nejekologičtější pohon pomocí vodíku a palivových článků. Tento pohon byl detailněji rozpracován. Jako zásobní a pomocné zdroje energie byly použity ultrakapacitory a fotovoltaické články. Design autobusu se snaží splnit budoucí nároky přepravců a s ohledem k jeho pendlování mezi velkými městy tak reprezentovat svým vzhledem použitou pohonnou jednotku. Vnitřní uspořádání interiéru se snaží splnit současné a budoucí požadavky na ergonomii sezení, uložení zavazadel, hygienické požadavky a dobrého výhledu cestujících. Název a logo dálkového autobusu vzešly ze vztahu k palivu, ekologii a palivovým článkům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.